ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 97510
  • ۰۱ بهمن ۱۳۹۷ - ۴:۵۶
  • 98 بازدید
  • ارسال توسط :
«استقلال» و «امنیت» مهم‌ترین دستاوردهای انقلاب است

«استقلال» و «امنیت» مهم‌ترین دستاوردهای انقلاب است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  نافع، روزهای ایام‌الله بهمن در پیش است همان روزهای پرالتهاب و پر از خاطره برای ملت ایران خصوصا نسل‌ها و دهه‌ها قبل منتهی به سال 57، همان بهمنی که سرآغاز استقلال، آزادی و اسلامیت نظامی ایران […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  نافع، روزهای ایام‌الله بهمن در پیش است همان روزهای پرالتهاب و پر از خاطره برای ملت ایران خصوصا نسل‌ها و دهه‌ها قبل منتهی به سال 57، همان بهمنی که سرآغاز استقلال، آزادی و اسلامیت نظامی ایران همیشه سرافراز شد.

روزهای بهمن 57  که از در و دیوار شهرهای ایران شعارهایی علیه شاه و رژیم طاغوت می‌بارید و نهضت امام خمینی(ره) روزهای اوج خودش را طی می‌کرد، انقلابی در پیش بود و نهال این انقلاب را امام در سال 42 در خانه خانه هر ایران و ایرانی آزاده‌ای کاشت و می‌دانست و ایمان داشت که روزی این نهال سبز خواهد شد و قد خواهد کشید  تا بهمن 57 شد همان چیزی  که امام پیش‌بینی کرده بود. نهال‌ها در سال 57 قد کشیده  و درختان تنومندی شده بودند که دیگر جایی برای رشد  نهال‌ها و درختان از ریشه پوسیده شده پهلوی  و طاغوت نگذاشتند و تنها نگاهشان به سمت آسمان بود و خورشید پر نور.

همه و همه، زن و مرد، پیر و جوان دیگر تاب تحمل جنایت‌های رژیم دست پروده انگلیس و امریکا با فکرهای پوچ صهیونستی  را نداشتند و قیام‌ها و تظاهرات گسترده مردم یکی پس از دیگری شهر به شهر، شهرستان به شهرستان تکرار می‌شد تا پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی و مردمی ایران به خمینی کبیر فراهم شد و در میان این تظاهرات و قیام‌ها نمی‌توان از نقش دانشجویان به عنوان قشر فرهیخته و آگاه بخش جامعه در آن سال‌ها غافل ماند.

دانشجویان انقلابی در سال 57 نقش تسهیل‌کننده و راهنما را در بین اقشار مختلف مردم بر عهده داشتند، انقلابیون جوان دیروز و مردان و زنان دنیا دیده امروز که  اگر  این روزها به هرجای این مرز و بوم سری بزنیم  مسیر خود را تغییر نداده و پای در رکاب آرمان‌های خودشان ایستاده‌اند.

یکی از آن دانشجویان انقلابی خط امام که این روزها پزشکی موفق است، سید محسن موسوی است که به اذعان همکاران و بیمارانش او پزشکی منصف و موفق در حوزه گوش، حلق و بینی و به ویژه جراح سر و گردن است.

سید محسن موسوی سال 54 به عنوان دانشجوی رشته دکترا در دانشگاه اصفهان مشغول به تحصیل می‌شود اما از همان دوران جوانی نمی‌توانست از مردم سرزمینش و ظلم‌هایی که در حق آنها می‌شود بی تفاوت باشد و برای مردم و کشورش دغدغه داشت و از همان سال‌های قبل از انقلاب به همراه دوستان خود در توزیع اعلامیه‌ها و نوارهای امام و روشنگری مردم نقش مهم و پررنگی داشت.

به سراغ این پزشک انقلابی رفتم و با او به گفت‌وگو نشستم:  

 

 

 

نافع: از حال و هوای دانشجویان آن روزها برایمان بگویید:

موسوی: آن روزها روزهای خفقان بود به گونه‌ای که بانوان دانشجو حتی در مقطع دکترا تنها به جرم داشتن رساله امام توسط ساواک دستگیر می‌شدند و یا  اجازه ورود به یک دانشجو با حجاب و مقید به دانشگاه داده نمی‌شد و بعدها توسط مأموران رژیم دستگیر و زندانی می‌شدندو به محجبه‌ها اهانت‌های بسیار می‌کردند.

اما دانشجویان در آن دوران سرزنده، پویا و پیگیر مطالبات مردم بودند و دانشجو باید همین گونه باشد و باید با پیگیری‌های خود در دل جامعه نفوذ معنوی داشته باشد و مشکلات مردم را با کلام نافذ خود برای دیگران بیان کند.

 

نافع: وضع مردم در آن دوران و تسلط غربی‌ها بر کشور چگونه بود؟

موسوی: امریکایی‌ها بر کشور مسلط بودند و برای حضور در ایران علاوه بر اینکه حقوق و دستمزدشان را از دولت طاغوتی آن زمان دریافت می‌کردند بلکه طلبکارانه به دنبال گرفتن حق توحش نیز بودند! به گونه‌ای که امریکای جنایتکار و قاتل بیرحم زنان و کودکان در سراسر جهان به ایرانی‌ها لقب وحشی را داده بود و شاه خائن را مجبور کرده بودند تا به مردم کشورش وحشی بگوید و از پول همین مردم، حق توحش به نیروهای امریکایی پرداخت کند.

قبل از انقلاب میزان افراد با سواد در سطح کشور بسیار پایین بود و اما به برکت جمهوری اسلامی و نهضت سوادآموزی که به تدبیر امام راه‌اندازی شد، نزدیک به صد در صد مردم کشور ما این روزها باسواد شده‌اند و یا باسوادمی‌شوند.

در سال‌های قبل از پیروزی انقلاب مردم از نظر بهداشتی و درمانی در اوضاع و احوال نامناسبی به سر می‌بردند و مردم به ویژه روستاییان از وجود پزشکان ایرانی محروم بودند، نه تنها در روستاها، خبری از خانه بهداشت و درمانگاه‌ها نبود بلکه در شهرها هم اوضاع و احوال به همین منوال می‌گذشت و پزشکانی از بنگلادش و هند که حتی آشنایی با زبان فارسی نداشتند اقدامات درمانی را انجام می‌دادند و پزشکان زن هم که بسیار بسیار اندک بود و چه بسیار بانوانی که به دلیل نبود پزشک زن و اصلا به دلیل نبود پزشک جان خود را از دست می دادند.

 

نافع: به نظر شما مهم‌ترین دستاورد انقلاب بعد از 40 سال چیست؟

موسوی:  دستاوردهای انقلاب بسیار است که یکی از مهم‌ترین دستاورد انقلاب « استقلال ایران» در تمامی عرصه‌ها به ویژه در عرصه‌های علمی و فناوری‌های روز دنیا است از پیشرفت‌های عرصه پزشکی و رونق گرفتن تجهیزات پزشکی گرفته تا نانوفناوری و انرژی مسالمت‌آمیز هسته‌ای.

یکی دیگر از دستاوردهای انقلاب «امنیت» است. امنیتی که به واسطه رشادت‌های رزمندگان و خون شهدا چه در ابتدای انقلاب و چه در هشت سال دفاع مقدس و پس از آن به واسطه مدافعان حرم ایجاد شده است.

در زمان جنگ به دلیل نبود نیرو با وجودی که سال چهارم پزشکی بودم ریاست بیمارستان پاوه را بر عهده داشتم و از نزدیک شهید همت و دیگر رزمندگان را دیده‌ام و خاطرم است که چه سختی‌هایی در درمان رزمندگانی که در زیر توپ و خمپاره به دلیل جنگی نابرابر  مجروح شده‌ بودند متحمل شدیم و چه فرزندانی از ایران به شهادت رسیدند و با رشادت‌ها و ایثارشان نگذاشتند وجبی از این خاک نصیب دشمن شود، دشمنی که با همکاری امریکا، آلمان، انگلیس، فرانسه و بسیاری دیگر از مستکبران جهان حتی به زنان و کودکان رحم نکرد و دست به بمباران شیمیایی و میکروبی زد، اما بعد از هشت سال ما پیروز بودیم.

و امروز صهیونیسم و آمریکا  دور تا دور کشورمان را با پرورش ترویست‌ها به ویژه تکفیری ها ناامن کرده‌اند، با این وجود در درون کشور هیچ‌گونه ناامنی وجود ندارد و این همه به واسطه مدافعان حرمی است که بیرون از مرزها از ملت ما دفاع می‌کنند تا جنگ به داخل کشور کشیده نشود و مردم نیز قدر این مدافعان حرم را می‌دانند که در غربت برای آسایش ما رشادت‌ها کرده و به شهادت می‌رسند و ما هم در سایه همین آرامش در آسایش به مداوای بیماران می‌پردازیم.

 

نافع: خاطره انگیزترین جمله‌ای که از انقلاب و امام در ذهن شما بعد از این سال‌ها مانده چیست؟

موسوی: انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام به مردم هویت بخشید و جمله زیبای امام خمینی(ره) که به نظر من خاطره‌انگیزترین، پرمغزترین، با محتواترین و اصیل‌ترین جمله انقلاب است همین جمله رهبر کبیر انقلاب «ما می‌توانیم» بود. همین جمله کوتاه اما پرمعنا سرآغازی شد برای پابرجا ماندن انقلاب و تثبیت آن تا به امروز آن هم با وجود جنگ و تحریم‌های بسیار.

در همین حوزه پزشکی که من فعالیت می‌کنم امروز انواع عمل‌های قلب و مغز در کشور انجام شده آن هم با تجهیزاتی که با وجود تحریم‌ها به دستان همین جوانان ایران زمین ساخته شده است و ایران اکنون در این زمینه در منطقه اول بوده و در دنیا حرف برای گفتن دارد.

در زمینه گوش و حلق و بینی ما توانستیم در همین همدان کاشت حلزون گوش را انجام دهیم و این به برکت انقلابی است که به ایرانیان عزت و امنیت بخشید.

 

نافع: سخن پایانی:

موسوی: باید انقلاب و دستاوردهای آن در طول این 40 سال برای نسل‌های سوم و چهارم بازگو شود.

زمان گفت‌وگو با پایان می‌رسد ولی سوالات بی‌پاسخ بسیار مانده که در یک مصاحبه نمی‌گنجد و نیاز به گپ و گفتی بیشتر دارد زیرا شنیدن حال و هوای انقلاب و پیشرفت‌های آن از زبان کسانی که خود درگیر انقلاب بودند و این تغییرات را در طول 40 سال دیده‌اند طعم و مزه خاصی دارد و به تو احساس غرور بیشتری می‌دهد و به قول سید حسین موسوی ایرانی با می‌توانیم به همه چیز و همه جا می‌رسد ان‌شاءالله…

 

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن