ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » حاج قاسم
  • شناسه : 97055
  • ۲۳ دی ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۴
  • 122 بازدید
  • ارسال توسط :
قاسم سلیمانی محور سخنان فرمانده اسرائیلی

قاسم سلیمانی محور سخنان فرمانده اسرائیلی

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از افکارنیوز، زمزمه‌های خروج آمریکا از سوریه احتمالا برای اسرائیل خبری ناراحت‌کننده است. اگرچه این تصمیم هنوز توسط ترامپ عملی نشده اما عجیب نیست اگر در ماه‌های پیش رو عملی شود. کارشناسان بین الملل معتقدند اسرائیل بسیار سعی می‌کند بتواند در چنین شرایطی خلاء آمریکا […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از افکارنیوز،

زمزمه‌های خروج آمریکا از سوریه احتمالا برای اسرائیل خبری ناراحت‌کننده است. اگرچه این تصمیم هنوز توسط ترامپ عملی نشده اما عجیب نیست اگر در ماه‌های پیش رو عملی شود. کارشناسان بین الملل معتقدند اسرائیل بسیار سعی می‌کند بتواند در چنین شرایطی خلاء آمریکا را پر کند. بخشی از این کار، فضاسازی‌هایی است که توسط رژیم صهیونیستی ایجاد می‌شود؛ فضاسازی‌هایی همچون گفت‌وگوی رئیس سابق ستاد ارتش اسرائیل؛ آنهم درست همزمان با حمله موشکی اسرائیل به سوریه!

گادی ایزنکوت رئیس سابق ستاد ارتش اسرائیل روز گذشته با نیویورک تایمز گفت‌وگویی کرده که هدف سخنان او قاسم سلیمانی فرمانده نیروهای برون مرزی سپاه (سپاه قدس) بوده است.

مصاحبه ایزنکوت در حالی انجام شده که او هفته گذشته بازنشسته شده است.

ایزنکوت در گفت‌وگوی خود، کمپین مقابله با ایران را با عنوان کمپین بین جنگ‌ها تقسیم‌بندی کرده است که طی آن اقداماتی برای کاهش توانایی‌های دشمن و تقویت شانس پیروزی بر آن‌ها به طور همزمان انجام می‌شود. او معنقد بوده که اسرائیل باید به همان اندازه بر ایران تمرکز کند که بر دشمن دسته دومش یعنی حماس در غزه تمرکز کرده است.

نیویورک تایمز در گزارش خود نوشته همین طرز تفکر، ایزنکوت را به ژنرال ارشد اسرائیل برای مبارزه با ایران تبدیل کرد.

ایزنکوت با اشاره به سیاست اولیه اسرائیل برای مقابله با محموله‌های سلاح ایرانی به حزب الله گفته ما دو سال و نیم گذشته شرایط خاصی در مقابله با این وضعیت داشتیم و متوجه تغییرات قابل توجهی در استراتژی ایران شده بودیم. رویکرد آن‌ها نفوذ قابل توجه در سوریه از طریق وجود ۱۰۰ هزار نیروی مبارز شیعه پاکستانی و افغانستانی و عراقی بود. آن‌ها پایگاه‌های اطلاعاتی و یک پایگاه هوایی در هر پایگاه هوایی سوریه ایجاد کرده بودند و افرادی را برای آموزش به آنجا آورده بودند.

نیویورک تایمز نوشته در سال ۲۰۱۶ ایزنکوت پیش بینی کرده بود سردار قاسم سلیمانی ۳۰۰۰ نفر از افرادش را در سوریه مستقر کند و این تعداد افراد در کنار ۸۰۰۰ نیروی حزب الله و ۱۱ هزار نیروی شیعه قرار می‌گرفتند.

اسرائیل بار‌ها اعلام کرد که حاضر نیست حضور ایران در مرز‌های خود را تحمل کند. این در حالی است که مدافعان ایرانی در سوریه حضور مستمر داشته‌اند. در ژانویه ۲۰۱۷ ایزنکوت رضایت دولت اسرائیل را برای تغییرات استراتژیک دریافت کرد و از آن به بعد اسرائیلی‌ها به طور روزانه حملاتی را از سر گرفتند. در سال ۲۰۱۸ نیرو‌های هوایی اسرائیل بیش از ۲۰۰۰ بمب پرتاب کرد.

نیویورک تایمز به نقل از ایزنکوت نوشته در ماه می ۲۰۱۸ سردار قاسم سلیمانی سعی کرد با پرتاب ۳۰ راکت به سمت اسرائیل این حملات اسرائیل را جواب بدهد اما راکت‌ها به هدف نخورد.

ایزنکوت گفته سلیمانی زمینی را انتخاب کرده بود که در آن نسبتا ضعیف بود. ما برتری اطلاعاتی در این منطقه داریم. ما برتری هوایی داریم و قدرت بازدارندگی ما بسیار بالاست. نیرویی که در دو سال گذشته با آن مواجه بودیم یک نیروی مشخص بوده است.

ایزنکوت همین نظر را نسبت به حزب الله دارد. او برنامه ساخت کارخانه موشک سازی توسط ایران و حزب الله را یک طرح شکست خورده خوانده و مدعی شد همه تونل‌هایی که ساخته بودند تخریب شده است. اسرائیل به حمله به مواضع حزب الله در بلندی‌های جولان ادامه میدهد و اخیرا در ماه گذشته یکی از مواضع اطلاعاتی آن‌ها در روستایی در تل اویو مورد حمله قرار گرفت.

او گفته حزب الله چند موشک کوچک دارد اما آن‌ها امیدوارند که بتوانند صد‌ها موشک میان برد و دور برد داشته باشند. این یعنی حزب الله بعید است که جنگ دیگری علیه اسرائیل به راه بیاندازد.

ایزنکوت معتقد است سردار قاسم سلیمانی نیروهایش را از مرز‌های اسرائیل عقب رانده است و از سوی دیگر اعمال مجدد تحریم‌های آمریکا توانایی ایران برای تامین مالی حضور منطقه‌ای‌اش را کاهش داده است.

او گفته شاید ایران جایی نرفته باشد، اما ما با فشاری که ما به آن‌ها در سوریه آورده‌ایم آن‌ها اقداماتشان را به عراق منتقل کردند. جایی که آمریکا هنوز هزاران نیروی نظامی دارند.

اظهارات ایزنکوت در حالی مطرح می‌شود که یکی از مقامات ارشد آمریکا گفته «احتمال درگیری بین ایران و اسرائیل در سوریه در صدر فهرست جنگ‌های احتمالی در سرتاسر جهان قرار گرفته است.»

نتانیاهو درباره اینکه آیا اسراییل آماده جنگ با ایران می شود، گفته «هیچ‌کس به دنبال این نوع اتفاق نیست. ایران، طرفی است که دارد قواعد بازی در منطقه را تغییر می‌دهد.»

 

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن