ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 97386
  • ۲۹ دی ۱۳۹۷ - ۷:۱۴
  • 271 بازدید
  • ارسال توسط :
ایران در رسانه‌های عربی|از پوشش اظهارات معاون روحانی تا ادعای جدید سعودی‌ها درباره تهران

ایران در رسانه‌های عربی|از پوشش اظهارات معاون روحانی تا ادعای جدید سعودی‌ها درباره تهران

– اخبار بین الملل – به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، رسانه‌های عربی هر یک از نگاه خاص خودبه تحولات جمهوری اسلامی ایران می‌پردازند، برخی تلاش می‌کنند رویکرد حرفه‌ای خود را حفظ کنند، اما برخی دیگر به ویژه رسانه‌های سعودی و دنباله‌روهای آنها به جوسازی، […]

– اخبار بین الملل –

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، رسانه‌های عربی هر یک از نگاه خاص خودبه تحولات جمهوری اسلامی ایران می‌پردازند، برخی تلاش می‌کنند رویکرد حرفه‌ای خود را حفظ کنند، اما برخی دیگر به ویژه رسانه‌های سعودی و دنباله‌روهای آنها به جوسازی، انتشار خبرهای ضد و نقیض و غیرواقعی، بزرگنمایی برخی تحولات معمولی و ترسیم اوضاع ناامیدکننده می‌پردازند.

رای الیوم

روزنامه رای الیوم در سرمقاله‌ خود به قلم عبدالباری عطوان به نشست ضد ایرانی ورشو که آمریکا برای برگزاری آن تلاش می‌کند، اشاره کرد و این سئوالات را پرسید که آیا نشست آمریکا در ماه آینده در لهستان برای اعلان جنگ علیه ایران خواهد بود؟ آیا مصر در راس جنگ قرار خواهد داشت و عربستان سعودی و کشورهای عربی دیگر تامین کننده مالی آن خواهند بود؟ چرا ما هدف قرار گرفتن حزب الله و بحرانی و متنشج کردن اوضاع لبنان را بعید نمی‌دانیم، در آن صورت واکنش ایران چه خواهد بود؟

رای الیوم در مطلب دیگری به برگزاری سمینار گاز شرق مدیترانه در قاهره پرداخت و نوشت : گاز دریای مدیترانه که شرکت‌های متخصص آمریکایی، میزان ذخایر آن را حدود 122 تریلیون فوت مکعب برآورد کرده‌اند، کانون توجهات آینده در سطح بین المللی است، سمینار گاز شرق مدیترانه شاید سکویی برای ائتلاف بر مبنای اقتصاد باشد که یکی از شاخه‌های آنچه به ناتوی عربی یا پیمان سُنی معروف است، قلمداد می‌شود که بنا است در افزایش عادی سازی روابط با اسرائیل سهیم باشد و نیز اعلام کند علیه ایران است.

 

زمان اعلام برگزاری این سمیناز هم به نوبه خود کمتر از یک هفته از اظهارات مایک پامپئو وزیر خارجه آمریکا درباره استراتژی کشورش در خاورمیانه از قاهره قابل توجه است،‌همچنانکه این مسئله تنها دو روز پس از سفر عبدالفتاح السیسی رئیس جمهور مصر به پایتخت اردن صورت می‌گیرد و قابل توجه است، اما مسئله‌ای که بیشتر باید به آن توجه کرد، شرکت کنندگان در این سمینار است که شامل مصر، اسرائیل، قبرس، یونان، ایتالیا، اردن و فلسطین است.

روزنامه رای الیوم در مطلب دیگری به اظهارات ضد ایرانی دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا و مخالفت غیر قابل توجیه وی با فعالیت‌های علمی پژوهشی جمهوری اسلامی ایران در زمینه فضایی اشاره کرد و نوشت : ترامپ با افشای استراتژی دفاعی جدید سامانه‌های ضد موشکی گفت هرگز اجازه نخواهیم داد که ایران آزمایش‌های جدیدی برای پرتاب موشک به فضا انجام دهد.

رای الیوم همچنین درخبری دیگری نوشت : ارزیابی سالیانه مرکز مطالعات امنیتی اسرائیل از احتمال بالای رویارویی نظامی فراگیر در سال 2019 حکایت می‌کند،‌ این گزارش می‌گوید که نظام ایران باثبات است و نیز می‌گوید که اوضاع کرانه باختری قابلیت تشدید انفجار را دارد.

این گزارش آورده است دلایل نگرانی اسرائیل از واقعیت منطقه‌ای از حضور نظامی ایران در سوریه آغاز می‌شود که به یک حقیقت واقعی تبدیل شده است و به موازات آن، تل آویو از طرح توسعه موشکی ویژه حزب الله نگران است و در این زمینه دغدغه دارد.

این گزارش می‌گوید آنچه بسیار قابل توجه است، اینکه در صورت سناریوی مبتنی بر فرضیه رویارویی نظامی فراگیر، اسرائیل در مقابل یک جبهه واحد نخواهد بود،‌بلکه اسرائیل خود را در مقابل جنگ همه جبهه‌ها خواهد دید به طوری که با ایران، سوریه، حزب الله در شمال و گروه‌های فلسطینی در نوار غزه در جنوب روبرو خواهد شد، امری که مستلزم آن است برای آن آماده شود.

گزارش این مرکز صهیونیستی با اشاره به تحرکات گسترده و مستمر آمریکا و متحدانش برای ضربه کردن به جمهوری اسلامی ایران اذعان کرده است که تمام شواهد و قرائن تاکید می‌کند که نظام ایران باثبات بوده و همچنان باثبات خواهد ماند.

روسیا الیوم

یک رسانه روسی به پوشش اظهارات محمد باقر نوبخت معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه پرداخت و اینگونه آن را بازتاب داد : تهران : کشور وارد بحران بی‌سابقه‌ای شده است.

روسیا الیوم نوشت محمد باقر نوبخت معاون رئیس جمهور ایران به وجود مشکل بودجه به سبب کاهش فروش نفت و ورود کشور در یک بحران بی سابقه اشاره کرد.

این رسانه افزود این مسئول ایرانی همچنین از دشواری‌ها برای دستیابی به هر گونه توافق به سبب تهدید شرکای بین المللی ایران از سوی ترامپ پرده برداشت .

روسیا الیوم در ادامه گزارش ویدئویی خبرنگارش در تهران با نام عمر هواش را در این زمینه پخش کرد.

الحیات سعودی

رسانه‌های سعودی همچون الحیات،العربیه، عکاظ و الوطن همچنان بر رویکرد خصمانه خود علیه جمهوری اسلامی ایران و جوسازی علیه کشورمان ادامه می‌دهند، این رسانه‌ها به پوشش اظهارات ضد ایرانی عادل الجبیر وزیر مشاور در امور خارجه سعودی و اتهامات بی اساس وی پرداختند.

الجبیر در تلاش برای منحرف کردن افکارعمومی از جنگ افروزی و جنایات مستمر رژیم سعودی علیه ملت یمن و همچنین ادامه حمایت‌هایش از گروه‌های تروریستی در منطقه به ویژه سوریه ادعا کرده است که ایران تاریخی مملو از تروریسم و دخالت در امور داخلی کشورهای دیگر دارد و از گروه‌های تروریستی مانند حزب الله و شبه نظامیان الحوثی دفاع می‌کند و هدف آن ایجاد فتنه و بحرانی کردن اوضاع کشورهاست.

وی مدعی شد جهان اقدامات قاطعانه‌ و شدیدی علیه ایران اتخاذ کرده، ایران باید بداند که رفتارش در احترام نگذاشتن به قوانین بین المللی و دخالت در امور کشورهای همسایه را جهان نمی پذیرد.

شبکه العربیه سعودی

شبکه العربیه سعودی هم که پیشتاز جنگ روانی و تبلیغاتی و جوسازی علیه جمهوری اسلامی ایران به شمار می‌رود، در خبری مدعی شد که الحوثی در یمن، جنگ را با فروش سوخت ایرانی تامین مالی می‌کند.

این رسانه با منتسب کردن گزارش ادعایی خود به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از سازمان ملل متحد مدعی شد درآمدهای سوخت ارسالی از بنادر ایران در تامین مالی تلاش‌های شورشیان حوثی در یمن علیه دولت قانونی(دولت مزدور عبدربه منصور هادی در ریاض) سهیم است. این رسانه سعودی مدعی شده است که نتایج این گزارش انتظار می‌رود سئوالاتی را درباره حمایت ایران از شورشیان حوثی در جنگ خونینی که یمن را به آستانه فاجعه انسانی سوق داده، مطرح کند.

ایران در رسانه‌های عربی|از ذوق‌زدگی سعودی‌ها درباره سفر پامپئو تا ادعای حمله پهپاد ایرانی به پایگاه العند

العربیه در خبری دیگری به پوشش اظهارات محمد باقر نوبخت معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه پرداخته و در تیتری آورده است : دولت ایران : با دشواری‌هایی در صادرات نفت روبرو هستیم.

این رسانه پس از اشاره به بخشی از اظهارات نوبخت افزود بحران اقتصادی ایران که انتظار گشایش را پس از امضای توافق هسته‌ای با قدرت‌های بزرگ در جهان داشت،‌پس از خروج ایالات متحده از این توافق در ماه می گذشته و ازسرگیری تحریم‌های آمریکا علیه تهران در دور اول در آگوست گذشته و دور دوم در نوامبر گذشته با شکست همراه شد.

العربیه با ابراز خوشحالی از تحریم‌های ظالمانه آمریکا علیه ملت ایران آورده است بدیهی است که دشواری‌های ایران به زودی پایان نخواهد یافت به دلایل متعدد از جمله عدم فعال شدن سازوکار مالی ویژه اروپا و نیز پایان یافتن مهلت معافیت هشت کشور از ممنوعیت واردات نفت ایران .

پایگاه اینترنتی شبکه العربیه در تیتر دیگری نوشت : اروپا به ایران هشدار داد که کاسه صبرش در قبال رفتار خصمانه‌اش نزدیک است که لبریز شود. این رسانه مدعی شد دیپلمات‌های اروپایی تاکید کرده‌‌اند اروپا نمی‌ تواند اقدامات ایران و رفتار خصمانه‌ خود از طریق برنامه موشکی و برهم زدن ثبات برخی کشورهای اروپایی و تلاش‌ها برای ترور که اخیرا فاش شد، تحمل کند. این دیپلمات‌ها درباره رویکرد برخی کشورهای اروپایی برای در پیش گرفتن سیاست مشابه واشنگتن در قبال تهران هشدار دادند. دیپلمات‌های اروپایی به ایرانی‌ها در جریان نشست اوایل این ماه ابلاغ کرده بودند که اروپا قادر به تحمل آزمایش موشک‌های بالستیک و نیز توطئه‌های ترور در اروپا نیست.

العربیه افزود دیپلمات‌ها گفته‌اند که تحریم‌های جدید ممکن است شامل بلوکه کردن دارایی‌ها و منع سفر اعضایی از سپاه و نیز ایرانی‌هایی که در برنامه موشکی مشارکت دارند، شود، با وجود نمادین بودن این تحریم‌ها، اما ناظران آن را بیانگر تغییر غیر قابل پیش یبنی در دیپلماسی اروپایی در قبال ایران قلمداد کرده‌‌اند به ویژه پس از درخواست‌های انگلیسی و فرانسوی برای بازنگری در تحمیل تحریم‌های اقتصادی جدید علیه ایران که برخی کشورهای کوچک هم به آن پیوسته‌‌اند.

این رسانه سعودی آورده است : مسئولان اروپایی همچنین درباره شکاف میان شرق وغرب اروپا پس از کنفرانسی که مایک پامپئو وزیر خارجه آمریکا در لهستان خواستار برگزاری آن شده، هشدار داده‌اند، با وجود دیدگاه‌های متناقض در اروپا، اما این تحول عواقب و پیامدهای وخیمی برای دولت حسن روحانی رئیس جمهور ایران خواهد داشت به ویژه اینکه برخی پایتخت‌های اروپایی برای نجات توافق هسته‌ای تلاش می‌کنند.

خبرگزاری رسمی لبنان

خبرگزاری رسمی لبنان هم در خبری از برگزاری نشست دینی میان علمای مسلمان و یک مقام ایرانی خبر داد. این رسانه گزارش داد شیخ حسان عبدالله رئیس هیئت اداری تجمع علمای مسلمان و اعضای این هیئت، حسین شیخ الاسلام معاون سابق وزیر خارجه و مسئول روابط بین المللی در مجمع جهانی تقریب بین مذاهب اسلامی را به حضور پذیرفتند که طی آن نتایج کنفرانس اخیر مجمع(کنفرانس وحدت اسلامی) به ویژه بر ملت فلسطین که احساس کردند مسئله آنها با حمایت و پشتیبانی قرار گرفته است، مورد بررسی قرار گرفت.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن