ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 97187
  • ۲۵ دی ۱۳۹۷ - ۷:۰۴
  • 66 بازدید
  • ارسال توسط :
ناظر سازمان ملل موفق به نشست مشترک با طرف‌های درگیر در الحدیده  نشده است

ناظر سازمان ملل موفق به نشست مشترک با طرف‌های درگیر در الحدیده نشده است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از ایسنا، استفان دوجاریک، سخنگوی دبیرکل سازمان ملل در نشست خبری در نیویورک اعلام کرد، پاتریک کامرت، رئیس کمیته هماهنگی استقرار مجدد نیروهادر الحدیده یمن وابسته به سازمان ملل به دلیل ناتوانی در برگزاری نشست‌های مشترک هفته گذشته مجبور شد با اعضای این کمیته دیدارهای […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از ایسنا، استفان دوجاریک، سخنگوی دبیرکل سازمان ملل در نشست خبری در نیویورک اعلام کرد، پاتریک کامرت، رئیس کمیته هماهنگی استقرار مجدد نیروهادر الحدیده یمن وابسته به سازمان ملل به دلیل ناتوانی در برگزاری نشست‌های مشترک هفته گذشته مجبور شد با اعضای این کمیته دیدارهای جداگانه داشته باشد.

به نقل از خبرگزاری آناتولی، وی گفت، رئیس کمیته در راستای اجرای مرحله اول توافقنامه استکهلم و با هدف دست‌یابی به راه‌حل قابل قبول درباره بازگرداندن نیروها از سه بندر و مناطق حساس شهر الحدیده و مرتبط با تاسیسات انسانی هفته گذشته دو مرتبه با طرف‌های درگیر در یمن دیدار کرده است.

دوجاریک در پاسخ به سوال‌های خبرنگاران درباره ناکامی ژنرال کامرت در برگزاری نشست‌های مشترک با اعضای کمیته تنها به گفتن این مطلب اکتفا کرد که هرگاه ژنرال بتواند چنین نشست‌هایی برگزار کند، حتما آن را برگزار خواهد کرد. وی همه طرف‌ها را برای از سر گیری نشست‌های مشترک با هدف دست‌یابی به طرح مورد توافق برای خروج از الحدیده ترغیب می‌کند و در حال حاضر بررسی‌هایی در چارچوب کمیته درباره چگونگی تسهیل عملیات انسانی در حال انجام است.

کمیته هماهنگی استقرار مجدد نیروها در الحدیده به ریاست کامرت شامل سه عضو نظامی از سوی دولت مستعفی یمن و سه عضو از انصارالله است و ماموریتش نظارت بر آتش‌بس و خروج نیروهای انصارالله و دولت مستعفی از شهر و بندر الحدیده است. این کمیته از دل توافقنامه استکهلم شکل گرفت.

۱۳ دسامبر مذاکرات صلح یمن که در استکهلم سوئد برگزار شد به توافقنامه حل وضعیت الحدیده با خروج همه طرف‌های درگیر از این شهر و آتش‌بس منجر شد اما تا به امروز با وجود آتش‌بس هیچ خروجی صورت نگرفته و دو طرف همدیگر را به ارتکاب نقض‌هایی متهم می‌کنند.

انتهای پیام

مترجم: رویا معصومی

دبیر: زهرا موسوی

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن