ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 97191
  • ۲۵ دی ۱۳۹۷ - ۷:۲۲
  • 61 بازدید
  • ارسال توسط :
پرونده ویژه «فکه» به شهید وحید فرهنگی اختصاص یافت

پرونده ویژه «فکه» به شهید وحید فرهنگی اختصاص یافت

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از خبرنگار ایکنا؛ شماره ۱۸۸ ماهنامه فرهنگی، اجتماعی و سیاسی فکه که در دی ماه منتشر شده، عناوینی مانند «چهل سال گفتمان انقلابی»، «عروج، غبطه، شرم»، «بیداری اسلامی؛ راه نجات منطقه»، «آتشبازی در شام»، «تا چهل سالگی»، «سرافراز آسمان‌ها»، «پسر خیابان انقلاب»، «سرنوشت جنگ»، «شهید […]

پرونده ویژه «فکه» به شهید وحید فرهنگی اختصاص یافتبه گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از خبرنگار ایکنا؛ شماره ۱۸۸ ماهنامه فرهنگی، اجتماعی و سیاسی فکه که در دی ماه منتشر شده، عناوینی مانند «چهل سال گفتمان انقلابی»، «عروج، غبطه، شرم»، «بیداری اسلامی؛ راه نجات منطقه»، «آتشبازی در شام»، «تا چهل سالگی»، «سرافراز آسمان‌ها»، «پسر خیابان انقلاب»، «سرنوشت جنگ»، «شهید والا»، «پرواز روز سوم» و «شهادت اتفاقی نیست» را شامل می‌شود.

این ماهنامه ۷۰ صفحه‌ای بخشی با عنوان پرونده ویژه دارد که در این شماره به شهید مدافع حرم، وحید فرهنگی والا اختصاص یافته است. پدر شهید فرهنگی والا که خود دوشکاچی گردان جندالله، تخریب‌چی لشکر ۳۱ عاشورا و غواص ورزیده عملیات کربلای ۴ و ۵ بوده، درباره فرزند شهیدش می‌گوید: وقتی وارد دبیرستان شد با دفاع مقدس و شهدا به صورت جدی انس گرفت، به ویژه بعد از اولین سفرش به مناطق عملیاتی جنوب. ورودش به مؤسسه قرآنی نور هم مقدمه فعالیت‌های فرهنگی وحید بود. سال اول که کنکور داد، دانشگاه قبول شد، رشته‌اش مهندسی مکانیک بود. این نگرانی همراهم بود که «خدایا یعنی این محیط، وحید را در خودش حل نمی‌کند؟!» تا وقتی که متوجه شدم وارد بسیج دانشجویی شده. روز اعزام وحید با روز تولدش همزمان شده بود. شب قبلش برایش جشن گرفتیم. دل من و مادرش پر بود، اما خنده از لبش نمی‌افتاد.

«بصیرتی که بابیان و بهاییان را ناکام گذاشت» عنوان مقاله‌ای است که به مناسبت ۲۰ دی سالروز شهادت امیرکبیر به نگارش درآمده است. «پسر خیابان انقلاب» به گفت‌وگو با مادر شهید فرامرز فلفلیان از شهدای انقلاب اختصاص یافته است. این شهید در جریان تصرف پادگان در میدان حر، تیری به جمجمه‌اش اصابت کرده و به شهادت رسیده بود.

سرنوشت جنگ، نگاهی به عملیات‌های کربلای ۴ و ۵ و شهدایش داشته و در بخشی از آن آمده است: در عملیات کربلای ۵ که با سنگین‌ترین و بیشترین پاتک‌های دشمن همراه بود، ۷۶۵۱ تن از جوانان ایران اسلامی به شهادت رسیدند که صد‌ها نفر از آن‌ها از فرماندهان لشکر، تیپ، گردان و گروهان بودند. همچنین بیش از ۵۳ هزار نفر مجروح و ۳ هزار نفر مفقودالاثر شدند. برخی از فرماندهان شهید این عملیات عبارتند از شهیدان حسین خرازی، یدالله کلهر، اسماعیل دقایقی، هاشمی اعتمادی، محمدعلی شاهمرادی، محمد عبادیان، قاسم میرحسینی و محمد فرومندی.

این ماهنامه با بهای ۵ هزار تومان از سوی معاونت فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه منتشر می‌شود و تمامی هزینه چاپ و نشر با این سازمان است.

انتهای پیام

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن