ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 97581
  • ۰۲ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۶
  • 98 بازدید
  • ارسال توسط :

گزارش ایکنا از اولین روز حضور «کاروان قرآنی انقلاب» در استان مرکزی

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از ایکنا از استان مرکزی، «کاروان قرآنی انقلاب» به سرپرستی ‌احمد ابوالقاسمی، قاری بین‌المللی و مدیر رادیو قرآن در دومین روز سفر خود به استان مرکزی رسید.بر اساس این گزارش، صبح امروز دوم بهمن‌ماه کاروان قرآنی انقلاب وارد اراک شد، ادای احترام به ساحت مقدس […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از ایکنا از استان مرکزی، «کاروان قرآنی انقلاب» به سرپرستی ‌احمد ابوالقاسمی، قاری بین‌المللی و مدیر رادیو قرآن در دومین روز سفر خود به استان مرکزی رسید.
بر اساس این گزارش، صبح امروز دوم بهمن‌ماه کاروان قرآنی انقلاب وارد اراک شد، ادای احترام به ساحت مقدس شهدای مدافع حرم اولین برنامه این کاروان قرآنی بود؛ این کاروان ساعت ۹ صبح با استقبال گروه موزیک سپاه روح‌الله وارد گلزار شهدای اراک شد و ‌حمیدرضا احمدی‌وفا، قاری بین‌المللی آیاتی چند از سوره‌های احزاب و فجر را تلاوت کرد.
این کاروان، در ادامه‌ سفر دو روزه خود به استان مرکزی با آیت‌الله دری نجف‌آبادی نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه اراک دیدار کردند. در ابتدای این دیدار استاد احمد ابوالقاسمی، مدیر رادیو قرآن به تلاوتی چند از آیات قرآن پرداخت.
ابوالقاسمی در ادامه به تشریح اهداف کاروان قرآنی پرداخت و گفت: در زمان طاغوت رژیم منحوس پهلوی کاروانی متشکل از زنان و مردان عریان به جنوب فرستادند که خوشبختانه پس از گذشت ۴۰ سال کاروانی متشکل از بهترین‌های قرآنی در رشته‌های مختلف، سفری ۲۲ روزه به اقصی‌نقاط ایران خواهند داشت و صدای مردم ایران را به گوش جهانیان خواهند رساند.
وی با تأکید بر اینکه پیشرفت‌های ایران در طول ۴۰ سال قابل توجه است، اظهار کرد: گاه مردم اذعان می‌کنند اگر زمان شاهنشاهی هم بود همین پیشرفت‌ها را داشتیم اما به جرأت می‌توان گفت پیشرفت امروز در حوزه قرآن به هیچ‌وجه در زمان طاغوت فراهم نمی‌شد.
در ادامه آیت‌الله دری‌نجف‌آبادی، نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با تجلیل از عوامل اجرایی کاروان قرآنی انقلاب، ضمن خوش‌آمدگویی، سفر پربرکتی را آرزو کرد و افزود: راه‌اندازی کاروان قرآنی انقلاب، بسیار کار مبتکرانه‌ای است، ان‌شاءالله چنین برنامه‌هایی ادامه‌دار باشد و سایر استان‌های کشور را در بر گیرد.
وی بیان کرد: پیوند قرآنیان با سایر اقشار جامعه، سرمایه بزرگی است. به برکت انقلاب، قرآن کریم در بطن زندگی مردم قرار گرفته است، هم از نظر بحث چاپ و نشر، هم از نظر تعدد و کیفیت ترجمه‌های قرآن، شاهد پیشرفت هستیم. ترجمه قرآن، کار سختی است و با سایر متون عربی متفاوت است. پیش از انقلاب، فعالیت قرآنی وجود نداشت، نه در رسانه‌های صوتی و تصویری و نه در آحاد مردم، اما الان وضعیت امور قرآنی در کشور به برکت انقلاب و خون شهدا، مطلوب است، هر چند با آن مدینه فاضله فاصله داریم.
آیت‌الله دری‌نجف‌آبادی با اشاره به سفرهایش به مدینه منوره و مکه مکرمه، گفت: اهل سنت، اهتمام ویژه‌ای به آموزش قرآن به کودکانشان دارند که عمل نیک و قابل تقدیری است و باید از همین سنین پیش‌دبستان و دبستان، کودکان را با مفاهیم و معارف قرآن آشنا کرد و جلساتی با بازدهی مناسب داشته باشیم.
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی افزود: کسانی که نعمت صوت زیبا دارند، باید این نعمت خدادادی را در راه قرآن خرج کنند، متأسفانه اخیراً مشاهده می‌کنم کسانی که در راه قرآن بوده‌اند به خودشان ظلم کرده و به خوانندگی روی آورده‌اند که این پدیده خوبی نیست، چه چیزی بهتر از آیات الهی؟ البته قرائت قرآن به تنهایی هم کافی نیست، مهم روح قرآن است، قرآن باید در باطن فرد، رسوخ کند.
وی در پایان با اشاره به استعدادهای قرآنی استان مرکزی گفت: از نعماتی که در استان مرکزی بوده‌اند، حافظ کل قرآن و معجزه الهی، کربلایی کاظم ساروقی است که اکثر شما عزیزان با این شخصیت قرآنی که با عنایت خداوند بدون سواد یک شبه حافظ قرآن شد، آشنا هستید. استان مرکزی از این نعمات و استعدادها زیاد به خود دیده است.
در ادامه اعضای کاروان قرآنی انقلاب با خانواده شهید خسروی از شهدای مدافع حرم اهل‌بیت(ع) دیدار کردند و با حضور در پالایشگاه امام خمینی(ره) شازند پس از اقامه نماز ظهر و عصر محفل انس با قرآن با تلاوت استاد ابوالقاسمی و مجید جدیدی قاری ملی استان مرکزی برگزار شد.
مدیرعامل پالایشگاه امام خمینی(ره) شازند در این محفل گفت: شرکت پالایش نفت امام خمینی(ره) بعد از جنگ تحمیلی آغاز به کار کرد، بعد از جنگ هم که سازندگی در کشور آغاز شد و برای سازندگی نیاز به فرآورده‌های نفتی روز به روز بیشتر می‌شد لذا فاز اول پالایشگاه در سال ۷۲ به بهره‌برداری رسید. پس از فعالیت پالایشگاه امام خمینی(ره) شازند تمام پالایشگاه‌ها از روی این شرکت برای ساخت الگو‌برداری کردند.
یادآور می‌شود؛ حضور اعضای کاروان قرآنی انقلاب در محفل انس با قرآن در مسجد امام حسین علیه السلام اراک از دیگر برنامه‌های روز اول سفر این کاروان به استان مرکزی است.
این کاروان فردا سوم بهمن‌ماه نیز در استان مرکزی حضور خواهد داشت و با سفر به شهرستان‌های خمین، محلات و دلیجان و اجرای برنامه‌های متنوع، عازم استان اصفهان خواهد شد.
انتهای پیام

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن