ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 97584
  • ۰۲ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۸
  • 411 بازدید
  • ارسال توسط :

برگزاری یادواره شهدای مدافع حرم در قم

‌به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از ‌ایسنا،‌سرهنگ اسدالله گنج‌علی امروز در نشست خبری مجاوران کریمه،‌ مدافعان عقیله که در ساختمان خاتم برگزار شد،‌ گفت: چهل سالگی انقلاب اسلامی که متصل به وحی الهی بود را در پیش داریم، چهل سال با فشار مضاعف دشمنان داخلی و خارجی گذشت،‌ هرچه توان […]

‌به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از ‌ایسنا،‌سرهنگ اسدالله گنج‌علی امروز در نشست خبری مجاوران کریمه،‌ مدافعان عقیله که در ساختمان خاتم برگزار شد،‌ گفت: چهل سالگی انقلاب اسلامی که متصل به وحی الهی بود را در پیش داریم، چهل سال با فشار مضاعف دشمنان داخلی و خارجی گذشت،‌ هرچه توان و پول داشتند برای از بین بردن این انقلاب هزینه کردند،‌ اما چون این انقلاب متصل به وحی الهی است پایدار ماند و از این به بعد هم خواهد ماند.

وی افزود: در طول این سال‌ها هزینه‌های بسیاری پرداخت شد، اما هرچه جلوتر آمدیم هزینه‌ها کمتر و منافع بیشتر شد، در مقاطع ابتدایی انقلاب که این انقلاب تازه شکل گرفته بود، با آن هجمه عظیم دشمنان مواجه شدیم،‌ قطع رابطه سیاسی با آمریکا، آغاز محاصره اقتصادی، حمله آمریکا به صحرای طبس،‌ کودتای نوژه در همدان، هشت سال جنگ تحمیلی، ‌حمله به کشتی‌های ایران، حمله به هواپیمای مسافربری و ۲۹۰ شهید این حمله، حمله به کرمانشاه که به دست منافقین اتفاق افتاد، استمرار کمک‌های شرق و غرب و کشورهای حاشیه خلیج فارس به رژیم متجاوز عراق، حملات شیمیایی، حملات مسلحانه منافقین در سال ۱۳۶۰،‌ قائله بنی صدر، کومله،‌ پژاک، اغتشاشات، آتش زدن پرچم جمهوری اسلامی، حمله اقتصادی، شبیخون فرهنگی و هزاران دشمنی دیگر علیه ملت ما در این ۴۰ سال اتفاق افتاد که در همه این‌ها ردپای آمریکا به خوبی قابل مشاهده است.

گنجعلی اظهار کرد: امام خمینی (ره) در سال ۱۳۶۷ پیامی به خانواده‌های  شهدا می‌دهند و در آن از دستاوردهای ۱۰ ساله انقلاب می‌گویند ” در یک تحلیل منصفانه از حوادث انقلاب، بایدعرض کنم که انقلاب اسلامی ایران در اکثر اهداف و زمینه‌ها موفق بوده است و به یاری خداوند بزرگ در هیچ زمینه‌ای مغلوب و شکست خورده نیستیم… ما انقلاب را در طول جنگ صادر کردیم… ما در جنگ ریشه‌های پربار انقلاب را مستحکم کردیم… جنگ ما فتح فلسطین و قدس را به دنبال خواهد داشت… ما در جنگ پرده از تزویر چهره جهانخواران کنار زدیم”.

وی ادامه داد: دشمنی‌های قومی و قبیله‌ای، شهدای امنیت پایدار، ریگی و دار و دسته‌اش در جنوب شرق همه  دست به دست هم دادند و در نهایت مدافعان حرم شدیم، در یک نکته خیلی کوچک از عملکرد شهدا به خصوص شهدا مدافع حرم می‌توان گفت که تهدید دشمن را که کنار مرزهایمان بود، کیلومترها آن‌طرف‌تر بردیم، زمانی در سال ۶۴-۶۵ برای رفتن از یک شهری به شهر دیگر در کردستان و کرمانشاه باید روز طی مسافت می‌کردیم و آن هم با حضور نیروهای محافظ، اما امروز در مرزهای ما امنیت پایدار وجود دارد که آن را مدیون شهدا هستیم.

گنجعلی خاطرنشان کرد: در زمان جنگ تابلوهایی با مضمون راهیان جبهه وجود داشت، مدتی بعد در مراسم اربعین پرچم راهیان کربلا داشتیم، چندسال بعد در جنوب لبنان کنار مرز اسرائیل یادواره شهدا برگزارکردیم، مدتی بعد پرچم‌های ما تبدیل به مدافعان حرم شد و منتظر پرچم‌های راهیان قدس باشید. امروز آمریکایی که زمانی حضور پررنگ در منطقه خاورمیانه داشت به  خفت افتاده و در حال خالی کردن منطقه است؛ امروز کوتاهی دست مزدوران صعودی را که ۷ سال در حومه دمشق مردم را اذیت کردند، می‌بینیم، وحشت اسرائیل را از موشک‌های جبهه مقاومت می‌بینیم، نخست وزیر اسرائیل می‌گوید که در چهار گوشه مرزهایمان پایگاه‌های مقاومت حضور دارد.

وی بیان کرد: در مقطع سرنوشت‌ساز و خطیر از تاریخ انقلاب، اسلام و ایران قرار داریم، البته این به معنای نگران کننده بودن وضعیت نیست، دشمنان می‌خواهند اینگونه القا کنند که قوی هستند و ما ضعف داریم. اگر این عملیات روانی دشمن در دل و جان مردم ما نفوذ کند، خطرناک است که البته هرگز نتوانسته‌اند به این هدف خود برسند. تحولات میدان به اراده آمریکا و وابستگانش نیست، نفوذ دشمن در منطقه کم شده و می‌گویند که ایران نفوذش از منطقه را خارج کند، پس ما صاحب نفوذ هستیم و آن‌ها از این مسئله وحشت دارند.

رئیس ستاد بزرگداشت شهدای مدافع حرم استان قم اظهار کرد: جمهوری اسلامی تفنگداران آمریکایی را تسلیم می‌کند و آنها هیچ غلطی نمی‌توانند بکنند، معادل ۱۴۰ سال درآمد نفتی ما هزینه کردند اما نتوانستند این هزینه‌های نظامی و اقتصادی را به منفعت سیاسی تبدیل کنند، تیرهای دشمن را به سنگ زدیم، فراخوان‌های مختلفی اعم از تابستان گرم، ۱۳ آبان و عید کریسمس را مطرح کردند اما ملت ایران به هیچ یک از این‌ها اهمیتی نداد،‌ دشمن امروز فرسوده است، قدرت نظامی ندارد، همیشه در خلیج فارس تا ۶۰ کشتی جنگی داشت اما امروز اثری از این کشتی‌ها نیست و خودشان اعلام کردند که ناوگان ما فرسوده شده است.

وی در ادامه افزود: تمام این‌ها را مدیون خون شهدا، جانبازان، ایثارگران،مدافعان و رزمندگان جبهه مقاومت هستیم، در این نسل مدیون جوانان دهه ۷۰ هستیم. جوانانی که از دل شبیخون فرهنگی بیرون آمدند، افرادی که جنگ و امام را ندیدند، سفیران صدور انقلاب شدند، باید برای بقاء نام شهدا تلاش کنیم.

گنجعلی اظهار کرد: با توجه به تقارن با ۴۰ سالگی انقلاب، دهه فجر، ایام فاطمیه و ۱۲ بهمن ماه، یادواره شهدای مدافع حرم با نام “مجاوران کریمه ، مدافعان عقیله” در قم که بزرگترین پایگاه مدافعان حرم در کشور است، برگزار می‌شود، ۴۳۰ شهید مدافع حرم در قم داریم که بیش از ۴۰۰ نفر از این عزیزان از فاطمیون و زینبیون هستند و حدود ۳۰ نفر هم ایرانی هستند.

وی با شاره به اینکه سال گذشته ۲۱ برنامه در این یادواره برگزار شد،‌ گفت: مراسم غبارروبی از حرم مطهر حضرت معصومه(س)، دیدار با ۶۰ خانواده شهید مدافع حرم، یادواره شهدا مدافع حرم در مدارس، همایش دوچرخه سواری، شب شعر، کنگره شعر پاسداشت مدافعان حرم، همایش زندگی پشت خط ویژه همسران شهدا، همایش کودکان عقیله، کرسی آزاداندیشی در دانشگاه قم، یادواره شهدا مدافع حرم استان و دو  مراسم رونمایی، برنامه‌های امسال ما برای یادواره شهدا مدافع حرم است. 

انتهای پیام

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن