ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 96886
  • ۲۱ دی ۱۳۹۷ - ۸:۴۰
  • 91 بازدید
  • ارسال توسط :

عطوان: تلاش‌های آمریکا براي بزک چهره اش محکوم به شکست است

العالم- مصر سردبیر روزنامه اینترنتی رأی الیوم نوشت آمریکا در سوریه، عراق، یمن و افغانستان شکست خورده است و طرحش در لیبی نیز شکست خواهد خورد و تلاش مایک پمپئو برای زیباسازی چهره زشت و کریه کشورش و بزک کردن این شکست‌ها، تلاش‌های محکوم به شکست است. عبدالباری عطوان نوشت: سخنانی که مایک پمپئو وزیر […]

العالم- مصر

سردبیر روزنامه اینترنتی رأی الیوم نوشت آمریکا در سوریه، عراق، یمن و افغانستان شکست خورده است و طرحش در لیبی نیز شکست خواهد خورد و تلاش مایک پمپئو برای زیباسازی چهره زشت و کریه کشورش و بزک کردن این شکست‌ها، تلاش‌های محکوم به شکست است.
عبدالباری عطوان نوشت: سخنانی که مایک پمپئو وزیر امور خارجه آمریکا در دانشگاه آمریکایی قاهره ایراد کرد تلاش مأیوسانه برای بهبود وجهه کشورش در خاورمیانه و اطمینان دادن به اسرائیلی هاست مبنی بر اینکه آمریکا با استفاده از توانمندی‌های نظامی اش برای حفظ اسرائیل تلاش خواهد کرد. این توانمندی‌های نظامی به اسرائیل این امکان را می‌دهد که از خودش در برابر ایران دفاع کند. قاهره و دانشگاه آمریکایی و نه ریاض برای تشریح سیاست «خاورمیانه‌ای جدید» آمریکا به صورت هدفمند و دقیق انتخاب شده بود تا قاهره را به نوک پیکان این سیاست تبدیل کند.
این حرف وزیر امور خارجه آمریکا خنده دار است که گفت: کشورش قدرت اشغالگر نیست بلکه نیروی خیرخواه و آزادیبخش در خاورمیانه است. گویی وی در اینجا ملت‌هایی بی سواد و نادان و فراموشکار را مورد خطاب قرار می‌دهد. آیا آمریکا عراق را اشغال و لیبی، یمن و افغانستان را ویران نکرد؟ ترامپ اعتراف کرد که کشورش هفت تریلیون دلار در منطقه هزینه کرده و آیا این کار خیرخواهی است که سه میلیون عراقی و بیش از سی هزار لیبیایی و یک میلیون افغان را کشته است؟ آیا منظور از آزاد سازی همین هرج و مرج خونینی است که در بیش از چهار کشور عربی یعنی سوریه، لیبی، عراق و یمن شاهدیم؟
پمپئو آنجا که گفت: «همواره پس از عقب نشینی آمریکا، هرج و مرج رخ می‌دهد» به انواع دروغ و فریبکاری در سخنانش متوسل شد.
وی همه دخالت‌های نظامی آمریکا در منطقه را به فراموشی سپرده است. همین دخالت‌های نظامی آمریکا سبب بروز هرج و مرج و قتل شده و بذر‌های تندروی را کاشته و خشونت و تروریسم را تشدید و منازعات طائفه‌ای و جدایی طلبانه را تثبیت کرده است. آمریکا چه چیزی به ملت‌های سوریه، عراق، لیبی و یمن غیر از ویرانی داده است. آیا میلیارد‌ها دلار را خرج ساخت مساجد، کنیسه ها، بیمارستان‌ها و دانشگاه‌ها کرد یا اینکه صرف تخریب زیر ساخت‌ها، گسترش گرسنگی و بیماری‌های کشنده در اثر استفاده از اورانیوم غنی شده و … کرده است؟‌
نمی‌دانیم آیا وزیر امور خارجه آمریکا به دعوت از متحدان قدیمی اش در خلیج (فارس) برای حل اختلافات دیرینه آنان بسنده خواهد کرد که در اینجا مقصودش قطعا بحران کنونی بین کشور‌های عرب خلیج (فارس) است. واضح است پایان دادن به این اختلافات جایگاه مهمی را در دستور کار سفر کنونی اش به خود اختصاص می‌دهد. اما پرسش این است این راه حل‌ها چگونه خواهد بود و آیا دولت قطر را وادار خواهد کرد مثلا روابطش را با ایران قطع کند که هنگام محاصره قطر از آن حمایت کرده است؟ آیا عربستان سعودی و امارات را قانع خواهد کرد با قطر بدون چشم پوشی از شرط‌های سیزده گانه و مهمترین آن تعطیلی شبکه تلویزنی الجزیره مصالحه کنند؟ اگر این کشور‌ها به فرامین وی پاسخ مثبت ندهند چه خواهد شد؟
آمریکا در سوریه، عراق، یمن و افغانستان شکست خورد و طرحش در لیبی نیز شکست خواهد خورد و تلاش پمپئو برای زیباسازی چهره زشت کشورش و بزک کردن این شکست‌ها تلاش‌های محکوم به شکست است.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن