ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 97384
  • ۲۹ دی ۱۳۹۷ - ۷:۰۶
  • 72 بازدید
  • ارسال توسط :
دشمن همواره کوشیده که برای انقلاب سربار تربیت کند/ بعضی حسرت رفورم‌های ظاهری عربستان را می‌خورند

دشمن همواره کوشیده که برای انقلاب سربار تربیت کند/ بعضی حسرت رفورم‌های ظاهری عربستان را می‌خورند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، سید محمد حسینی وزیر اسبق ارشاد، صبح امروز شنبه در نشست چهلم شنبه‌های انقلاب با عنوان «رشد و تعالی» که در محل این خبرگزاری برگزار شد، با اشاره به تحولی که در مردم ایران منجر به انقلاب اسلامی شد، گفت: […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، سید محمد حسینی وزیر اسبق ارشاد، صبح امروز شنبه در نشست چهلم شنبه‌های انقلاب با عنوان «رشد و تعالی» که در محل این خبرگزاری برگزار شد، با اشاره به تحولی که در مردم ایران منجر به انقلاب اسلامی شد، گفت: در قرآن تعلیم و تزکیه جزو اهداف انبیای الهی برشمرده شده است.

وی ادامه داد: انسان نباید صرفا به دنبال تامین غرایز باشد، اما مکاتب غربی می‌خواهند انسان را به شهوات و مادیات محدود کنند.
حسینی گفت: یکی از ویژگی‌های انقلاب اسلامی پرورش کسانی است که عشق به خدا دارند. ما ۳۶ هزار دانش اموز شهید در انقلاب اسلامی داریم. ما در همه حوزه‌ها توانسته ایم انسان‌های مهذب و وارسته‌ای تربیت کنیم و تحویل جامعه دهیم.

وی با تاکید بر اینکه امام خمینی اگر یار داشت، زودتر نهضت را شروع می‌کرد، گفت: اگر بعد از دفاع مقدس هجمه فرهنگی مطرح شد، پاتکی از سوی دشمن بود و اگر بحث اشرافیت پیش امد، در همین راستا بود و متاسفانه برخی مدیران هم به این ورطه افتادند.

حسینی خاطرنشان کرد: اگر امروز حشد الشعبی و حزب الله لبنان شکل گرفته است، به برکت انقلاب اسلامی است. روزی در محضر سید حسن نصرالله بودیم و ایشان گفت: موفقیت‌های ما از برکات انقلاب اسلامی است.

وزیر اسبق ارشاد گفت: امام خمینی مصداق نفس مطمئنه است، تهجد و آرامش امام در دوران مبارزه و ورود به ایران نشانه این وارستگی است. او همچنین آگاه به ابعاد سیاسی و اجتماعی است.

وی با اشاره به رویش‌های انقلاب در دوران پس از دوران دفاع مقدس و تربیت شهدای مدافع حرم اظهار داشت: ما خود، عبادات و مناجات‌های رزمندگان ما در دفاع مقدس شاهد بودیم، این‌ها از دستاورد‌های انقلاب اسلامی است که انسان‌های متوکل به خدا تربیت کرد.

ما فناوری انرژی هسته‌ای و صنعت موشکی را در نتیجه تلاش جوانان متعهدی، چون شهید طهرانی مقدم به دست اوردیم و در برخی جایگاه‌های علمی در رتبه‌های موفق قرار داریم.

وزیر اسبق ارشاد گفت: در ابتدای انقلاب ۷۰ درصد جمعیت ما در روستا‌ها بودند، اما دسترسی به آموزش و پرورش نداشتند و باید به شهر‌های مجاور می‌رفتند. امروز در هر نقطه کشور یک مرکز اموزش عالی قرار دارد. پیش از انقلاب کادر پزشکی تربیت نکرده بودیم به طوری که پزشکان بنگلادشی در کشور طبابت می‌کردند.

وی ادامه داد: ما با وجود همه فشار‌ها از ابتدای پیروزی انقلاب به این پیشرفت‌ها رسیدیم. شما ببینید ما با چه سرعتی از دیگر کشور‌ها که با این مشکلات مواجه نبودند، پیشی گرفتیم. ما بی شک هنوز با مشکلاتی مواجهیم، اما در سرعت رشد علمی رتبه خوبی داریم.

حسینی اظهار داشت: ما اگر همان انسان‌های متکبر زیاده طلب پیش از انقلاب بودیم می‌توانستیم به این پیشرفت‌ها برسیم؟ اما پس از انقلاب با تحولی که درروحیات ایجاد شد، رزمندگان خود را به خدا سپردند و جان خود را سپر کردند.

وزیر اسبق ارشاد گفت: کسی زمان جنگ فکر نمی‌کرد که سردار سلیمانی نامش لرزه بر اندام دشمن بیاندازد، این‌ها همه نتیجه رشادت‌ها و فداکاری هاست.

وی افزود: نوجوانان ما در اسارت، صدام را رسوا می‌کردند. کجای دنیا شما سراغ دارید این همه انسان‌های فداکار؟ البته ما در جامعه انسان‌های خودخواه هم داریم، آن‌ها همیشه باری برای انقلاب بوده اند. دشمن هم همواره سعی داشته است که برای انقلاب سربار تربیت کند و متاسفانه بعضا موفق هم بوده است، بالاخره در نظامی که مردم سالار است، ممکن است برخی از این افراد هم انتخاب شوند.

وزیر اسبق ارشاد خیلی بیش از آنکه ما برای انقلاب سرمایه گذاری کرده ایم، دشمن برای انحراف انقلاب هزینه کرده است و موفقیت‌هایی هم داشته است.

وی ادامه داد: راهپیمایی اربعین، موفقیت‌های جوانان ما در المپیاد‌های جهانی، دستاورد‌های نخبگان ما و … همه از دستاورد‌های انقلاب اسلامی است.

حسینی گفت: در حوزه بانوان، پیش از انقلاب در بسیاری عرصه‌ها اصلا نقشی برای بانوان تعریف نشده بود، اما امروز فقط در عرصه کارگردانی سینما دست کم ۲۵ نفر را داریم.

وی عنوان کرد: بودجه نظامی ما اصلا قابل مقایسه با بودجه عربستان سعودی نیست، چون توان نظامی ما مبتنی بر نیروی انسانی بوده است، نه خرید‌های نظامی. عربستان امکانات و هواپیمای نظامی می‌خرد، اما خلبان هواپیما را ندارد و باید برود کرایه کند.

وزیر اسبق ارشاد گفت: امروز از نظر دانش آموخته ایران در رتبه پنجم جهان است، ایران در جایگاه اول باسوادان بالای ۱۵ سال است. امید به زندگی در سال ۲۰۱۶ در ایران ۲۱ سال نسبت به ۱۹۷۹ افزایش داشته است.

وی افزود: بعضی در داخل، حسرت رفورم‌های ظاهری عربستان را می‌خورند، در حالی که آمریکا درباره‌ای این کشور می‌گوید اگر ما دو هفته از آن حمایت نکنیم، سقوط می‌کند.

وزیر اسبق ارشاد گفت: اگر دشمن امروز از دست ما اینقدر عصبانی است به این دلیل است که روحیه انقلاب اسلامی در حال سرایت به دیگر نقاط جهان است.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن