ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 97033
  • ۲۳ دی ۱۳۹۷ - ۶:۳۷
  • 71 بازدید
  • ارسال توسط :

ادعای ترامپ مبنی بر درخواست ایران برای مذاکره شانتاژ رسانه ای است

سیدجلال ساداتیان دیپلمات سابق ایران در لندن در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجو در خصوص ادعای اخیر ترامپ مبنی بر اینکه ایرانی ها پس از خروج آمریکا از برجام با مشکلات عدیده ای مواجه هستند و به دنبال مذاکره با آمریکا هستند گفت: ترامپ همین الان دچار مشکلات عدیده ای در داخل آمریکاست و […]

سیدجلال ساداتیان دیپلمات سابق ایران در لندن در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجو در خصوص ادعای اخیر ترامپ مبنی بر اینکه ایرانی ها پس از خروج آمریکا از برجام با مشکلات عدیده ای مواجه هستند و به دنبال مذاکره با آمریکا هستند گفت: ترامپ همین الان دچار مشکلات عدیده ای در داخل آمریکاست و دولت خود را به خاطر مسائل بودجه تعطیل کرده است.

وی مساله بعدی که دولت ترامپ در حال دست و پنجه نرم کردن با آن است را انتخاب خانم نانسی پلو به عنوان رییس مجلس نمایندگان کنگره دانست و گفت: خانم نانسی پلو در اولین سخنان خود اعلام کرد استیضاح ترامپ را به خاطر دخالت روسیه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در دستور کار خود قرار خواهیم داد.

ساداتیان افزود: مشکلات ترامپ به همین جا ختم نمی شود و او از جهت منطقه ای نیز موفقیت چندانی حاصل نکرده در موضوع سوریه، عراق، افغانستان و یمن دستاورد قابل توجهی نداشته به گونه ای که اعلام کرده قصد خروج نیروهای خود را از خاک سوریه دارد و البته مشاور او بعدا در اظهار نظری تعدیل شده اعلام می کند آمریکا نیروها را با برنامه ریزی و به طور تدریجی از منطقه خارج خواهد کرد.

دیپلمات سابق ایران در لندن ادامه داد: در خصوص برجام نیز ابتدا ترامپ اعلام کرد با تحریم های کمرشکن فروش نفت ایران را به صفر می رسانیم تا به تعبیر من ایران در برابر ما زانو بزند. تعیین زمان مقرر شده توسط آمریکایی ها (13 آبان) سپری شد و اتفاق خاصی نیفتاد البته نمی گویم تحریم ها هیچ تاثیری بر زندگی مردم نداشت اما انتظاراتی که آمریکایی ها از تحریم داشتند و تصور می کردند به خاطر تحریم ها شورش داخلی در ایران صورت بگیرد فروش نفت به صفر برسد محقق نشد.

وی ادامه داد: وضع انرژی و نفت به جایی رسید که خود ایالات متحده 8 کشور را از تحریم ها علیه ایران مستثنا کرد و به آنها مجوز داد تا 6 ماه به خرید نفت از ایران ادامه دهد. این به معنی آن است که صادرات نفت ایران در حد معمول باقی خواهد ماند. پس با این حساب کجای کار به اینجا رسیده که ایران بخواهد با آمریکا مذاکره کند لذا هدف ترامپ از این سخنان بیشتر شانتاژ رسانه ای است تا جو را به نفع خود نگه دارد و اصطلاحا از آب گل آلود ماهی بگیرد.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن