ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 97676
  • ۰۵ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۹
  • 73 بازدید
  • ارسال توسط :
ولایت مداری و بصیرت موجب پیروزی انقلاب شد/ایران قدرت اول علمی و نظامی منطقه است/دشمن در فضای مجازی به دنبال دلسرد کردن مردم است

ولایت مداری و بصیرت موجب پیروزی انقلاب شد/ایران قدرت اول علمی و نظامی منطقه است/دشمن در فضای مجازی به دنبال دلسرد کردن مردم است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ آئین سیاسی-عبادی نماز جمعه این هفته با حضور مردم انقلابی و همیشه در صحنه سراسر کشور برگزار شد. اهم خطبه های ائمه جماعات را در زیل می خوانید:    استان تهران حجت‌الاسلام صدیقی در نماز جمعه تهران: نتیجه برجام گوشتِ […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ آئین سیاسی-عبادی نماز جمعه این هفته با حضور مردم انقلابی و همیشه در صحنه سراسر کشور برگزار شد. اهم خطبه های ائمه جماعات را در زیل می خوانید: 

 

استان تهران

حجت‌الاسلام صدیقی در نماز جمعه تهران:

نتیجه برجام گوشتِ ۱۰۰ هزار تومانی شد/تحریم‌ با FATF بیشتر می‌شود

خطیب نمازجمعه تهران خطاب به دولتمردان،تصریح کرد: شما در «برجام»اصرار زیادی داشتید و نتیجه‌اش این شد که گوشت، کیلویی ۱۰۰ هزار تومان شده است.

حجت‌الاسلام کاظم صدیقی خطیب موقت نمازجمعه تهران در خطبه های نمازجمعه این هفته،  گفت: جنگ بدر نقطه عطفی در مصاف حق و باطل است و الگویی که ما در مصاف با طاغوت و آمریکا استفاده کردیم طی مسیر بدریون بود.

وی خطاب به مردم، اظهارداشت: خوب امتحان دهید؛ خداوند وعده های خود را در تاریخ عملی کرده است. خداوند دشمنان شما را در جبهه استقامت با نیروهای غیبی از پای در می آورد، شما استقامت کنید و از مشکلات نهراسید. خداوند نیروهای عرش را در کنار شما قرار می دهد.

خطیب نماز جمعه تهران با بیان اینکه ما با دست خدا اقتدار داریم و قدرتمان رو به افزایش است، افزود: اگر بخواهیم شاکر باشیم باید تقوای الهی را رعایت کنیم،  رعایت تقوی در بعد فکری درست فکر کردن است.

حجت‌الاسلام صدیقی ادامه داد: باید به اعتقاداتمان حساس باشیم چراکه دشمن، امروز با همه مقدسات ما به جنگ آمده است.

وی تصریح کرد: متأسفانه با یک تصمیم نابهجای ارزی، مردم مدتها دچار مشکلات و چالش شدند. یک تصمیم بود اما آتشی بود که همچنان می سوزاند.  

خطیب نماز جمعه تهران با بیان اینکه مردم در فشار عجیبی قرار دارند، گفت: چند روزی که در مشهد با زائران هم قدم بودم،  برخی از فشار ناشی از مشکلات، گریه می کردند؛  باید تدبیر کرد و مسئولان باید بیدار باشند و برای حل مشکلات اقتصادی اقدام و حاشیه سازی نکنند.

حجت‌الاسلام صدیقی خاطرنشان کرد: مسئولان باید توبه کرده و کمر خدمت ببندند. حرف هایی که حاشیه سازی است، همه را می رنجاند. وقتی جواب درست به مشکلات داده نشود حاشیه سازی می کنند تا ذهن ها را از موضوع اصلی دور کنند.

وی با بیان اینکه مگر خزانه خدا خالی شده است، گفت: مگر خداوند از خدایی اش استعفا داده است. روزه در شرایط اقتصادی به معنای صرفه جویی و کنترل مصرف است،  روزه بگیرید،  روزه آثار و برکات زیادی دارد.

خطیب نماز جمعه تهران گفت:یکی از آثار آن جلوگیری از اسراف و استفاده از امکانات به مقدار ضرورت است اما مهمترین آثار آن ارتباط با خدا است.

حجت‌الاسلام صدیقی در خطبه دوم نمازجمعه با بیان اینکه انواع نعمت ها در پرتو ولایت فقیه نصیب ما شده است، افزود: شکر نعمت دانستن ارزش آن و از نعمت حفاظت کردن است اما کفران نعمت، نعمت را نابود می کند و به معنای ستیز کردن با نعمت است؛  خداوند می فرماید: «اگر قدر نعمت ها را ندانستید و نق زدید و نعمت ها را تضعیف کردید، با من طرف هستید.»

وی در تشریح دستاوردهای انقلاب اسلامی، تصریح کرد: انقلاب تحولی بزرگ در عالم بود و در واقع آماده سازی جهان برای عدل جهانی است.  

خطیب نماز جمعه تهران افزود: قبل از انقلاب دو جریان در دنیا حاکم بود، یک جریان استبدادی و کمونیستی شرق که برای هیچ کس حق نفس کشیدن قائل نبود و به اسم حمایت از مردم استبداد همه جانبه ای را ایجاد کرده بودند و انواع تبعیض ها را اعمال می کردند. جوانانی که از بی بندو باری لیبرال ها خسته بودند به جریان کمونیستی روی آورده بودند.

حجت الاسلام صدیقی در تبیین جریان دوم، گفت: جریان دوم، جریان لیبرالیست با تکیه بر آرای مردم بود که این امر شعاری بیش نبود. هیچ جای عالم انتخاب کننده اصلی مردم نیستند. بلکه سیاستمداران با استفاده از بمباران تبلیغاتی، توپ قدرت را به یکدیگر پاس می دادند و راهی برای ورود نخبگان حقیقی وجود ندارد.

وی اضافه کرد: در واقع در این مرام، هر کس قدرت و پول دارد می تواند کار کند.

خطیب موقت نمازجمعه تهران تصریح کرد: در این فضای دو قطبی معجزه ای اتفاق افتاد و امام (ره) استقلال به معنای واقعی کلمه را اجرایی و شعار نه شرقی و نه غربی را حاکم کرد.

حجت‌الاسلام صدیقی می گوید: دنیای غرب با تمام ادعاها و سحرهایی که کرده بود و بهشت موعودی که از آزادی وعده داده بود، به مصاف انقلاب آمد تا قدرت جدیدی در منطقه  و جهان مطرح نشود اما به زانو درآمد. «امام (ره) فرمودند: آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند و آمریکا هیچ غلطی نتوانست بکند.»

حجت‌الاسلام صدیقی با بیان اینکه ظهور قدرت اسلام، مشت جریان کمونیست را باز کرد، یادآوشد: امام خمینی (ره) قبل از به هم ریختگی بلوک شرق اعلام کردند که صدای شکستن استخوان کمونیستی شنیده می شود.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی خط بطلانی بر سحر شرق و غرب بود، خاطرنشان کرد: شرق، اسلام را توجیه کننده ظلم ظالمان معرفی کرده بود و غرب، اسلام را دین خشونت معرفی می کرد.

خطیب موقت نمازجمعه تهران با اشاره به اینکه آنها اعلام می کردند که اسلام سیاست و مدیریتی ندارد و برنامه مدون و منظمی برای اداره جامعه در اختیار ندارد، گفت: اما انقلاب اسلامی، معنویت و اخلاق را با سیاست پیوند زد و آشتی بین دنیا و آخرت در این مرام جدید بروز کرد و در قانون اساسی و در مرام رهبری دیده شد.

حجت‌الاسلام صدیقی تصریح کرد: قدرت، رهبری انقلاب را از مرز عدالت و اخلاق بیرون نکرد و امام اولین قدرت دنیای اسلام بود اما از حسینیه به قصر نرفت و نسبت به مستضعفان بی تفاوت نبود. در دوران رهبری اش، گریه  های سحر و تلاوت قرآنش پابرجا بود.

وی تأکید کرد: اشراف امام خمینی به همه زوایای زندگی، پرتو ولایت پیغمبر و ائمه اطهار بود. ولایت فقیهی که امام می فرمودند استمرار حکومت انبیاء است و دژ مستحکم امنیت و استقلال مملکت است، اجرایی شد.

خطیب موقت نمازجمعه تهران افزود: امام، احتیاجی به تظاهر و تزویر نداشت؛ ولایت فقیه، ولایت شخص نیست، ولایت قانون، عدل، عقل، شجاعت، اقتدار در برابر قدرت های بزرگ است.

حجت‌الاسلام صدیقی اظهار داشت: در این روزهایی که در مشهد خدمت حضرت استاد قرائتی بودیم، او از کتابی نقل کرد که ولایت فقیه ریشه در ادیان گذشته دارد و آیه ۴۴ سوره مائده را قرائت کرد. قرآن که مظهر هدایت و نور است و براساس آن، انبیا و ائمه حکومت می کنند. مقصود از ربانیان و احبا کسانی است که حکومت می کنند.

وی با بیان اینکه ولایت فقیه مردمی ترین، عقلانی ترین، سهل ترین و کنترل شده ترین حکومتی است که شما تاکنون در طول تاریخ لمس کرده اید، اظهارداشت: انبیا هر کجا حکومت کرده اند در کنار مردم بوده اند و هیچ امتیازی در امور مردم عادی بر مردم نداشتند.

خطیب نماز جمعه تهران افزود: این برای ما یک افسانه بود و امام این کار را انجام می داد و امروز هم خلف امام در حسینیه نشینی و موکت نشینی همانند ایشان است. کل زندگی ایشان یک وانت هم نیست. ایشان زندگی زاهدانه ای دارند و قدرت و اقتدار و حراست از خط سرخ شهیدان ناشی از سبک زندگی ایشان است.

حجت‌الاسلام صدیقی در بخش دیگری از اظهارات خود در خصوص بررسی FATF در مجمع تشخیص مصلحت نظام، گفت: آقایان این مسئله را رها نمی کنند. سِرّش را نمی دانم!

وی تصریح کرد: در جنگ مسئله استتار،  مهم است. ما امروز در جنگ اقتصادی قرار داریم. در هر جبهه ای که تاکتیک نداشته باشد و استتار را رعایت نکند برای دشمنان فاش خواهد شد که چه زمان و با چه سلاحی حمله خواهند کرد به همین جهت از اول زمین خورده و شکست خورده هستند.

خطیب موقت نمازجمعه تهران اظهار داشت: در این جنگ جهانی که در اتاق فکر قدرت های غارت گر، تصمیم گیری ها انجام می گیرد و عده ای  غارت گر و وابسته برای ما نسخه می پیچند. قبول این نسخه خلاف استقلال فرهنگی ماست. ما تابع قرآن و ائمه هستیم و باید برای آنها برنامه و فرهنگ بدهیم نه اینکه بنشینیم و آنها برای ما برنامه ریزی کنند و به قیمت ذلت ما، ما را در این گردونه قرار دهند.

حجت‌الاسلام صدیقی با بیان اینکه دشمنان تلاش دارند مجاری و راه کارهای ما را رصد کنند، تاکید کرد: می خواهند دقیقا بدانند ما در چه مجاری ای درآمد داریم و با چه کسانی ارتباط داریم و چه کشورهایی در دنیا با ما مراودات اقتصادی دارند؛  می خواهند ما را خلع سلاح کرده و متهم کنند.

وی با اشاره به اینکه امروز قرارگاه خاتم در پارس جنوبی، کارهای بزرگی انجام داده است، گفت: کشور آلمان سوالاتی در این خصوص انجام داده است،  اگر ما در ساز و کار FATF قرار گیریم ملزم به پاسخگویی هستیم و اگر پاسخگو نباشیم، تحریم ها تشدید می شود.

خطیب موقت نمازجمعه تهران با تأکید بر اینکه فرد عاقل، سرّش را در اختیار دشمن قرار نمی دهد، گفت: ما نباید از دشمنان رنگ بپذیریم.

حجت‌الاسلام صدیقی خطاب به دولتمردان، تصریح کرد: شما در برجام هم اصرار زیادی داشتید و نتیجه اش این شد که گوشت کیلویی ۱۰۰ هزار تومان شده است. این نتیجه برجام شما بود. چه تضمینی دارید که اگر FATF  را امضاء کردید چوب های محکمتری نخورید!؟

وی معتقد است: با امضای FATF تحریم ها بیشتر و فشارها شدیدتر خواهد شد.

خطیب موقت نمازجمعه تهران ادامه داد: دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام و سردار وحیدی در دوران دفاع مقدس حضور داشتند. امروز مقام معظم رهبری جنگ اقتصادی را مهمتر از جنگ نظامی اعلام کردند. ایشان تأکید داشتند که جنگ اقتصادی، جنگ است. حالا در آن توپ، تیر و تفنگ نیست اما ابزارهای خطرناک تر از توپ و تیر و تفنگ وجود دارد.

حجت‌الاسلام صدیقی یادآور شد: با پیوستن به FATF در شرایط جنگ اقتصادی، خودمان را به میدان بازی می برند و با دست خودمان کشورمان را تحریم کرده و نابود می کنند.

وی با بیان اینکه توضیح این موضوع و جواب سوالات آن آماده است، افزود: رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام که همیشه مواضع انقلابی در فضای عمومی دارند همچنین دو کمیسیون مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز FATF را مورد بررسی قرار داده و به اتفاق آراء رد کرده اند؛  امیدواریم همه جا اقتدار و سربلندی و عزت و استقلالمان را در سایه انقلاب ببینیم.

خطیب موقت نمازجمعه تهران در پایان، از مردم خواست در راهپیمایی روز ۲۲ بهمن حضور یابند.

 

استان سیستان و بلوچستان

 

به برکت انقلاب٬ امروز ایران قدرت اول علمی و نظامی منطقه است/ دستاوردهای جمهوری اسلامی باید بازخوانی شود

 

آیت الله عباسعلی سلیمانی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه زاهدان با تاکید بر اینکه بهمن ماه شکوه و ایثار است، اظهار کرد: به ماه بهمن ورود پیدا کردیم، این ماه سراسر شکوه و ایثار است، ماهی که دهه مبارک فجر و پیروزی انقلاب اسلامی ایران را در دل خود جای داده، ماهی که یادآور خون پاک شهدایی است که بیشترین آن ها در این چهل سال عمر پربرکت نظام مقدس اسلامی ایران در همین ماه به دیار حق شتافته اند.


سلیمانی با اشاره به اینکه پس از انقلاب کشورمان به شکوفایی رسید، افزود: باید مقایسه کنیم ببینیم در این چهل سال نسبت به قبل از انقلاب در زمینه های مختلف به مثل سیاسی و اقتصادی و فرهنگی و اجتماعی چه قدر پیشرفت کردیم، ببینیم پیش از انقلاب چه داشته و پس از روی کار آمدن نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به چه جایگاهی رسیده ایم.

وی بیان کرد: پیش از انقلاب اگر می‌گفتیم چند درصد شهرنشین‌ها دارای آب وبرق و تلفن هستند اما امروزه با اقتدار مدعی این حقیقت هستیم که روستاهای بالای بیست خانوار دارای همه امکانات هستند، طی این چهل سال انقلاب ما موتور روشنی داشت و همیشه رو به جلو حرکت کرده و امروز ما را در جایگاه برترین کشورهای منطقه جای داده است.
 
ولایت مداری و بصیرت موجب پیروزی انقلاب شد

امام جمعه زاهدان ادامه داد: در بیست و دوم بهمن سال 57 انقلاب ما در اوج نا ملایمت ها با همت والای این ملت و رهبری امام راحل به پیروز رسید و به جهانیان ثابت کرد ملت ایران خود برای آیندشان تصمیم می گیرند.

وی با اشاره به رموز پیروزی انقلاب اسلامی ایران، اذعان کرد:  در پیروزی و موفقیت انقلاب ما سه رمز نهفته است، اول اینکه پشت سر این انقلاب اسلام ناب محمدی وجود دارد موتور دین روشن بود که این انقلاب به ثمر نشست، رمز دوم در پیروزی انقلاب ما ولایت بود، ولایت بود که با تمام دشمنی ها و حجمه ها مقابله کرد ولایت بود که با هوشیاری این انقلاب را شکوفا کرد و و اما راز سوم تامین سوخت این موتور بود که مردم ما بودند که با اقتدار و شادابی و انرژی و تکیه به رهبری این موتور را نگذاشتند خاموش شود.

وی خاطرنشان کرد: پس از انقلاب این مردم همواره در کنار نظام بودند هرجا نیاز به حضورشان بود در میدان حاضر می شدند، پای تمام صندوق های رای حضور مردم حاضر بودند، در تمام راهپیمایی ها این حضور به چشم می خورد، به راستی اگر این حرکت ها  نبود این انقلاب به اینجا نمی رسید اگه این ملت همیشه در صحنه هر روز حماسه ای نو رقم نمی زدند امروز انقلاب هم نبود، اگر این مردم جانانه هشت سال دفاع مقدس را مدیریت نمی کردند امروزه خرمشهری نبود، این انقلاب هر چه دارد از آرمان های شهدا و این مردم عزیز دارد و امروز اگه سربلند هستیم به خاطر مردم این کشور سربلند داریم.

در چهلمین سالگرد انقلاب باید به دستاوردهای بی نظیر این نظام توجه کنیم

امام جمعه زاهدان در ادامه با اشاره به دستاوردهای 40ساله انقلاب اسلامی ایران، گفت: از جمله دستاورد های انقلاب اسلامی را باید در سواد آموزی ببینیم، امام امت در هفتم دی ماه 1358 فرمودند نسبت به سواد یک ملت تاکید بسیار کردند، به برکت این اقدام امام و انقلاب باید ببینیم انقلاب ما نسبت به سواد امروزه در چه رتبه ای قرار  دارد.

وی افزود: در سال 55 هفتصد مرکز آموزش فنی و حرفه ای فعال بود اما امروزه بیش از شش هزار آموزشگاه و بیش از 4 میلیون دانشجو داریم، قبل از انقلاب 182 رشته تحصیلی در دانشگاه ها وجود داشت اما امروز بیش از 800 رشته تحصیلی در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری داریم.

سلیمانی با اشاره به اینکه به برکت این انقلاب امروز ایران اسلامی دربعضی از رشته های تحصیلی خود کفا شده است، بیان کرد: در بخش مهندسی و نفت و کشاورزی و هوا و فضا و دریانوردی و دانش هسته ای و سلول های بنیادی افتخارات بالایی را در جهان کسب کرده و در دنیا حرف برای گفتن داریم، در مسئله نانو سر آمد منطقه و جهان هستیم.

ایران قدرت اول علمی و نظامی منطقه است

وی ادامه داد: امروزه دو مسئله در پیشرفت علم آموزی سر آمد بوده یکی عزت و دیگری پشتکار، محمد رضا شاه عرضه اینکه در مقابل  امریکایی ها و غربی ها بایستد را نداشت و همیشه جیره خور امریکا بود اما امروزه ایران اسلامی با متکی به رهبر انقلاب با عزت در دنیا سربلند است و همیشه آمریکا را تضعیف کرده طوری که رئیس جمهورش با هواپیمای چراغ خاموش به عراق سفر میکند.

خطیب نماز جمعه زاهدان با تاکید بر اینکه امروزه ایران قدرت اول منطقه و جهان است، تصریح کرد: انقلاب اسلامی ایران جیره خور امریکا نبوده و نیست، امیدواریم دولت مردان ما با تلاش فراوان جلوی این تورم را بگیرند و رفاه را برای این مردم فراهم کنند چرا که حق این مردم عزت و رفاه است.
 بلوغ انقلاب در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران

حجت الاسلام والمسلمین سید محمد موسوی در خطبه های نماز جمعه چابهار، اظهار کرد: انقلاب ما به رهبری، پیام ها و اهداف اسلامی وابسته می باشد و دشمن فکر می کرد مردم به جسم و جان امام و پیروانش وابسته اند خیلی ها را ترور کردند ولی در حقیقت این اهداف والای انقلاب اسلامی بود که مردم ما پایبند ارزش ها می باشند.

وی با اشاره به راه راستین این انقلاب افزود: اسلام ما به قرآن و خدا وابسته است دشمن فکر می کرد با بستن فرودگاه ها می تواند جلوی ورود امام راحل را بگیرد ولی بعد از سه روز امام دولت تعیین کرد و بعد از ۱۰ روز انقلاب ما تصویب شد.

خطیب نماز جمعه چابهار ادامه داد: امروز مصادف با اولین انتخابات ریاست جمهوری اسلامی می باشد و مردم سالاری ما همواره در انتخابات دنیا زبانزد بوده است، برادران عزیز رهبری همواره مدافع ۲۵ میلیون رای مردم بوده و به قانون احترام می گذارند.

وی اقتصاد را سرلوحه کار دولت توصیه و تاکید کرد: یک عده امروز مردم را در گران کردن و مشکلات اقتصادی عصبانی می کنند و از طرف دیگر حاشیه سازی میکنند که چرا اینترنت اینچنین می باشد و یا حجاب را به چالش می کشند آقای رئیس جمهور شما باید به فکر مشکلات اقتصادی کشور باشید.

دولت در اداره کشور به جوانان اعتماد کند

حجت الاسلام موسوی عنوان کرد: مثل گذشته به جوان ها اعتماد کنید چرا قوه قضائیه، مجلس و دولت ما به از جوانان برای اداره کشور استفاده نمی کنند مسئولیت بدهید و اعتماد کنید به جوانان ما، حسن باقری کسی بود که رهبری از ۲۲ سالگی به ایشان اعتماد کرد و میدان داد و امروز در مقامات عالی سپاه قرار دارد.

وی با اشاره به پیروزی مردم در انقلاب تشریح کرد: ایمان باعث شد تا اسلام و ارزش های الهی را محقق کنید مقابل استکبار بایستید و بهمن امسال یادآور ایستادگی و صبر در مقابل ظلم و فساد می باشد.

وی با اشاره به خصوصیات اخلاقی مومن تصریح کرد: مومن باید سراغ بهترین مسائل اخلاقی برود ما باید به لحاظ فکر و سیاست بهترین باشیم تا حرکت در مسیر کمال به درستی انجام شود.

امام جمعه چابهار در پایان خاطرنشان کرد: ما قبل از چهل سالگی کجا بودیم و امروز کجا هستیم ما یک جاده آسفالته روستایی و یا گاز کشی قبل از انقلاب نداشتیم ولی در این چهل ساله بیمارستان های مجهزی داریم که برخلاف قبل از انقلاب خارجی ها داخل کشور برای درمان می آیند ما کجا بندر و کشتی قبل انقلاب داشتیم و اگر یک مقدار به جوانان اعتماد شود سایر صنایع ما هم مانند دارو، علم و تکنولوژی به کشورهای دیگر صادر می کنیم.
 
استقلال و حفظ تمامیت ارضی کشورمان یکی از دستاوردهای مهم انقلاب اسلامی است

 حجت الاسلام والمسلمین مصطفی عبداللهی در خطبه های نماز جمعه دلگان، با اشاره به فرارسیدن چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ، اظهار کرد: پیروزی انقلاب اسلامی در کشور ما مهم ترین رخداد عظیم قرن بود.

امام جمعه موقت دلگان ادامه داد: پیروزی انقلاب اسلامی دستاوردهای بسیار زیادی برای تمام ملت ها داشته است.

وی با تاکید بر اینکه یکی از دستاوردهای مهم انقلاب اسلامی استقلال و حفظ تمامیت ارضی است، بیان کرد: در دوران پادشاهان مستبد قاجار و پهلوی بخش های زیادی از خاک کشورمان جدا شد.

خطیب جمعه شهر دلگان با بیان اینکه سلاطین پهلوی ، شهرهای کشور را در اختیار بیگانگان قرار داد، گفت: تنها حکومت جمهوری اسلامی به برکت انقلاب بود و نگذاشت در دوران ۸ سال دفاع مقدس حتی یک قدم از خاک ما را جدا کنند.

حجت الاسلام عبداللهی تصریح کرد: ما در دوران هشت سال دفاع مقدس، در مقابل تمام دنیای استکبار ایستادگی کردیم.

وی با اشاره به اینکه اکنون جمهوری اسلامی ایران در دنیا شاخص شده است، افزود: ایران امروز با ایران دنیای قاجار و پهلوی تفاوت متفاوت است.

وی با بیان اینکه در دوران قاجار پهلوی به مناطق محروم و دورافتاده رسیدگی نمی‌شده است، عنوان کرد: اما با پیروزی انقلاب اسلامی نگاه ها به این مناطق متفاوت بوده است. حجت اسلام عبداللهی ادامه داد: علم و دانش در کشور ما بعد از انقلاب اسلامی به صورت کم نظیری پیشرفت های زیادی داشته است.

 

استان آذربایجان غربی

فیلترینگ فضای مجازی تنها با تامین زیرساخت ممکن است

حجت الاسلام و المسلمین سید مهدی قریشی در خطبه‌های نماز جمعه ارومیه، اظهار داشت: در حال حاضر برخی مسئولان در خصوص فیلترینگ یا عدم فیلترینگ فضای مجازی نظرلاتی ارائه می‌دهند که جای شبهه دارد.
وی، افزود: اقدام مسئولان در راه اندازی شبکه ملی اطلاعات چه بوده؟ اول مقدمات را فراهم کنید بعد به سمت مطرح کردن فیلترینگ بروید.
نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی، عنوان کرد: چه کسی راضی به استفاده کودکش از فضای مسموم مجازی می‌شود؟ اما برای موفقیت در این عرصه اول نیازمند مقدمه چینی و تامین زیرساخت لازم هستیم.
وی، گفت: میزان طلاق و اختلافات موجود که به دلیل استفاده از فضای مجازی رخ داده نشان می‌دهد که مسیر این فضا نامناسب است.
حجت الاسلام قریشی، در بخش دیگری از سخنان خود، با اشاره به پیش‌رو بودن ایام دهه فجر، ابراز داشت: بر همه لازم و واجب است تا با توجه به توطئه دشمنان، در مراسمات گرامیداشت دهه فجر انقلاب اسلامی حضور پررنگ و فعال داشته باشیم.
وی،ادامه داد: باید در برابر تلاش دشمن برای ناکارآمد جلوه دادن نظام اسلامی ایستادگی کنیم و محورهای اصلی پیشرفت های نظام اسلامی را نمایش دهیم.
امام جمعه ارومیه، خاطرنشان کرد: در ۱۲ بهمن ماه باید عظمت این روز را نشان دهیم و در برنامه‌های تعیین شده شرکت فعال داشته باشیم.
وی، اذعان داشت: ۲۲ بهمن ماه باید نماد عزت و استقلال کشور باشد.
حجت الاسلام قریشی، بیان داشت: تاکید رهبری بر لزوم پیشرفت علمی در دانشگاهها و مراکز علمی باید مورد توجه باشد.
وی، گفت: نیت الهی و توکل بر خدا باید در راس امور و اقدامات دانشمندان باشد تا نتیجه مطلوب و مدنظر را ببینیم.
نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی، در پایان تاکید کرد: باید به سمت یادگیری و افزایش آگاهی حرکت کنیم و در کنار این موضوع در عمل به توصیه‌های غرب با بدگمانی پیش رویم.

 

استان خراسان رضوی

برخی مسئولین منافق به جای رهایی از گرانی به دنبال آزادی فتنه گران هستند/ انقلاب اسلامی باعث رشد و تعالی کشور در زمینه های مختلف شد

در خطبه‌های نماز جمعه این هفته خراسان رضوی به موضوعاتی همچون سوء مدیریت مسئولان، لزوم همگرایی دولت و ملت و دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی ایران پرداخته شد که مشروح آن به شرح ذیل است:

آیت الله علم الهدی:

سوء مدیریت بدتر از تحریم٬ ما را مستاصل می‌کند

 آیت الله سید احمد علم الهدی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه خراسان رضوی با بیان اینکه شیطان برای اینکه مسلط شود، از نقطه خود گناه شروع نمی‌کند اظهار کرد: کار شیطان براساس فرمایش حضرت علی(ع) آرزوسازی است یعنی وعده می‌دهد و آرزو می‌سازد و در واقع مواد خام آرزوسازی شیطان، هوای نفسانی و دوست داشتن غریزی است.

 

وی با بیان اینکه دستیابی به این آرزو جز با گناه و معصیت مقدور نیست بیان کرد: دیگر در اینجا نیازی به حضور شیطان نیز نیست زیرا انسان خودش دست به گناه می‌زند و شیطان صرفا جاده‌سازی و آرزوسازی می‌کند؛ شگرد دوم شیطان این است که انسان به سمت گناه می‌رود زیرا به این آرزو جز با گناه نمی‌رسد؛ در آن آبروریزی و افتضاح و بریدن از تبار زندگی و خانواده و پشت زدن به همه اصول عاطفی میان انسان و پدر و مادر نیز وجود دارد و همه اینها نتیجه این گناه است.

 

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به شگرد شیطان به نحوی است که نتایج سوء معصیت که فوق‌العاده سنگین است را تسهیل می‌کند بیان کرد: همه اینها توسط شیطان آسان داده می‌شود و سیئات جرایم زینت و آرایش داده می‌شود؛ در دهه فاطمیه باید به این نکته توجه داشته باشیم که ما از سیره سیاسی ائمه و به ویژه حضرت زهرا(س) در موقعیت سیاسی و اجتماعی امروزمان می‌توانیم یک راهبرد دقیق اتخاذ کنیم.

 

وی با اشاره به اینکه دو خصوصیت در قیام حضرت زهرا(س) وجود داشت بیان کرد: خصوصیت نخست، «موقعیت شناسی» بود و اگر قیام ایشان به تاخیر می‌افتاد جریان انحراف از خط رهبری و امامت نهادینه می‌شد؛ قیام حضرت زهرا(س) برای خط بود، یک خط کور شده بود در اسلام و آن رهبری در تداوم وحی بود، مسئله‌ای که امروز نیز بحثش را داریم.

 

امام جمعه مشهد اظهار داشت: حرف ما امروز مقابل سکولارها همین است یعنی همان حرفی که حضرت زهرا(س) داشتند و این یعنی اینکه قیام حضرت زهرا(س) برای احیای رهبری در تداوم وحی بود؛ ایشان از همان ابتدا ایستادند و مقابله کردند و اگر می‌خواستند چند ماه بعد این کار را صورت دهند این انحراف جا می‌افتاد.

 

وی ادامه داد: دقیقا موقعیت امروز ما در انقلاب به اینجا رسیده 40 سال است آمریکا و جریان استکبار با ما مبارزه می‌کند و نتوانسته به ما آفت بزند و امروز اقتدار ما بیشتر و ذلت دشمن بیشتر است و دشمن به خط آخر رسیده و اگر بخواهد ادامه یابد آمریکا دچار فروپاشی شده و عین شوروی، این نقطه فروپاشی آمریکا است زیرا به خط آخر رسیده و همه شیطنت‌ها را برای حفظ موجودیت خودش آمریکا به‌کار می‌برد تا ما را براندازی کند و ما به همان نقطه‌ای رسیدیم که باید راهبردمان مقاومت فاطمه(س) باشد.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با تاکید بر اینکه مسئولان موظفند ابزار مقاومت مردم را در برابر این استکبار جهانی فراهم کنند، اعلام کرد: آمریکا به این نتیجه رسیده که با دو کار آخرین شگردش را عمل کند، یکی اینکه مردم نان و آب نداشته باشند و دچار فقر شوند و خانواده آبرومند برای شام معطل باشند و خانواده کاسب و کارگر ضعیف، گوشت در خانه نداشته باشند و شگرد دوم آمریکا نیز این است که سفره دین از زیر پای مردم جمع شود.

 

وی خاطرنشان کرد: آنچه با آن روبه‌رو هستیم، تحریم اقتصادی آمریکا به تنهایی نیست، آنچه با  آن روبه‌رو هستیم در داخل مملکت، سوء‌مدیریت مسئولان است که به کمک آمریکا رفته است و مشکل اصلی ما این است؛ یک جریان امنیتی می‌گوید گوشت را کیلوئی 27 هزار تومان وارد مشهد می‌کنیم و با تمام هزینه‌ها، به دست مردم با قیمت 35 هزار تومان می‌رسد اما اکنون شاهد هستیم مردم باید برای گوشت ارزان صف طولانی داشته باشند و یا اینکه گوشت کیلوئی 85 هزار تومان بخرند. این چه مدیریتی است؟ بنا دارید آمریکا را کمک کنید که موفق شود؟ جلوی سوءمدیریت را بگیرید؛ ما امروز آن قدر مشکل نداریم که مستاصل شویم.

 

وی افزود: از سوی دیگر دشمن می‌خواهد سفره دین را جمع کند و شما می‌گوئید «چادر» مهم نیست؟ در تمام مذاهب اسلامی یک مذهب و فرقه را پیدا نمی‌کنید که بگوید حجاب واجب شرعی نیست؛ بی‌حجابی «حرام شرعی» است و تظاهر به بی‌حجابی تظاهر به حرام و منکر است. هر که دلش نمی‌خواهد چادر سرش نکند؟ شهید دادیم که منکر شرعی در مملکت آزاد باشد؟ این حرفی است که شمای مسئول بگوئید؟

 

علم‌الهدی عنوان کرد: این فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی فریاد همه را درآورده و حتی خانواده لامذهب و لائیک نیز صدایش درآمده است حتی این خانواده لائیک می‌گوید امنیت ناموس از من گرفته شده و دختر من به هیچ وجه در عفت و عصمت زندگی خانوادگی من نیست؛ این خانواده حتی بی‌دین است اما ناموسش را می‌خواهد بعد شما می‌گوئید همان مقدار که فیلتر کردیم پشیمان شدیم؟ حق دارید پشیمان شوید چون درست فیلتر نکردید اگر می‌خواستید درست انجام دهید اول شبکه اجتماعی را تقویت و بعد شبکه خارجی را فیلتر می‌کردید.

 

وی افزود: پهنای باند 500 را به شبکه مفسد و 35 را به شبکه داخلی دادید و بعد فیلتر کردید معلوم است که اثر معکوس دارد و مردم مشکلاتشان با این مسئله برطرف نمی‌شود، می‌خواهید به دشمن کمک کرده و چراغ سبز نشان دهید؟ تحریم آمریکا کوچک‌ترین نقشی ندارد؛ ممکن است مقداری ما را به زحمت اندازد اما مستاصل نمی‌کند بلکه سوءمدیریت ما را مستاصل می‌کند. مردمی که دچار استیصال شده و ابزار مقاومت نداشته باشند چطور مقابل دشمن ایستادگی فاطمی داشته باشند؟

امام جمعه درگز:

برخی مسئولین منافق به جای رهایی از گرانی به دنبال آزادی فتنه گران هستند

حجت الاسلام محمدحسین ایروانی، امام جمعه درگز در خطبه های نماز جمعه این هفته ضمن توصیه نمازگزاران به تقوا و عبادت الهی اظهار کرد: هر چقدر انسان به روز قیامت و حساب فردای خود بیشتر فکر کند، توفیق پرهیزگاری بیشتری شامل حال او می شود.

 

وی در ادامه با اشاره به موضوع خانواده به عنوان یکی از مهم ترین مسائل و البته بحران سال های اخیر عنوان کرد: امروز دشمن با استفاده از ابزار بسیار مهم به نام فضای مجازی بحث فرزندآوری، وظایف والدین در برابر فرزندان، ارتباط همسران با یکدیگر، اختلافات خانوادگی و به طور کلی سبک زندگی ما را دستخوش تغییرات اساسی کرده به نحوی که اکثر مردم از اسلام و ارزشهای آن فاصله گرفته و در حال زندگی به سبک غربی هستند.

 

امام جمعه درگز تبیین کرد: میل به تنهایی، پرهیز از ازدواج و تشریفات سنگین آغاز زندگی مشترک از برنامه های دیگری است که دشمن در پیاده سازی آن در کشور ما موفق بوده است؛ اینگونه مسائل ضمن اینکه جامعه را دچار آسیب می کند مشکلات بسیار زیادی را هم برای افراد ایجاد خواهد کرد.

 

حجت الاسلام ایروانی تنها راه برون رفت از این چنین مشکلاتی را بازگشت به ارزشهای دینی دانست و تاکید کرد: 630 آیه در قران کریم با موضوع خانواده وجود دارد که اگر بخواهیم زندگی های ما از این حجم تجمل خارج شده و روی شیرین خود را به ما نشان دهد باید سبک زندگی اسلامی را در پیش بگیریم.

 

وی در ادامه ضمن بازخوانی جنایات رژیم صهیونیستی در منطقه اظهار کرد: شدت هراس رژیم صهیونیستی از اینکه توسط نیروهای انقلابی محاصره شده او را مثل یک فرد دیوانه دچار اشکال در فکر و برنامه ریزی کرده است؛ در این میان آمریکا هم تمام توان خود را به صحنه آورده تا با هدف ایران هراسی، اجماع بین المللی علیه ایران شکل دهد و آبروی از دست رفته خود را بازگرداند.

 

امام جمعه درگز به تشریح سه رویکرد اساسی صهیونیست ها برای کاهش نفوذ منطقه ای ایران پرداخت و گفت: ترور فرماندهان نظامی، قطع منافع مالی ایران به وسیله تحریم و هزینه سازی داخلی از جمله مهم ترین مواردی هستند که دشمن در خصوص آنها برنامه ریزی کرده است.

 

حجت الاسلام ایروانی تصریح کرد: متاسفانه عده ای از افراد غرب گرا در بین مسئولین کشور نفوذ کرده و به عمد می خواهند فشار روی مردم باقی مانده و باعث نارضایتی شود؛ البته ملت ایران نگران آمریکا و رژیم صهیونیستی و دیگران نیست، اما نفوذی ها نگرانی هایی را برای ما ایجاد کرده اند، منافقینی که در داخل به جای دغدغه آزادی مردم از فشار سختی ها و گرانی، در مجلس و دولت به دنبال آزادی فتنه گران هستند.

 

وی در پایان ضمن تشکر از خدمات استاندار جدید خراسان رضوی در مدت کوتاه مسئولیت خود خاطر نشان کرد: در جلسه اختصاصی بین مسئولین درگز و استاندار اهم مشکلات شهرستان علی الخصوص بحث تونل الله اکبر به بحث گذاشته شد؛ قول های مساعدی هم از سمت استاندار داده شد که اخبار رسیده حاکی از اجرایی شدن آنهاست؛ امیدواریم با پیگیری های صورت گرفته، بدهی دولت به پیمانکار پرداخت شده و عملیات اجرایی تونل به زودی از سر گرفته شود.

 

خطیب جمعه خلیل آباد:

انقلاب اسلامی باعث رشد و تعالی کشور در زمینه های مختلف شد

حجت الاسلام علی ناهیدی، ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه خلیل آباد با اشاره به دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران، اظهار داشت: باید دستاوردهای انقلاب در عرصه های مختلف تبیین شود.

 

وی همچنین در ادامه خاطرنشان کرد: اکنون که در آستانه چهل سالگی انقلاب اسلامی قرار داریم وقتی دستاوردهای انقلاب را در حوزه های مختلف از جمله استقلال کشور، پیشرفت های نظامی و دفاعی، اقتصادی، آزادی، رشد معنوی و دینی جامعه به خصوص در بین نسل جوان و… با حکومت پلهوی مقایسه می کنیم، متوجه می شویم که پیشرفت های چشمگیر و قابل توجهی به دست آمده است.

 

خطیب جمعه خلیل آباد با تاکید بر اینکه موارد زیادی وجود دارد که نشان دهنده رشد و تعالی کشور در زمینه های مختلف است، تصریح کرد: هر عرصه وقتی مورد مطالعه بیشتر قرار می گیرد این نکته را بیان می کند که با توجه به تمام فشار ها و تنگناهایی که از سوی دشمن وجود داشت پیشرفت های قابل توجهی به دست آمده است.

 

وی با بیان اینکه سرعت پیشرفت علم در ایران، 11 برابر دنیا است، اذعان کرد: ایران تنهاترین تولید کننده پرینتر سه بعدی میکروسکوبی در جهان است و این موارد تنها گوشه ای از دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران محسوب می شود.

 

 

استان مازندران

دشمن همچنان در حال نقشه کشیدن برای انقلاب اسلامی است

حجت‌الاسلام یوسف یوسف‌پور در خطبه‌های امروز نماز جمعه ساری اظهار کرد: انسان مومن و متقی برای رسیدن به فلاح و رستگاری باید همواره ثابت قدم و استوار باشد.


وی افزود: ملت ایران همواره در مسیر ایثار و شهادت گام برداشته و در مقابل سختی‌ها و مشکلات زندگی ثابت قدم پای ارزش‌های خود باقی می‌ماند.

امام جمعه موقت ساری با اشاره به اینکه ملت ایران بار دیگر در 22 بهمن امسال حماسه‌ای تاریخی را رقم خواهند زد و پرشورتر از سال‌های گذشته در این راهپیمایی عظیم شرکت می‌کنند.

یوسف‌پور با بیان اینکه تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی از سوی مسئولان باید در چهل سالگی انقلاب پررنگ‌تر شود، افزود: دشمنان برای 22 بهمن امسال و خدشه‌دار جلوه کردن جشن پیروزی انقلاب برنامه‌های متعددی تدارک دیدند.

وی با تاکید بر هوشیاری بیشتر ملت در برابر توطئه‌های استکباری، تاکید کرد: حضور پرشور ملت در 22 بهمن امسال نقشه‌های استکباری را نقش برآب می‌کند.

امام جمعه موقت ساری با اشاره به در پیش بودن حماسه ششم بهمن سال 60 مردم آمل از این حماسه به عنوان ماندگارترین حماسه تاریخ این سرزمین یاد کرد و گفت: نقش مردم هزار سنگر انقلاب در تحکیم پایه‌های انقلاب اثرگذار بوده است.

یوسف‌پور با اشاره به حماسه 6 بهمن سال 1360 اظهار کرد: این روز نقطه عطفی در آمل محسوب می‌شود و تصور دشمن بر این بود اگر بتوانند مراکز سپاه، بسیج به آنها بپیوندد می‌توانند مازندران را به چنگ درآورند اما مردم آمل این توطئه را خنثی کرد.

وی بیان کرد: با همه دشمنی‌های استکبار جهانی انقلاب اسلامی با اقتدار به چهل سالگی رسید و چهل سال ایثار ، شهادت، استقامت و استقلال آزادی و جمهوری اسلامی را به دست بگیرد.

امام جمعه موقت ساری بیان کرد: ملت ایران با عزت و اقتدار در چهل سالگی شعار مرگ بر آمریکا و افتخار به آینده را سر می‌دهد و از 23 بهمن 97 دوره دوم چهل سالگی را با همان صلابت قبل آغاز خواهد کرد.

این مسئول گفت: ملت ما در چهل سال آموخت دشمن همچنان دشمن است و آنان همچنان با جنگ نرم‌افزاری در حال نقشه است و درصدد هستند ایجاد تردید و یاس و ناامیدی در جامعه ایجاد کند.

یوسف‌پور ادامه داد: وظیفه مسؤولان، رسانه‌ها و مردم این است از ولایت فقیه و خون شهیدان دفاع کنند.

وی گفت: دولت باید به مردم که با تمام مشکلات پای نظام ایستاده‌اند خدمت‌رسانی داشته باشند.

 

استان خراسان شمالی

حرکت پرشتاب انقلاب اسلامی زمینه ساز افول و زوال قدرت دشمنان است/ انقلاب اسلامی به جهان صادر شده است

ائمه جمعه خراسان شمالی در خطبه های این هفته نماز جمعه شهرستان های خراسان شمالی بر حرکت پرشتاب انقلاب اسلامی و صدور انقلاب به کشورهای جهان تاکید کردند.

حجت الاسلام احمدزاده، امام جمعه شهر آشخانه در خطبه های  این هفته نماز جمعه با بیان این که انقلاب اسلامی به تعبیر واقع بینانه و نطق صادقه رهبر کبیر انقلاب امام (ره) معجزه قرن و انفجار نور بود، اظهار کرد: چهل سالگی انقلاب اسلامی هم با عبور از همه توطئه ها، فتنه ها و فشار های دشمنان، یک معجزه و در زمره شگفتی های تاریخ بشر است

حجت الاسلام احمدزاده حرکت پرشتاب انقلاب را زمینه ساز افول و زوال قدرت های دشمنان دانست و گفت: تاریخ بشر در حافظه  ی خود چنین شگفتی و عظمتی را به ثبت نرسانده که یک نظام دینی و ولایی در برابر همه قدرت های شیطانی روزگار به مدت چهل سال دست به مقاومت و ایستادگی زده است
امام جمعه آشخانه با بیان این که دشمنان و معاندان داخلی و خارجی برنامه ریزی می کنند که داغ چهل سالگی انقلاب را بر دل ملت ایران خواهند گذاشت، اظهار کرد: بعد از حماسه حضور ده ها میلیونی ایرانی ها در راهپیمایی باشکوه 22بهمن امسال خواهند فهمید که همانند گذشتگان خود، این آرزوی کودکانه را به گور خواهند برد.

 وظایف مسئولین سخت و سنگین تر شده است

 امام جمعه بخش سنخواست درخطبه های نمازجمعه این هفته با بیان اینکه وظیفه مسئولان درشرایط فعلی سخت وسنگین تر شده است گفت: دولتمردان ما بایدسیاست های اقتصادمقاومتی راجدی بگیرندجوانان مابه اشتغال نیازدارند.

 حجت الاسلام علیزاده ابراز داشت  :پس ازانقلاب اسلامی به اکثرخواسته های خود رسیده ایم که ازجمله آنان استقلال،حفظ تمامیت ارضی ومردم سالاری دینی می باشد.

وی افزود :قدرداشته هایمان رابدانیم وبرای حل مشکلات کشورمسئولان ومردم کمر همت راببندند.

 

حجت الاسلام کوثری امام جمعه شیروان در رابطه با نشانه های کمال یافتگی جامعه ایمانی گفت: رعایت بهداشت ونظافت یکی از این نشانه های ایمان است.

حجت الاسلام کوثری نظافت وپاکیزگی وطهارت ظاهری وباطنی را جز ایمان دانست و افزود: بهداشت فردی واجتماعی ومحیطی وروحی وروانی مورد تاکید قران مجید وروایات اهل بیت (ع)است.

 

امام جمعه شیروان اظهارکرد: درچهل سالگی پیروزی انقلاب اسلامی آنچه لازم است تبیین چرایی انقلاب وماهیت انقلاب واهداف انقلاب وثمرات انقلاب برای نسل نو می باشد.

وی در ادامه گفت: انقلاب اسلامی دنیا را بیدار ونظام سلطه را در سراشیبی سقوط قرار داده و ملت ها یکی پس از دیگری حقایق را دریافت و از آن دفاع می کنند.

وی حرکت به سوی تمدن با تدین را از اهداف عالیه انقلاب اسلامی برشمرد و خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی با افتخاراتی که آفریده به جهان صادر شده است.

 

استان سمنان

امام جمعه موقت سمنان:

عزت و استقلال ابران، ثمره انقلاب اسلامی است/ تحریم مانع اصلی پیشرفت کشور شده است

حجت الاسلام و المسلمین محمدباقر عبدوس امام جمعه موقت سمنان در خطبه های این هفته نماز جمعه با توجه به بدعهدی های آمریکا در خصوص برجام گفت: کسانی که قول می دهند و به آن عمل نکرده و پایبند نیستند ارزش حیات ندارند.

امام جمعه موقت سمنان با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران از هیچ تهدیدی ترس و و اهمه ای ندارد اظهار کرد: قدرت و هوشیاری بالا ملت ایران باعث ایجاد ترس در دشمنان و عدم اجرای نقشه های آنان می شود.
 

عبدوس در ادامه با توجه به اقتدار مسلمانان که محور اصلی پیشرفت جامعه است افزود: کشور ایران به عنوان یک قدرت مسلم برجهان است که هیچ کشوری نمی تواند آن را تهدید کند.

وی مطرح کرد: در طی8 سال دفاع مقدس کشور ایران با کمبود تجهیزات نظامی توانست پیروز میدان باشد و با توکل بر خدا پیشرفت های بسیاری را در تمامی عرصه ها کسب کند.

امام جمعه موقت سمنان اظهار کرد: ملت ایران پاسخ هر تهدید دشمنان را با موشک می دهد، و باید پاسخ عهدشکنان را طوری دهیم که احساس وحشت کنند.

عبدوس با اشاره به چهل‌سالگی انقلاب اسلامی، گفت: 40 سال از عمر انقلاب اسلامی می‌گذرد که تلاش و اقتدار مردم ایران باعث آبادانی و رشد کشور شده است و هر روز باید دستاوردهای بدست آمده انقلاب اسلامی را تبین کرد.

وی تصریح کرد: مردم  ایران از 40 سال گذشته تا کنون به ندای رهبرشان گوش فرا می دهند، که برای عزت و استقلال کشور انقلاب کردند؛ انقلاب جمهوری اسلامی ایران برای آب، برق و گاز و … نبود.

امام جمعه موقت سمنان در ادامه ابراز داشت: مسلمانان باید جواب دندان شکن به دسیسه ها وتهدیدات دشمنان بدهند تا آنان با یادآوری از نام اسلام دچار ترس و وحشت شوند.

عبدوس با اشاره به اینکه  سرعت پیشرفت کشور 11 برابر کشورهای دیگر است بیان کرد: تحریم ها مانع اصلی پیشرفت کشور هستند که با این وجود ملت ایران با همدلی خود هیچ نگرانی از این بابت به دل خود راه نداده اند.

 

استان کرمانشاه

ائمه جمعه کرمانشاه در خطبه های نماز جمعه مطرح کردند؛

تشدید تحریم‌ها به دلیل الگوبرداری ملت‌ها از انقلاب اسلامی است/ دشمن در فضای مجازی به دنبال دلسرد کردن مردم است

 ائمه جمعه استان کرمانشاه در خطبه‌های امروز نیز پس از توصیه خود و نمازگزاران به تقوای الهی به موضوعاتی همچون اشاره کردند که در ادامه مشروح خطبه‌ها را با هم می‌خوانیم:

تشدید تحریم‌ها به دلیل الگوبرداری ملت‌ها از انقلاب اسلامی است

 آیت‌الله محمد حجتی در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی این هفته کرمانشاه با اشاره به ایام فاطمیه اظهار داشت: اگر ما از حضرت زهرا (س) که مادر معنوی تمام انسان‌هاست الگوبرداری کنیم امورات دنیا و آخرتمان را اصلاح خواهیم کرد.

وی با اشاره به روایاتی در مورد همتا بودن حضرت زهرا (س) و حضرت علی (ع)، مشکلات زندگی‌های امروزی و ناموفق بودن آنها را مربوط به همین هم‌کفو و هم‌سطح نبودن زوجین دانست.

امام جمعه موقت کرمانشاه با بیان اینکه باید از این بانوی بزرگوار الگوبرداری کنیم، ادامه داد: همسرداری یکی از درس‌هایی است که می‌توان از ایشان آموخت چون حضرت فاطمه (س) زنی بسیار بزرگوار بود و با تمام شرایط سخت همسر بزرگوارشان می‌ساختند.

آیت‌الله حجتی در بخش دیگری از سخنانش اشاره‌ای به تحریم‌های قریش در حق پیامبر (ص) اشاره کرد و بیان داشت: اتفاقاتی که امروز شاهد آن هستیم در تاریخ هم مسبوق به سابقه است چنانچه پیامبر (ص) نیز به جرم رسالت و پیغامبری در شعب ابیطالب تحت تحریم‌های شدید خاندان قریش بود، اما تمام سختی‌ها را پشت سر گذاشتند و پیروز شدند.

وی با بیان اینکه امروز هم ما اگر مقاوم باشیم پیروز خواهمیم بود همانطور که در چهل سال پیش پیروز بودیم، ادامه داد: این تحریم تنها به دلیل الگوبرداری از انقلاب اسلامی توسط ملت‌هایی است که بیدار شده‌اند و تمام استعمارگران جهان از این می ترسند که ملت‌ها در مقابل دولت ها قیام کنند کما اینکه قیام کردند و نمونه‌های آن را در قلب آمریکا و اروپا می‌توانید ببینید.

خطیب جمعه کرمانشاه تصریح کرد: آنها هر کاری از دستشان بیاید انجام می‌دهند تا آزادی را از ما بگیرند، اما ما مقاومت می‌کنیم و در مقابل این تحریم‌ها همواره موفق بوده و ترس و حشتی نداریم.

وی در ادامه به مناسبت های هفته همچون سالروز برگزاری اولین دوره انتخابات ریاست جمهوری ایران، شنبه برگزاری رفراندوم نمایشی انقلاب سفید، تهاجم گروهک ضدانقلاب به شهر آمل، روز جهانی گمرک، امضای قرارداد ننگین کمپ دیوید، شهادت سردار رشید اسلام حسین باقری ، به توپ بستن مجلس و آغاز استبداد صغیر و شهادت حضرت زهرا (س) اشاره کرد.

دستاوردهای مهم انقلاب اسلامی در سایه موانع داخلی و خارجی بدست آمده است

حجت الاسلام جواد فاطمی نسب در خطبه های نماز جمعه این هفته شهرستان بااشاره به فرارسیدن چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی اظهار داشت: انقلاب اسلامی دستاوردهای مهمی در طول ۴۰ سال عمر بابرکت خود داشته است که در سایه موانع مختلف بدست آمده است.

وی بابیان اینکه دستاوردهای هرنظام سیاسی را براساس سه مولفه می سنجند افزود : سه مولفه مهم اهداف، موانع و امکانات درقضاوت و  سنجیدن دستاوردهای یک نظام سیاسی باید مورد توجه قرارگیرد تا معلوم گردد که آن نظام سیاسی در چه شرایطی و با چه امکانات و موانعی توانسته به اهداف خود برسد‌.

وی تصریح کرد : دستاوردهای انقلاب اسلامی باوجود موانع بسیارداخلی و خارجی و امکانات اندک بدست آمده است .
خطیب جمعه شهرستان ادامه داد : جهل حاکمان گذشته، وابستگی آنها به بیگانه ، بی توجهی به سرنوشت کشور و اقتصاد تک محصولی نفتی از موانع داخلی پیش روی انقلاب اسلامی برای رسیدن به اهداف خود بود.

فاطمی نسب خاطرنشان کرد: جمعیت ایران در میش از انقلاب ۳۲میلیون نفر بود و روزانه بیش از ۶میلیون بشکه نفت صادر می کرد ولی ۳۸درصد از مردم روستایی از سوءتغذیه رنج می بردند .

وی ادامه داد: یکی از وابستگان سیاسی  سفارت آمریکا در تهران در خاطرات خود می نویسد شاه آنقدر به ایالات متحده نزدیک شده بود که به نظر می رسید بیشتر برای مقاصد آمریکا فعالیت می کند.

وی بابیان اینکه اکنون ایران اسلامی ۸۲میلیون نفر جمعیت دارد و تنها ۲ونیم میلیون بشکه نفت را می تواند صادر کند اذعان داشت :اقتصاد تک محصولی مبتنی بر فروش نفت که از گذشته به ارث مانده بود باعث نابودی اقتصاد کشور شده بود .

امام جمعه شهرستان تصریح کرد:  جمهوری اسلامی در چنین شرایطی حرکت رو به جلوی خود را آغاز کرد ضمن اینکه پس از پیروزی انقلاب چالشهای دیگری همانند اقدام برای کودتا و سرنگونی نظام نوپای اسلامی،ترورنخبگان انقلابی، شروع حرکات تجزیه طلبانه در کردستان ِخوزستان گنبد و آمل درکشور برسر راه انقلاب بوجود آمد.

وی درادامه به موانع خارجی برسر راه پیشرفت انقلاب اشاره کردو اظهارداشت: جنگ تحمیلی یکی از موانع خارجی بود که علی رغم داشتن برکات بسیار باعث ویرانی تاسیسات اقتصادی،ازبین رفتن بخش عظیمی از زیرساختهای کشور،تلفات انسانی،خروج منابع ارزیو کسری بودجه شده و بسیاری از توان کشور را گرفت تا ویرانه های ناشی از جنگ بارّسازی شود.

خطیب جمعه شهرستان ادامه داد: تحریم یکی دیگر از موانع مهم خارجی برسر راه انقلاب بود که با تدبیر رهبر فرزانه انقلاب و تلاش دانشمندان  به فرصتی برای پیشرفت انقلاب تبدیل شد.

وی خاطرنشان کرد : موانع داخلی و خارجی نتوانست سرراه پیشرفت انقلاب شود و امروز ایران اسلامی جزء چند کشور محدودی است که دارای فناوری هسته ای می باشد .

فاطمی نسب ادامه داد : ایران اسلامی امروز در زمینه تکنولوژیهای پیشرفته همچون فناوری نانو و فناوریهای فضایی به پیشرفتهای قابل قبولی دست پیداکند.

وی افزود : جمهوری اسلامی در زمینه ارتقاء توان دفاعی کشور پیشرفت چشمگیری داشته باشد بطوریکه توانایی امروز ایران اسلامی به سطح راهبردی و بازدارنده رسیده است.

امام جمعه شهرستان در خطبه اول نیز اظهارداشت: خداوند انسان را مختار آفریده است و باید ملاک خود درانتخاب اعمالشان را رضایت خداوند قراربدهند.

 

دشمن در فضای مجازی به دنبال دلسرد کردن مردم است

حجت الاسلام و المسلمین جواد الیاسی در خطبه های نماز جمعه شهرستان صحنه اشاره ای به آغاز دهه مبارک فجر داشت و عنوان  کرد: علی رقم تهدیداتی از آغاز شکل گیری انقلاب اسلامی تا کنون توسط دشمن در حوزه های مختلف به راه افتاده است انقلاب ما پویا تر از همیشه مسیر خود را طی می کند .

وی در ادامه با بیان اینکه انقلاب اسلامی با حمایت های الهی همراه بوده است تصریح کرد: امداد های الهی همیشه پشتیبان نظام و مردم کشورمان بوده که این حمایت ها وعده های الهی هستند که در آیات به آن اشاره شده است.

حجت الاسلام و المسلمین جواد الیاسی خاطر نشان کرد:  کافران دنیا و دولت های استکباری از شکوه ملت ما ناراحت هستند و به دنبال خدشه دار کردن آن میباشند ولی به حمد و اراده الهی نتوانسته اند کاری از پیش ببرند.

امام جمعه شهرستان صحنه گفت:  کشور ما در حوزه های مختلف سیاسی ، موشکی ، اقتصادی و… پیشرفت بسیار خوبی داشته که این امر  باعث تعحب دشمن شده و به همین دلیل دشمن با ابزار های مختلف ازجمله رسانه و فضای مجازی به دنبال کمرنگ نشان دادن افتخارات و دستاوردهای ما می باشد.

حجت الاسلام الیاسی اشاره ای به گفتمان جذاب انقلاب در دنیا داشت و تشریح کرد : دنیای تک قطبی از بین رفته و قدرت های نو ظهور در منطقه و دنیا دارند خود نمایی می کنند و دشمن نیز از این جریان پیش آمده ناراحت هستند.

خطیب نماز جمعه شهرستان صحنه بیان کرد : استکبار در حال دوشیدن برخی از کشورهای عربی در منطقه است همان کاری که قبلا با شاه ایران می نمود.

وی یادآور شد: حضور هوشمندانه مردم ما توطعه های خطرناک دشمن را نقش برآب کرده است و وظیفه مردم و مسئولین این می باشد که هوشمندانه تر از گذشته رفتار کنند چرا که دشمن با ابزار های مختلف در حال نفوذ است.

حجت الاسلام و المسلمین جواد الیاسی خاطر نشان کرد: سعادت ملت ما در گرو تبعیت از ولایت می‌باشد.

استان هرمزگان 

دشمن از همبستگی ملی و بصیرت ایرانیان هراس دارد/حضور حماسی ملت ایران در ۲۲ بهمن توطئه دشمنان را خنثی می کند

ائمه جمعه هرمزگان در خطبه های عبادی و سیاسی این هفته استان هدف دشمن از فشارهای اقتصادی و حمله رسانه ای از بین بردن اتحاد و انسجام ملی دانستند و اظهار کردند:دشمن از این همبستگی ملی و بصیرت ایرانیان هراس دارد و ملت ما با حضور حماسی و تماشایی خود در ۲۲ بهمن همه این خباثت ها و توطئه های دشمن را خنثی خواهند کرد.

مسجد کانون ترویج فرهنگ و تمدن اسلامی است

آیت الله غلامعلی نعیم آبادی، امام جمعه بندرعباس در خطبه های عبادی و سیاسی این هفته با تاکید بر عدم تحریف در قرآن اظهار کرد: همه مسلمانان اعم از شیعه و سنی معتقد هستند که هیچ گونه دخل و تصرفی در قرآن صورت نگرفته و نه کم و نه زیاد شده است.

نماینده ولی فقیه در هرمزگان با بیان اینکه یکی  از دلیل های اثبات نبود تحریف در قرآن وجود حدیث ثقلین است، عنوان کرد: سند دست خورده قابل قبول نیست، آن کس که بگوید قرآن کم شده فاتحه قرآن را خوانده و قرآن را از سندیت انداخته است.

نعیم آبادی با اشاره به اینکه استکبار از راه سفره می خواهد به ما ضربه بزند، بیان کرد: اگر بازار ما با شیوه و روش ائمه اداره شود و مردم هر چیزی که اضافه داشته باشند به بازار عرضه کنند همه گرانی ها درست شود.

وی با اشاره به اینکه ادارات و روسای بانک ها برای انجام دادن و رفع مشکلات مردم امروز و فردا نکنند، بیان کرد: کسی که برای برادر دینی اش بتواند کاری کند و کوتاهی نماید به خدا، رسول خدا و به مومنین خیانت کرده است.

خطیب جمعه بندرعباس با بیان اینکه خبرنگاران افراد کوشا در تمام میادین هستند، گفت: در نشستی که با خبرنگاران هفته گذشته داشتیم خبرنگاران عنوان کردند برخی از مسئولان زود رنج هستند و نقد نمی پذیرند اگر ما انتقاد کنیم ارتباطشان دیگر با رسانه ما قطع می کنند.

نعیم آبادی افزود: رشد جامعه اسلامی بر اساس نقد است و مسئولان باید روحیه نقد پذیری خود را افزایش دهند.

وی با بیان اینکه جزیره هرمز منطقه ای عالی برای گردشگری است، بیان کرد: این جزیره مشکلات فراوانی از جمله نبود بیمارستان، کمبود وسیله ای مناسب برای رفت و آمد و اتقال بیماران دارد.

امام جمعه بندرعباس با اشاره به اینکه مسجد تنها برای نماز خواندن نیست، عنوان کرد: مسجد کانون ترویج فرهنگ و تمدن اسلامی است همچنین مساجد باید کانون هدایت و تبلیغ دین باشد.

نعیم آبادی با تاکید به حضور گسترده مردم در راهپیمایی و  مراسمات دهه فجر خاطر نشان کرد:  امسال بایدحضور قوی تری در مراسمات داشته باشیم تا آمریکا از فکر تعرض به ایران اسلامی پشیمان شود.

حضور حماسی ملت ایران در ۲۲ بهمن توطئه دشمنان خنثی می کند

حجت الاسلام والمسلمین محمد بارانی خطیب جمعه توکهور-هشتبندی در اجتماع پرشور نمازگزاران با اشاره به تلاش رسانه ها و بنگاههای خبرپراکن در جهت معرفی نظام به عنوان مانع پیشرفت کشور گفت:متاسفانه با نشان دادن برخی ظواهر به عاریت گرفته شده از کشورهای مرتجع منطقه حس ناامیدی را دربین مردم ایران تزریق می کنند اما با نگاه دقیق به عوامل موثر در پیشرفت یک ملت مسلمان چیز دیگری قابل مشاهده است.

وی افزود:هر انسان منصفی که به کارنامه چهل ساله انقلاب نگاه کند این حقیقت برایش آشکار می شود که برخلاف این حجم از تبلیغات منفی ؛ایران اسلامی به نقطه اتکاء رسیده است.

بارانی با اشاره به برخی کاستی ها در حوزه معیشت و اشتغال علاوه بر ضعف مدیریت ریشه اصلی آن را متاثر از تلاش چهل ساله دشمن برای به زانو درآوردن و تسلیم پذیری ملت ایران دانست و تصریح کرد:انقلاب اسلامی با همت جوانان برومند کشور نشان داده که در کنار ارزش های الهی و انسانی که رسالت اصلی انقلاب و حرکت عظیم امام خمینی بوده؛ در حوزه های پیشرفت کشور و دانشی که در زمان پهلوی برای همیشه دست نیافتنی تصور میشد در تراز اولین ها در دنیا ظهور یافته است.

خطیب جمعه توکهور-هشتبندی پیشرفت های ایران اسلامی را واقعیتی غیرقابل انکار دانست و با اشاره به برخی پیشرفت های کشور در عرصه علمی و آموزشی اظهار کرد:ایران اسلامی امروز به یک قدرت تراز اول علمی در دنیا تبدیل شده و همگی این پیشرفت در دوران پهلوی در خواب هم قابل تصور نبوداما متاسفانه برخی غیر منصفانه این پیشرفت ها را نادیده می گیرند ؛اگر غیرت دینی ندارید لااقل غیرت ایرانی و ملی داشته باشید و اینگونه کشور خود را تحقیر نکنید.
بارانی ضمن توصیه به مسئولین برای بیان پیشرفت ها و خدمات نظام اسلامی گفت:بی تفاوتی در برابر جنگ رسانه ای و روانی دشمن خیانت به خون پاک شهیدان سرافراز این سرزمین است.

دشمن از همبستگی ملی و بصیرت ایرانیان هراس دارد

وی افزود:هدف دشمن از فشارهای اقتصادی و حمله رسانه ای از بین بردن اتحاد و انسجام ملی است،دشمن از این همبستگی ملی و بصیرت ایرانیان هراس دارد لذا ملت عزیز ما باید مراقبت بکنند و به لطف و امداد الهی ملت ما با حضور حماسی و تماشایی خود در ۲۲ بهمن همه این خباثت ها و توطئه های دشمن را خنثی خواهند کرد.

امام جمعه توکهور-هشتبندی با بیان اینکه ملت ایران به گذشته انقلاب افتخار و به آینده امیدوار است تاکید کرد:با هدایت های رهبری عزیز و با ایستادگی مردم و روحیه جهادی و همت مسئولان این انقلاب با تحقق آرمان های ناب اسلامی خود به دست صاحب اصلی حضرت ولی عصر ارواحنافداه خواهد رسید.
بارانی با تقدیر و تشکر از شوراها دهیاری ها و شهرداری و اداره کل راهداری استان هرمزگان به دلیل تعریض و بهسازی جاده اصلی و آسفالت خیابان ها و محلات شهر ضمن تاکید بر ایمن سازی و نصب تابلوهای راهنما خاطر نشان کرد: از برکات‌ انقلاب حضور مردم در انتخاب مسئولان است لذا اگر افراد دلسوز و متعهد انتخاب بکنند قطعا شیرینی آن به کام خود مردم خواهد رفت.

نمایندگان مجلس باید از حقوق مردم دفاع کنند

حجت الاسلام مهدی دُری امام جمعه رودان در خطبه های عبادی سیاسی این هفته شهرستان با اشاره به بیانات رهبر انقلاب در دیدار اخیرشان با مسئولان و محققان کشور اظهار کرد: برای اینکه استعمار بر ملت ایران سلطه پیدا نکند باید در علم و صنعت هسته ای و دیگر علوم قوی باشیم و عیب نیست برای پیشرفت علمی خودمان از توانایی های غربی ها استفاده کنیم و در مقطعی شاگری آنها کنیم اما همیشه شاگرد بودن عیب است.

امام جمعه رودان افزود: به سفارش اسلام مسلمانان باید به تمام علوم دنیا از قبیل ریاضی، شیمی، فیزیک و غیره دست پیدا کنند و آن را توسعه دهند اما نباید هیچگاه به برنامه ها ی غربی ها اعتماد کرد.

دُری با اشاره به دستاوردهای انقلاب اسلامی در این چهل سال ادامه داد: دستاوردهای زیادی انقلاب اسلامی ایران در این مدت چهل سال بدست آورده است باید ببینیم قبلا چه بودیم الآن چه شدیم و برای نمونه بصورت کلی اگر بگوییم ما در استقلال و تمامیت ارضی کشور یک وجب از خاکمان را ندایم اما در عین حال تا مدینه فاضله فاصله داریم.

وی اضافه کرد: پادشاهان قبل از انقلاب اسلامی، به راحتی کشور بحرین را  که جزیی از مملکت ما بود را دودستی تقدیم استعمارگران کردند و اگر این اتقاق نمی افتد الآن کل خلیج فارس در اختیار ما بود.

خطیب نماز جمعه رودان با بیان اینکه استکبار دیگر نسبت به دشمنی با ایران اسلامی درمانده شدند، تصریح کرد: چهل سال هر حربه و توطئه ای خواستند علیه مملکت ما بکار بردند و ناتوان ماندند و در مقابل ایران اسلامی هر روز پیشرفت کرد.

امام جمعه رودان همچنین گفت: در عین حال که از کشور خودمان دفاع می کنیم از کشورهای دیگر همچون عراق، سوریه، لبنان، فلسطین دفاع می کنیم و اجازه تعرض بیگانگان را نخواهیم داد.

دُری با اشاره به رشد اسلام خواهی و بیداری اسلامی در جهان اظهار کرد: به برکت انقلاب اسلامی دیگر ملت ها هم بیدار شدند و کشورهایی که حتی به مخیله شان هم نمی گنجنید که بتوانند در مقابل زورگویی های آمریکا بایستند از مقاومت و پیشرفت های ایران اسلامی یاد گرفتند.

وی افزود: کشور ما قریب به ده سال در جنگ بود و کل هزینه های ما صرف جنگ و سازندگی بعد از آن در کشور شد اما با تمام این همه سختی ها و مشکلات مملکت ما توانست پیشرفت های فراوانی را در همه زمینه ها داشته باشد.

امام جمعه رودان در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به گران شدن خودرو در کشور تصریح کرد: آیا حق مردم ما این است که خودروهای بی کیفیت هر روز گران شود، نمایندگان مجلس که مدافع حقوق مردم هستند باید کاری در حق این مردم بکنند، این نجابت مردم را می رساند اگر چیزی نمی گویند.

حجت الاسلام دُری با اشاره به حل نشدن مشکل گاز مردم رودان خاطرنشان کرد: با این وجود که ما 3هفته پیش این موضوع را مطرح کردیم و برای رفع مشکل پی گیری لازم انجام شد اما هنوز مشکل کمبود کپسول گاز در شهرستان حل نشده است.

استان زنجان

ملت ایران با حفظ اتحاد و انسجام دشمنان را زمین‌گیر می‌کنند

حجت‌الاسلام علی خاتمی امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته زنجان با اشاره به اینکه حضور مردم در صحنه و دفاع از آرمان‌های کشورمان رمز ماندگاری انقلاب است اظهار کرد: انقلاب اسلامی ایران به برکت خون جوانان و شهدا به دست آمده است و برای بدست آوردن این انقلاب سرمایه‌‌های زیادی شده است.

وی با بیان اینکه حرکت در راه ولایت فقیه به معنی ایستادن در برابر دشمنان است افزود: مردم ولایی ایران برای پیروزی این انقلاب جوانان خود را فدا کردند.

امام جمعه زنجان با اشاره به اینکه نظام جمهوری اسلامی ایران جدایی از مردم نیست افزود: ملت ایران در این چهل سال تمام سختی‌ها را تحمل کردند و تسلیم در برابر دشمن را نپذیرفتند ولی تبعیض و دزدی و عدم رعایت قانون برای مردم آزار دهنده است.

وی با اشاره به اینکه ملت ایران همه توطئه‌های دشمنان را مشاهده کردند عنوان کرد: دشمنان بعد از پیروزی انقلاب برای براندازی انقلاب انواع توطئه‌های داخلی و خارجی را علیه انقلاب انجام دادند.

خاتمی با اشاره به اینکه در طول چهل سال گذشته انقلاب دستاوردهای بزرگی در کشورمان کسب شده است ابراز کرد: امروز همه ملت از جوانان٬ دانشمندان٬ صنعتگران و عالمان این دستاوردها را ملاحضه می‌کنند.

امام جمعه زنجان عنوان کرد: دشمنان انقلاب چشم دیدن این دستاوردها را ندارند و در حفظ این دستاوردها نباید به توصیه‌ها و تاکیدات دشمنان توجه شود.

وی در ادامه با اشاره به حضور گسترده مردم زنجان در مراسم تشیییع پیکر مطهر شهید ازبرعلی احمدی که از شهدای هشت سال دفاع مقدس بود گفت: این نشان می‌دهد مردم همچنان در حفظ آرمانهای خود در صحنه بوده و ادامه دهنده راه شهدای هشت سال دفاع مقدس هستند.

خاتمی به حفظ اتحاد ملت ایران در برابر دشمنان افزود: ملت ایران با اتحاد و انسجام کامل در برابر دشمنان قسم خورده انقلاب ایستاده و دشمنان را زمین‌گیر خواهند کرد.

وی با اشاره به اینکه بالندگی و عزت امروز انقلاب اسلامی ایران نتیجه خون پاک شهدا بدست آمده است ابراز کرد: در عملیات کربلای چهار و پنج به ترتیب 27 و 200 شهید تقدیم این انقلاب شد.

امام جمعه زنجان ششم بهمن ماه سال 56 و 60 را یکی از روزهای پرافتخار در تاریخ انقلاب دانست و افزود: سال 60 ضد انقلاب درتلاش برای ایجاد منطقه ای آزاد و امن برای خود بود که در جنگل های مازندران پناه گرفته و شب ششم بهمن شبانه به مردم آمل حمله ور شدند و جنایت هایی را انجام دادند و مردم آمل در برابر این ضد انقلابها ایستادند و آنها را ریشه کن کردند.

استان کرمان

کشور نیازمند مدیریت جهادی است/fatf یعنی اطلاعات کشور را به دزد دادن/استقلال سیاسی مهمترین دستاورد انقلاب اسلامی است

آیین نماز عبادی- سیاسی جمعه این هفته نیز با حضور گسترده مردم مومن و انقلابی دیار کریمان در نقاط مختلف استان کرمان برگزار شد که مشروح خطبه ها را در زیر می خوانید:

خطیب جمعه کرمان:کشور نیازمند مدیریت جهادی است

حجت‌السلام و المسلمین علی توکلی خطیب نماز جمعه شهر کرمان ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه شهر کرمان در جمع مردم و مسئولین با بیان اینکه بی‌تقوایی ریشه تمام بدی‌ها ‌و ناهنجاری‌های اجتماعی است و رعایت تقوای الهی سرچشمه‌ تمام خوبی‌هاست، گفت:اگر دچار اختلافات اجتماعی و درونی هستیم و بازار افسار گسیخته‌ای داریم ناشی از بی‌تقوایی است.

وی ادامه داد:اگر هر کس خدا را ناظر خود بداند از خدا بترسد و تقوای الهی داشته باشد در جامعه امروز دچار این مشکلات نمی‌شود.

خطیب نماز جمعه شهر کرمان بیان کرد: در زمینه تقوا باید باور کنیم که خدا ناظر است و اگر بتوانیم این حالت را حفظ کنیم موفق هستیم.

حجت الاسلام و المسلمین توکلی عنوان کرد:مشکل امروز جامعه ما این است که دنبال موعظه نیستیم و مردم از پند فراری هستند؛اگر در فضای مجازی آبروی کسی را می‌بریم بدین معنی است که مرگ را فراموش کرده‌ایم.

این مقام مسئول ابراز کرد:امروز برخی در بازار به‌دنبال سودجویی هستند و نان به نرخ روز می‌خورند؛اگر رعایت حال مردم را کنیم خداوند به مال و کاسبی ما برکت می‌دهد.

وی با بیان اینکه چهل سالگی یعنی کمال و جمهوری اسلامی با وجود تمام مشکلات در این چهل سال دستاوردهای بزرگی داشته است، اظهار کرد: پیچ و خم‌های بسیاری سر راه ما بوده است و بعد از چهل سال دیگر زمان آزمون و خطا نیست.

خطیب نماز جمعه شهر کرمان تأکید کرد: آمریکا خواستار این است که انتخاب ایران در دو اسلام خلاصه شود و  گزینه‌های پیش روی ما اسلام لیبرالی است که موافق اقدامات آمریکا است مانند عربستان و گزینه دوم ما اسلام مانند داعش و القاعده است که خون‌ریزی و جنایت به بار بیاوریم.

این مقام مسئول گفت: آمریکایی ها امروز متوجه آن شدند که ایران لایق رهبری خاورمیانه ‌است زیرا ایران تنها کشوری‌ است که متکی به توان خودش است.

وی افزود:دشمن خواستار این است که مردم ناامید به آینده نظام باشند و از نظام جدا شوند و اگر این گونه شود دشمن پیروز شده است.

حجت الاسلام والمسلمین توکلی بیان کرد: در حال حاضر مشکل اصلی جامعه فضای مجازی نیست که فضای مجازی را دو قطبی کرده‌اند؛هیچ‌ کس به طور مطلق با فضای مجازی و تکنولوژی مخالف نیست و فقط خواستار این هستیم که ناهنجاری‌ها و مشکلات آن را درست کنیم.

این مقام مسئول در پایان خاطر نشان کرد: امروز کشور ‌نیازمند مدیریت جهادی است و باید تحولی در مدیریت کشور ایجاد گردد؛اگر این گونه شود هر دولت با وجود کسورات خدمات ارزشمندی را به مردم ارائه می‌دهد و وضعیت کشور بهتر می‌شود.

امام جمعه ریگان:تاکی میخواهیم در بانکداری شاگرد غربی ها باشیم/fatf یعنی اطلاعات کشور را به دزد دادن

حجت الاسلام علی رنجبر ماهانی در خطبه های این هفته نماز جمعه ریگان اظهار داشت:در آستانه چهلمین سال از پیروزی انقلاب اسلامی دشمنانی که آرزو داشتند این نظامی که به سن بلوغ چهل سالگی رسیده است را برانداز کنند که این آرزو را به گور بردند و خواهند برد.

امام جمعه ریگان دامه داد:از مهم ترین دستاوردهای انقلاب در چهل سالگی استقال،حفظ تمامیت ارضی، ارتقاء جایگاه ایران در جهان، امید افزایی در جهان اسلام ، رشد اسلام خواهی، بیداری اسلامی در جهان ، رشد علمی و صنعتی و هسته ای ، ایستادگی در برابر قدرت خواهان و سلطه طلبان، رشد و گسترش معنویت ، توسعه عدالت اجتماعی و محرومیت زدایی همه ی اینها گوشه ای است از دستاوردهای چهل ساله نظام جمهوری اسلامی است.

وی با اشاره به دیدار ولی امر مسلمین حضرت آیت الله خامنه ای با مسولان و محققان پژوهشکده علوم شناختی کشور افزود: شتاب علمی کشور نباید کاهش یابد یا متوقف شود این شتاب باید برای بیست تا سی سال آینده حفظ و تقویت شود تا ما به نقطه اوج برسیم.این شتاب علمی در همه ی موئلفه های علمی از حوزه و دانشگاه و محیط های آموزشی و پرورشی را شامل می شود که در همه این موارد باید شتاب علمی داشته باشیم.

خطیب جمعه ریگان بیان داشت:تمرکز دشمن بر مسائل معیشتی است و مسولان باید اولویت کاری خودشان را برای حل مشکلات معیشتی مردم به ویژه قشرهای ضعیف و کم درامد و بی بضاعت بدانند.مراجع بزرگوار بارها و بارها به مسولئن درباره معیشت مردم تذکر داده اند.امروز مراجع بزرگوار تقلید نگهبان دین مردم هستند نگهبان دولت ها نبوده اند و نخواهند بود.

وی ادامه داد:دولت موظف است به تذکرات مراجع بزرگوار جامه عمل بپوشانند،بانک های ما ربوی است و باید به سمت بانک های اسلامی برویم .تاکی میخواهیم در بانکداری شاگرد غربی ها باشیم مجلس برای بانکداری اسلامی باید برنامه داشته باشد،از متخصصین اقتصادی و مدیریت اسلامی استفاده کند و قانون تصویب کند.

امام جمعه ریگان با بیان اینکه فضای مجازی باید مدیریت شود،تصریح داشت:آسیب های اجتماعی از فضای مجازی شروع میشود این تفکر غلط است که بگوییم وقتی مردم همه چیز را خواستند نباید جلوی خواست آنها را بگیریم.

رنجبر ماهانی اشاره داشت به سفر برخی دولتمردان به جنوب استان و افزود:آقایان نوبخت ، جهانگیری و هیئت دولت آیا تا کنون به روستاهای شهرستان ریگان و فهرج مسافرت کرده اید؟ آیا حاضرید یک ساعت خانواده های خود را به این طوفان ها و ریزگردها مواجه کنید؟ شهرستان ریگان تک محصولی است که با طوفان ها و ریزگردها مدفون میشود آیا بضائت و درآمد مردم را از نزدیک لمس کرده اید؟اشتغالی که در جنوب ایجاد کرده اید اگر در شهرستان ریگان ایجاد می شد شاهد زندان رفتن مشاغل کاذب نبودیم.

وی عنوان داشت:راه ، جاده ، بهداشت درمان و بیمارستان را بین دو شهرستان مقایسه کنید آنگاه کلاه خود را قاضی کنید، آقایان نوبخت ،جهانگیری و استاندار آیا شهرستان ریگان نیز نباید به شاخص های متوسط استانی برسد؟تبعیض و بی عدالتی و بی مهری را هرگز مردم این شهرستان ها فراموش نمی کنند.اگر شهرستان ریگان را جزو استان کرمان نمی دانید اعلام کنید تا با استان دیگری باشیم شاید به شاخص های متوسط استانی برسیم.

ایشان بیان داشت: به کنوانسیون هایی که دستپخت غرب است و غربی ها برایشان تدارک می بینند به آنها عمل نکنید اما علارغم سفارشات حضرت آقا هشت وزیر نامه نوشتند در پی اعلام حمایت و تصویب fatf که آقا در جواب آنها فرمودند چه ضمانت و تضمینی وجود دارد که با تایین fatf و امضای این کنوانسیون تحریم ها شکسته شود .در برجام کلاه سرمان رفت اما بازهم عده ای این را به نظام تحمیل می کنند کسانی که می خواهند با fatf مشکلات را حل کنند همان ها میخواستند در برجام مشکلات را حل کنند.

وی افزود:امروز مشکلات آمریکا بیش از نظام ماست ،فروپاشی را در آمریکا می بینیم. امروز تیتر اول روزنامه های آمریکایی از فروپاشی آمریکاست.نظر سنجی ها نشان می دهد آمریکایی ها به دنبال ترک وطنشان هستند.شلیک بدون دلیل آمریکا به سیاه پوست ها برای مردم آمریکا خیلی سخت است.امروز آزاد گذاشتن حمل اسلحه که فقط در سال گذشته باعث مرگ ۴۰ هزار شهروند آمریکایی شده است این بخشی از وضعیت وخیم آمریکاست.

امام جمعه ریگان در پایان بیان کرد:آمریکا اگر هنر دارد کشور خودش را اداره کند .

امام جمعه رفسنجان:استقلال سیاسی مهمترین دستاورد انقلاب اسلامی است

حجت الاسلام رمضانی پور در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر رفسنجان با توصیه نمازگزاران به رعایت تقوی الهی و اصلاح ذات البین اظهار داشت: در آستانه دهه مبارک پیروزی فجر قرار داریم که از جمعه آینده آغاز می شود ، قدم در چهل و یک سالگی انقلاب میگذاریم با همه فراز و فرودها و شیرینی ها و تلخی ها و جنگ افروزی هایی که علیه ملت براه انداختند اما خدا را شکر شکست و ناکامی نداشتیم دشمن تلاش کرد و پول خرج کرد اما نتوانست کاری را پیش ببرد.

خطیب جمعه رفسنجان با ماجرای زندانی شدن مرضیه هاشمی خبرنگار پرس تی وی در آمریکا اشاره کرد و گفت: جرم این خانم سیاه پوستی و مسلمان و شیعه شدن در 35 سال قبل بود که از نظر آمربکایی ها جرم کمی نیست، این ماجرا نشان از خصلت ضدحقوق بشری آمریکاست که هیچکس اجازه ی کاری را ندارد.

وی افزود: آمریکا به خود اجازه می دهد که تجاوز مستقیم در کشور مستقل دیگری همچون ونزوئلا داشته باشد که رئیس جمهوری که بیش از 70 درصد آرای مردم را از ان خود کرده را برکنار و یک نفر غیر قانونی بگذارند شما چه کاره اید در دنیا ، دوران کدخدایی آمریکا به پایان رسیده است.

رمضانی پور گفت: شما ملت بزرگ جمهوری اسلامی هیمه چنین آمریکایی را شکستید، ما ناکامی نداشتیم و همیشه ملت بزرگ ایران اسلامی و مکتب و ولایت امر پیروز این میدان بودند.

وی ادامه داد: امسال باید سنگ تمام بگذاریم و تودهنی محکمی به دشمنان قسم خورده بزنیم، 22 بهمن امسال متعلق به بزرگترها و میانسالها نیست متعلق به همه طبقات حتی کودکان در کالسکه ها است، 22 بهمن امسال متعلق به همه ملت است نه گروه خاص.

رمضانی پور بیان داشت: آمریکا دشمن همه ملت جمهوری اسلامی است تنها دشمن حزب الهی ها و خانم های باحجاب نیست، 22 بهمن همه با آمادگی کامل حضور می یابیم و جشن های دهه فجر با حفظ حرمت زهرا مرضیه(س) در طول این ایام به انجام می رسد.

امام جمعه رفسنجان گفت: مسئولین در شهرستان با اتحاد و همدلی برنامه ها را باشکوهتر از هر سال برگزار می کنند. همه باید به نظام کمک کنیم و کاری نکنیم که به دشمن کمک شود.

وی با بیان اینکه هجوم برای برخی کالا و صف کشیدن به دشمن کمک کردن است تصریح کرد: دستگاه قضا با عوامل خود فروخته ی خدمت به غرب کن برخورد کنند برخوردها شروع شده تا در این ایام به مردم ستم و ظلمی روا نشود بلکه خدمت به این بندگان صالح انجام شود.

رمضانی پور با اشاره به دستاوردهای چهل ساله انقلاب در علوم و فنون، بعد هسته ای و نظامی و … تصریح کرد: استقلال سیاسی مهمترین دستاورد انقلاب اسلامی است و این استقلال را با چنگ و دندان حفظ کردیم و انشالله تا ظهور امام زمان از ان محافظت خواهیم کرد.

خطیب جمعه رفسنجان خاطر نشان کرد: رفسنجان در به پیروزی رساندن انقلاب نقش مفید داشت قبل از انقلاب 8 شهید از شهرستانهای رفسنجان و انار تقدیم نظام شد ، رفسنجان یک شهر معمولی و عادی نبوده است انقلابیون دلیر و شجاعی داشتیم همچون شهید حاج علی محمدی پور و این شهر را قم ثانی نام نهادند چرا که مردمی مقاوم انقلابی و در صحنه داشت ،همه مقلد امام بودند کمااینکه اکنون 90 درصد مردم مقلد رهبر انقلاب هستند.

رمضانی پور بیان داشت: مسئولین کشور اقدامات خوبی انجام می دهند برخی وزرا سرعت عمل دارند سرکشی می کنند قطعا سرعت عمل با اعتقاد الهی و انگیزه خدمت به مردم نتیجه خواهد داد ، لذا از مسئولین دولت ، مجلس ، دستگاه قضا می خواهیم بیشتر خدمات خود را نصیب مردم کنند از وعده های غیر عملی خودداری کنند کارهای انجام شده را بیان کنند که التهاب در جامعه ایجاد نشود.

وی در ادامه به دیدار مسئولان پژوهشکده علوم شناختی کشور با رهبر فرزانه انقلاب اشاره کرد و گفت: ایشان در این دیدار فرمودند برای ادامه حرکت علمی کشور شب و روز نشناسید عقب ماندگی در رشد علمی کشور بیشتر استعمار می آورد و عدم توقف شتاب علمی کشور را خواستند و استفاده از توانایی ها و دستاوردهای علمی از جمله مسائلی بود که در این دیدار مطرح شد .

رمضانی پور با گرامیداشت روز جهانی کمرگ و با اشاره به نقش کالیدی و اساسی کمرگ در رساندن به موقع کالاهای ضروری تصریح کرد: این مرکز باید جلوی قاچاق کالا را بگیرد که با افزایش تعداد نفرات و دستگاه مراقبت می تواند سرعت عمل داشته باشند ، برخی تولید کنندگان گلایه مند ترخیص کالاها در گمرک هستند.

خطیب جمعه رفسنجان خاطر نشان کرد: وقوع فتنه در سال 98 را رهبر انقلاب گوشزد کردند که دشمن بخواهد از غفلت ما استفاده کند همه باید هوشمند باشیم تا در این سال ضربه ای از ناحیه دشمن متوجه کشورمان نشود.

رمضانی پور در پایان مجددا به تصویب کلیات طرح استانی شدن انتخابات در مجلس اشاره کرد و گفت: هرچه جلوتر می رود به مضرات این طرح پی می بریم، شایسته است نمایندگان به این طرح رای ندهند وگرنه کاهش آمار رای دهندگان را در پی خواهد داشت و از طرف دیگر کانون های ثروت و قدرت به مجلس راه پیدا می کنند .

وی افزود: مجلس جای پابرهنگان است و از متوسطین جامعه باید وارد مجلس شوند وگرنه افراد غنی درد نیازمندان و فقرا را نمی فهمند شورای نگهبان هم هوشیار باشید تا مشکلاتی در این راستا ایجاد نشود.

 

استان قم

مسئولان در برابر کنوانسیون های بین المللی موضع انقلابی و هوشمندانه بگیرند/تعلل کشورهایی اروپایی قابل قبول نیست

 آیت‌الله علیرضا اعرافی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه شهر مقدس قم که در مصلی قدس برگزار شد با اشاره به  اهمیت تقوا در جامعه اظهار داشت: در سوره مبارکه حشر خداوند متعال بارها مومنان را به تقوا و انس پیدا کردن با آن دعوت کرده است.

وی با بیان این که مومنان باید همواره تقوای الهی پیشه کنند، ابراز داشت: تقوای الهی در تمام ابعاد اجتماعی و فردی انسان تاثیر می گذارد و آثار و برکات فراوانی بر زندگی افراد می گذارد.

آیت‌الله  اعرافی ضمن تسلیت شهادت حضرت فاطمه زهرا(س)و ایام فاطمیه تاکید کرد: در قرآن کریم بیش از 130 آیه درباره شان و منزلت این بانوی اسلام نازل شده است که حاوی مقامات مختلفی چون عصمت، طهارت، علم و دانش حضرت زهرا(س) است.

وی با بیان این که بیش از 500 روایات و 100 صفت درباره این بانوی بزرگوار در کتب روایی و حدیثی شیعه نقل شده است ، ابراز داشت: در میان احادیث و روایات خطبه فدکیه مانند خورشید درخشان می درخشد.

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور شخصیت حضرت زهرا(س) را مورد توجه قرار داد و بیان داشت: ایشان در پیشگاه خداوند متعال به بالاترین و والاترین مراتب و درجات قرب و فضیلت نائل شده و علاوه بر این الگو بودن حضرت زهرا(س) برای تمام ادوار و دوران از مهم‌ترین ویژگی‌های شخصیتی فاطمه زهرا(س) است.

وی با اشاره به فرزندان بانوی دو عالم تصریح کرد: حضرت زهرا(س) در بعد خانوادگی نیز بانویی برجسته و نمونه‌ای بوده که فرزندانی تربیت‌کرده که از مهم‌ترین شخصیت‌های تاریخ بشریت هستند.

امام جمعه قم تاکید کرد: حضرت زهرا(س) بر همه امت اسلام حق دارند چرا که درخشش و تجلی خاندان پیامبر(ص) مرهون تلاش فاطمه است.

وی افزود: ایشان اجازه نداد در مسئله امامت انحرافی نابخشودنی اتفاق بیفتد که در واقع باید گفت ایشان از امامت و ولایت صیانت و نگهداری کردند.

آیت الله اعرافی در بخش دیگری از خطبه های خود به چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران اشاره کرد و بیان داشت: وجود مشکلات شدید معیشتی و اقتصادی نباید سبب شود که دستاوردهای انقلاب به دست فراموشی سپرده شود.

وی با بیان این که دشمن به دنبال جنگ روانی است، تاکید کرد: تمام امکانات استکبار جهانی در فضای حقیقی و مجازی به کار گرفته شده تا دستاوردهای انقلاب را کم اهمیت و بی ارزش نشان دهد و این وظیفه همه ما است که اجازه ندهیم دشمن به هدف خود برسد.

وی با بیان این که این نظام متعلق به تمام ملت ایران است، ابراز داشت: امروز انقلاب اسلامی ایران در 100 شاخص برتر توسعه وضعیت روبه رشد و مناسبی دارد که باید به خوبی به مردم تبیین شود.

امام جمعه قم تاکید کرد: در علم، سواد، فناوری، طول عمر، بهداشت، صنایع برتر، صنعت، زیرساخت‌ها، راه، مسکن، کشاورزی، بیمه، صنایع دفاعی در مسئله امنیت و صیانت از مرزهای ملی قدرت و دستاوردهایی داشته که قابل‌ مقایسه با دوران پهلوی و قاجار نیست.

وی به امنیت و استقلال کشور اشاره کرد و تصریح کرد:  امروز کشور ما دارای بالاترین درصد امنیت و استقلال در منطقه است که باید به آن ببالیم.

آیت الله اعرافی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی گفتمان تمدنی نوینی را به دنیا عرضه کرد افزود: ملت حرفی نو و سخنی جدید برای جهان به ارمغان آورد و به فضل الهی ارکان یک تمدن نوین را برای بشریت امروز پایه ریزی کنیم.

وی با اشاره به برجام و بدعهدی آمریکا در این معاهده تصریح کرد:  معاهدات و کنوانسیون‌های بین‌المللی با اهداف خاص و مغرضانه ای به ملت ها تحریم می شوند و باید در این زمینه هوشیار باشیم.

وی با بیان این که  هدف این معاهدات و اسناد بین‌المللی تغییر ذائقه و فرهنگ ملت‌ها است، تاکید کرد: این درست که این معاهدات شاید دارای برخی مزیت ها نیز باشند اما دارای نقاط ضعف و انحرافاتی هستند که استقلال کشور را مورد هدف قرار می دهند.

وی در پایان با اشاره به برجام و تعلل اروپایی در اجرای تعهداتشان گفت:  در مسئله برجام اروپاییان باید بدانند که صبر انقلاب مردم ایران نیز حدی داشته و ممکن است روزی به پایان برسد.

استان قزوین

وزرایی که با ارسال نامه تهدید به استعفا کردند، رفتنشان مردم را خوشحال‌تر می‌کند

حجت‌الاسلام علی قابل امام جمعه موقت قزوین در خطبه‌های نماز جمعه این هفته که ظهر امروز در مسجد النبی(ص) قزوین برگزار شد، با بیان اینکه اعمال ما نمایشگر شخصیت درونی ما است، اظهار کرد: مردم ما در حال آماده‌سازی جشنی فاخر برای چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی هستند. 

وی افزود: خداوند در قرآن می‌فرماید افرادی که اعمال حج انجام می‌‌دهند باید برای خدا خالص شده و از ریا دوری کنند در حالی که اگر کسی برای خدا شریک قائل شود همچون کسی است که بین زمین و آسمان معلق بوده و به جایی تکیه ندارد. 

قابل بیان کرد: برخی چند سال ما را معطل کردند و چشم به دست کدخدا دوختند، اما امروز جز افسوس و از دست رفتن برخی از دستاوردها هیچ چیز دیگری از برجام باقی نمانده است. 

امام جمعه موقت قزوین تصریح کرد: همه ما باید جشن ورود به بهمن ماه را بزرگ بشماریم چراکه انقلاب به چهل‌سالگی خود رسیده است. 

وی با اشاره به اینکه در بهمن سال 58 در طی انتخابات بنی صدر را انتخاب کردیم، افزود: متأسفانه در برخی موارد در انتخاب‌‌های خود دقت لازم را نداریم در حالی که باید پشت دست خود را برای انتخاب بنی صدر و امثالهم داغ می‌‌کردیم، چراکه او با پیوستن به گروهک منافقین، به امریکا بیش از ایران خدمت کرد. 

قابل با اشاره به نامه‌ای که ۸ تن از وزرا به مقام معظم رهبری نوشتند و در آن عنوان کردند اگر با مفاد نامه موافقت نکنید ما استعفا می‌دهیم‌، گفت: شما اگر استعفا بدهید مردم خوشحال‌‌تر شده چراکه رفتن شما به هیچ کجای عالم برنمی‌‌خورد. 

انقلاب اسلامی به ما هویت داد

امام جمعه موقت قزوین عنوان کرد: منظور مقام معظم رهبری از فیلتر کردن، اصلاح آن نرم‌افزارها بود نه اینکه به طور کلی فیلتر و قطع شود. 

قابل با اشاره به اینکه تقوی بزرگترین سرمایه الهی به شمار می‌‌رود که انسان می‌‌تواند آن را برای توشه آخرت خود به‌دست آورد، اظهار کرد: خداوند در قرآن مجید می‌‌فرماید ای پیامبر(ص) چشمت به دنبال متاع دنیایی که به برخی از بندگان داده‌ایم نباشد چراکه تنها یک زینت دنیایی بوده و به زودی پژمرده خواهد شد. 

وی با اشاره به گروهی از مردم که غرق در مادیات و زندگی دنیایی هستند، اظهار کرد: برخی تصور می‌‌کنند چون آنها غرق در مادیات هستند پروردگار علاقه بیشتری به آنها دارد در حالی که این مادیات تنها یک بازیچه کودکانه هستند. 

قابل بیان کرد: خداوند اهل توحید را بالاتر از آن می‌‌داند که آنها را سرگرم مسائل مادی کند و در نظر دارد تا بندگان ویژه‌اش با او صحبت کنند. 

امام جمعه موقت قزوین با بیان اینکه انقلاب اسلامی به ما هویت داده است، تصریح کرد: از نظر رشد علمی ایران رتبه یازدهم دنیا را دارد در حالی که در گذشته و در رژیم پهلوی دنیا ایرانیان را افراد متمدنی نمی‌شناختند. 

وی با اشاره به اینکه امریکا در ۴۰ سال گذشته ما را در تحریم قرار داده و این تحریم‌‌های اخیر نیز به خاطر بی کفایتی برخی‌ها است، افزود: ملت ایران در عین وجود تحریم، به صنعت‌های موشک، نانو، زیردریایی و انرژی هسته‌‌ای دست یافته‌ است. 

استان اردبیل

جایگاه ویژه ایران در نظام بین الملل از برکات مهم انقلاب اسلامی است/ کسانی که با سیاست‌های غلط باعث گرانی شده‌اند از مردم عذرخواهی کنند

آیت الله سید حسن عاملی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته اردبیل با بیان اینکه یکی از برکات مهم انقلاب اسلامی اقتدار بین‌المللی و بالارفتن قدرت تحمل در برابر فشارهای بین المللی و پیدا کردن جایگاه ویژه در نظام بین الملل است، اظهار کرد: ما در خواب هم نمی‌دیدیم که 40 سال یک ابرقدرت تمام توان خود را جمع کند و بر علیه کشور ما وارد کارزارهای سنگین، بی‌رحمانه و ظالمانه شود ولی در آخر به مذاکره و التماس پناه ببرد.

وی افزود: آمریکا در برابر قدرت ایران هم در سوریه شکست خورد و ذلیلانه با دست خالی و با خرج 6 میلیارد دلار خارج شد و هم در عراق همه چیز را به ایران باخت.

امام جمعه اردبیل، بیان داشت: بعد از سقوط صدام، آمریکا نهایت تلاش خود را کرد تا حاکمیت سیاسی عراق را به دست گیرد و ایران را شکست دهد اما نتوانست و تا الان هم نتوانسته است و کسانی که در عراق سر کار آمده اند از صمیمی‌ترین دوستان ایران هستند.

وی ادامه داد: شکست آمریکا در یمن خیلی بدتر شد و لذا سنای آمریکا با تصویب یک قطعنامه خواستار پایان دادن به حمایت واشنگتن از ریاض در جنگ یمن شد. این قطعنامه به دولت ترامپ 30 روز فرصت داده تا نیروهای آمریکایی را از جنگ یمن خارج کند.

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل تصریح کرد: از جهت تحریم نیز کاملا به این نتیجه رسیده اند که؛ اولا از این طریق، ایران در برابر آنها به رکوع نمی‌رود و تحریم از جهت تغییر رفتار ایران، آب در هاون کوبیدن است و ثانیا آنها به این نتیجه رسیده‌اند که ایران از وضعیتی که در آن بتوانند اوضاع را دگرگون کنند، گذشته است.

خطیب جمعه اردبیل اظهار داشت: یک پایگاه آمریکایی اعلام کرد که دولت ترامپ در یک ارزیابی داخلی از سیاست فشار حداکثری خود علیه ایران به این جمع‌بندی رسیده که این سیاست در تحقق اهداف اولیه خود شکست خورده است.

 عاملی ادامه داد: مرکز تحقیقات استراتژیک اسرائیل مربوط به دانشگاه تل آویو نیز در گزارش سالانه خود اعلام کرد؛ «طبق دلائل و قرائن بسیار زیاد نظام ایرانی کاملا پابرجا بوده و همیشه پابرجا و مستقر خواهد ماند».

وی افزود: ظریف دو ماه پیش به آمریکا و اروپا گفت؛ «من به شما تضمین می دهم که تحریم‌های آمریکا باعث تغییر سیاست های ما نخواهد شد».

نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری گفت: آنها در تحریم ایران یک اشتباه بسیار بزرگ مرتکب شدند و آن سوق دادن ایران به رشد و استقلال و پیشرفت بود چون تحریم سکوی پیشرفت ایران در علوم و فنون و صنایع استراتژِیک شد و سرعت پیشرفت علمی ایران در دوران تحریم یازده برابر متوسط دنیا شد. طبق اعلام مراکز علمی معتبر دنیا در سال 1390 رشد و پیشرفت علمی ایران بیست درصد افزایش یافت. همچنین طبق گزارش مراکز علمی معتبر دنیا ایران در منطقه رتبه اول سطح علمی و در کل جهان در رتبه هفدهم قرار دارد.

وی افزود: نتیجه تحریم این شد که ایران جزو ده کشوری شد که توانسته‌اند چرخه سوخت هسته‌ای تولید کنند. در سال 1389 به ما سوخت هسته‌ای 20درصد ندادند و ما به آن برای مرکز اتمی آزمایشگاهی تهران که متعلق به رادیو داروهاست احتیاج داشتیم. هزاران بیمار و ده‌ها بیمارستان ما محتاج به رادیو دارو ها بودند. آنها شرط‌های وحشتناکی برای دادن 20 درصد گذاشتند که مصداق کامل باج‌گیری و نقض حاکمیت ملی بود. جوانان و دانشمندان ما برای اولین بار تصمیم گرفتند غنی‌سازی 20 درصد را تهیه کنند.

وی گفت: آنها گفتند چنین چیزی محال است اما سال 1390 هم کشف کردیم و هم به دنیا اعلام کردیم و آنها متحیر ماندند و الان هم سایت هسته‌ای تهران با سوخت 20 درصد بومی کار می2کند.

امام جمعه اردبیل اظهار داشت: آنها برای تحریم‌های جدید، سیزده آبان، روز ملی مبارزه با استکبار را انتخاب کردند که با مشورت منافقین صورت گرفته بود ولی نتیجه عکس شد و دلار پایین آمد.

وی بیان کرد: با صراحت گفتند که جشن 40 ساله انقلاب را نمی‌گذاریم محقق شود که اینگونه وقت تعیین کردن از یک سیاست‌مدار بعید است اما حالا می‌بینند جشن 40 سالگی با عظمت و وسعت برگزار می‌شود.

مدیریت منطقه بدون ایران میسر نیست

وی افزود: همه این ناکامی‌ها، هم به آمریکایی‌ها و هم به اروپایی‌ها فهماند که برای مدیریت منطقه باید با ایران همراهی کنند نه تقابل. آثار این اندیشه هم تدریجا دیده می‌شود. این هفته نیویورک تایمز یک مطلب بسیار به حقی را متذکر شد و نوشت؛ «هیچ کشور مسلمانی به اندازه ایران برای ایفای نقش رهبری در منطقه مناسب نیست و اگر ترامپ مدعی ثبات خاورمیانه است باید به جای خصومت‌ورزی با ایران وارد تقابل شود».

نماینده ولی فقیه در استان گفت: مشکل آمریکا با ایران در اصل توهمی است که آیپک، منافقین، عربستان و اسرائیل در ذهن ترامپ درست کرده‌اند این توهم رفته رفته درست می‌شود. مخصوصا تقاضای چندین‌باره آمریکا برای مذاکره با ایران نشان از یأس کامل آنها از تاثیر بزرگترین تحریم تاریخ است. رئیس جمهور آمریکا گفت؛ خواستار مذاکره با ایران است اما ایرانی‌ها آماده گفتگو نیستند.

وی افزود: آقای شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی گفت؛ در سفر به افغانستان دو نماینده آمریکا به بنده مراجعه و گفتند آمریکا می‌خواهد با شما مذاکره کند. ترامپ می‌گفت کاری خواهم کرد که ایران با پای خودش به مذاکره بیاید اما ملت ایران کاری کردند که او با پای خود به مذاکره بیاید!

وی اظهار داشت: یکی از نشانه‌ها این است که نماینده آمریکا در سازمان ملل اعلام کرد نشست ورشو در لهستان برای تبادل نظر درباره چالش‌های خاورمیانه است و محلی برای بدنام کردن یا حمله به ایران نخواهد بود. این عقب‌نشینی صریح از مواضع قبلی است و از طرفی اروپا نیز اعلام کرده کانال ویژه تبادلات مالی با ایران احتمالا ظرف روزهای آینده راه‌انداری می‌شود.

خطیب جمعه اردبیل گفت: هزینه‌ای که آمریکا در این چهل سال بر علیه ایران خرج کرده یک هزینه افسانه‌ای است و لذا شکست هم یک شکست استثنایی است و دردش هم درد استثنایی است. خانم کلینتون 7 سال پیش گفت؛ ما 5 هزار نیروی زبده بر علیه ایران آموزش دادیم قطعا این نیروهای شیطانی از آن زمان به بعد بیشتر هم شده است ولی فقط آمریکا را خورده‌اند!

موفقیت‌های ایران اسلامی مرهون درایت مقام معظم رهبری است

وی اظهار داشت: این موفقیت‌ها همه مرهون درایت مقام معظم رهبری است لازم به‌ذکر است که در این مصاف دو نظریه وجود داشت؛ یکی نظریه مقام معظم رهبری که باید اصول را حفظ و تنازل نکرد و نظریه دوم متعلق به روشنفکران غرب زده و لیبرال بود که می‌گفتند شاه کلید و دسته کلید، دست آمریکاست. اما مقام معظم رهبری فرمود؛ «کلا ان معی ربی» این نتایج نشان داد که جمعی از لیبرال‌های وطنی که سال‌ها علوم سیاسی هم خوانده‌اند از سر مرعوبیت درک درستی از مسائل نداشتند و بیراهه رفتند.

نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: از این به بعد باید با یک دیپلماسی بسیار هوشمندانه، فخیمانه، حکیمانه و عزت‌مندانه ضمن حفظ اصول آمریکا را منقاد و مهار کنیم.مقام معظم رهبری در آخرین ملاقات خود با پوتین گفت؛ «یک کار مشترک ایران و روسیه، مهار دولت آمریکاست».

امام جمعه بیله سوار:کسانی که با سیاست‌های غلط باعث گرانی شده‌اند از مردم عذرخواهی کنند/ مظلومیت‌های بیله سوار نگاه ویژه مسؤولان استانی را می‌طلبد

به نقل از سبلان‌ما،حجت الاسلام اصغر جدائی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه، آرامش را از نیازهای اصلی و ذاتی انسان برشمرد و اظهار کرد: متاسفانه یکی از ثمرات زندگی ماشینی، اضطراب است به طوری که ازدیاد این موضوع باعث شده برخی از روانشناسان، عصر حاضر را عصر استرس بنامند.

وی افزود: انسان‌هایی که از آرامش الهی برخوردار می‌گردند، خود نیز برای دیگران آرامش‌بخش هستند و انسانی که نور ایمان به اعماق وجودش راه یافته است، نه معجزه می‌خواهد و نه دنبال برهان و استدلال می‌رود بلکه در سایه این آرامش اعتقادی به آرامش روانی هم دست می‌یابد.

امام جمعه شهرستان بیله‌سوار ادامه داد: آرامش روانی مرحله بالایی از کمال انسانی است و زندگی انسان را غرق در بهجت و سرور می‌کند. توکل بر خدا، امید به رحمت الهی، تلاوت قرآن، ذکر و محبت الهی از عوامل مختلف آرامش روانی است.

جدائی با اشاره به چهل سالگی انقلاب اسلامی تصریح کرد: انقلاب مردم ایران الهام گرفته از نهضت امام حسین(ع) با رهبری یک انسان عارف، فقیه و فرزانه بود.

وی با تاکید بر دستاوردهای بسیار انقلاب اسلامی و لزوم توجه به این پیشرفت‌ها و موفقیت‌ها در چهل سال گذشته، گفت: در دوران رژیم طاغوت منابع زیر زمینی، نفت و سرمایه‌های ما توسط دولت‌های استکباری و استعماری غارت و چپاول می‌شد و انقلاب اسلامی بود که دست غارتگران راکوتاه کرد و داغ غارت را بر دل استکبار نشاند.

خطیب جمعه بیله سوار افزود: ایران اسلامی در عرصه‌های جهانی قدم‌های بزرگی برداشته و به موفقیت‌های غیرقابل وصفی رسیده است. ایران به عنوان یکی از کشورهای مطرح جهان، به غم بزرگ و دغدغه سنگین برای آمریکا، اسرائیل و عربستان تبدیل شده است و مسیر ایدئولوژی و آرمان‌های مقدس انقلاب، دل خیلی‌ها را به لرزه در آورده است.

وی تاکید کرد: ما در مورد آرمان‌ها و ارزش‌های متعالی انقلاب هیچ تردید نکرده و نخواهیم کرد. راه و مسیر ما حق است و آنچه مردم ما را عذاب می‌دهد عملکرد و سیاست غلط بعضی از دولت‌مردان است که سبب شده فقر، بیکاری، فساد، رانت‌خواری و تبعیض گسترش یابد.

امام جمعه شهرستان بیله سوار بیان داشت: کسانی که با سیاست‌های غلط باعث بالا رفتن قیمت دلار و گرانی سرسام‌آور کالاهای ضروری شده‌اند بایستی از این مردم همیشه در صحنه عذرخواهی کنند، مردمی که پای انقلاب جان و خون دادند نباید قربانی سیاست‌های غلط شوند.

وی ادامه داد: مردم نجیب و شریف ایران اسلامی در روز ۲۲ بهمن نشان خواهند داد که همانند سال‌های گذشته از انقلاب و آرمان‌های آن حمایت خواهند کرد.

جدائی همچنین با تبیین خیانت‌های رژیم طاغوتی، تصریح کرد: نسل جوان امروز ما باید بداند در گذشته ایران بزرگ و سرافراز ما چه خبر بوده که یک انقلاب مردمی بی‌نظیر و باشکوه ایجاد شد و رژیم منحوس پهلوی را سرنگون ساخت. یکی از خیانت‌های شاه، نفوذ گسترده بهائی‌ها و صهیونیست‌ها در پست‌های کلیدی و حساس دولت بود.

وی بیان داشت: رژیم طاغوتی شاهنشاهی در راس عوامل ترویج روز افزون فساد و بزهکاری در میان مردم خصوصا جوانان بود. بی‌عدالتی، شکاف طبقاتی و تبعیض در دستگاه حاکمیت بی‌نهایت شده بود. و از سال ۱۳۴۳ به مستشاران آمریکایی حق مصونیت قضائی (کاپیتولاسیون) اعطا کرده و عملا کشور را به بیگانگان فروخته بود.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان بیله سوار در ادامه با اشاره به بحث کودک همسری افزود: ازدواج ورود به یک مرحله جدید و خاص در زندگی است به طوری که با آن، مدل و نوع زندگی تغییر اساسی پیدا می کند. ازدواج پذیرش یک مسؤولیت سنگین در زندگی است و از این‌رو ورود به این مرحله، یک‌ آمادگی و رشد ویژه‌ای را می‌طلبد.

امام جمعه بیله سوار تصریح کرد: شرط یک ازدواج موفق و صحیح، فقط بلوغ جسمی نیست، کسی که می‌خواهد یک کانون مقدسی را به نام خانواده تشکیل بدهد باید علاوه بر بلوغ جسمی به بلوغ فکری، عقلی،اجتماعی، عاطفی، اقتصادی هم رسیده باشد.

وی گفت: مادر شدن دختر کم سن و سال که خود هنوز به محبت مادر نیاز دارد اثرات روانی منفی برای آن بچه دارد که جبران‌ناپذیر است. مجلس قانون‌گذار ما بایستی در این مورد با توجه به واقعیت‌های روز جامعه تصمیم بگیرد.

جدائی ادامه داد: در اسلام عقل هم حجیت دارد، کدام عقل سلیمی قبول می‌کند که دختر بچه‌ای که هنوز به رشد عاطفی و فکری لازم نرسیده است تشکیل خانواده بدهد. لطفا از اسلام مایه نگذارید. کودک همسری با عقل و فطرت سازگار نیست. لطفا مردم را از دین بیزار نکنید چرا که کودک همسری با اصول مسلم عقلی ناسازگار است.

جدائی به محرومیت‌های و آسیب‌های موجود در بیله سوار اشاره کرد و گفت: مظلومیت‌های بیله سوار نگاه ویژه مسؤولان استانی را می‌طلبد، البته خبرهای خوشی هم از آسفالت شدن جاده‌های منتهی به این شهرستان به گوش می‌رسد که از بابت این موضوع از مسؤولان پیشاپیش تقدیر و تشکر می‌کنیم‌.

امام جمعه شهرستان بیله سوار تصریح کرد: سرطان بیماری مهلکی است که متاسفانه در منطقه ما زیاد دیده می‌شود. علل مختلفی برای آن بیان می‌شود که امیدواریم مسؤولان بهداشت و متولیان امر دقت و حساسیت فوق‌العاده نسبت به این موضوع داشته باشند.

استان فارس

مدیران جامعه اسلامی باید از بین افراد عادل انتخاب شوند

آیت الله لطف الله دژکام پنجم بهمن ماه در خطبه اول نماز جمعه شیراز ضمن دعوت خود و نمازگذاران به رعایت تقوا، نکاتی درخصوص عدالت و تقوا بیان کرد.

امام جمعه شیراز تقوا را بهترین توشه ای دانست که انسان برای سفر آخرت خود بر می دارد و با اشاره به آیه هشتم سوره مائده ( یَأَیُّهَا الَّذِینَ ءَامَنُواْ کُونُواْ قَوَّ مِینَ لِلَّهِ شُهَدَآءِ بِالْقِسْطِ وَلَا یَجْرِمَنَّکُمْ شَنََانُ قَوْمٍ عَلَى‏ أَلَّا تَعْدِلُواْ اعْدِلُواْ هُوَ أَقْرَبُ لِلتَّقْوَى‏ وَ اتَّقُواْ اللَّهَ إِنَّ اللَّهَ خَبِیرُ بِمَا تَعْمَلُونَ‏؛ اى کسانى که ایمان آورده ‏اید! همواره براى خدا با تمام وجود قیام کنید و به انصاف و عدالت گواهى دهید و هرگز دشمنى با قومى، شما را به بى ‏عدالتى وادار نکند. به عدالت رفتار کنید که به تقوا نزدیک تر است و از خداوند پروا کنید که همانا خدا به آنچه انجام مى‏ دهید آگاه است.)، گفت: انصاف حکم می کند نسبت به فردی که با او خورده حسابی وجود دارد با عدالت رفتار شود و حقش به خاطر کینه و نگرانی از او سلب نشود. وی با اظهار اینکه اگر می خواهیم تقوا را رعایت کنیم بایستی در رفتار خود با دیگران از مرز انصاف خارج نشویم، افزود: زمانی به عدالت نزدیک تر می شویم که در گفتار، رفتار و عمل خود انصاف داشته باشیم. نماینده ولی فقیه در استان فارس تاکید داشت: کسی که می خواهد مجری عدالت در جامعه باشد لازم است خود عادل باشد لذا مدیران جامعه اسلامی باید از بین افراد عادل انتخاب شوند. دژکام در ادامه تصریح کرد: هیچ مدیری نگوید هر کسی را بخواهم در منصب مدیریتی قرار می دهم چرا که باید در این باره به خداوند پاسخ بدهد. امام جمعه شیراز در تعریف عادل، گفت: فردی که علاوه بر گناهان کبیره از گناهان صغیره نیز دوری کند و رفتار و کردارش خلاف مروت و انصاف نباشد عادل است. وی با بیان اینکه نباید از رحمت الهی ناامید باشیم، بیان کرد: در شرایط فعلی همه اعم از آمریکا و اروپا بر سرمان ریخته اند اما ما ناامید نیستیم زیرا خدا را داریم. این استاد اخلاق در ادامه به بیان نکاتی درخصوص رعایت حقوق والدین و به نیکی رفتار کردن با آنها، صله رحم، قسم دروغ و رباخواری پرداخت و گفت: اگر خدای نکرده دل پدر و مادری از جوانش راضی نباشد و شکسته باشد آن جوان خیر نمی بیند و نمی تواند نقش خود در جامعه را به خوبی ایفا کند. وی یکی از علل شکنندگی و کم تحملی جامعه را رنجیده شدن والدین از فرزندان خود عنوان و بر ترویج این آداب و توجه به صله رحم تاکید کرد. نماینده ولی فقیه در فارس با بیان اینکه یک صله رحم 30 سال عمر را اضافه می کند، اذعان داشت: برخی از مشاوران در این دوره گاهی اوقات توصیه های عجیب و غریبی ارائه می دهند. دژکام در ادامه صله رحم را موجب ایجاد آرامش دانست چرا که جامعه به رحم و مودت احتیاج دارد و اظهار داشت: اگر فردی مسئولیتی در جامعه دارد نباید بخاطر جلوگیری از سوء استفاده از جایگاه خود قطع رحم کند؛ خویشاوند داری با مراقبت و حراست از حق مردم و به اشتراک نگذاشتن آن با دیگران منافاتی ندارد. امام جمعه شیراز اذعان داشت: گفته می شود فلان شخص مبلغی یا سهمی را گرفته و در دادگاه قسم دروغ خورده است؛ دروغ گناه کبیره است و قبح آن باید در جامعه تبیین شود. وی با تاکید بر گناه کبیره رباخواری، تصریح کرد: رباخواری همچون موریانه اقتصاد کشور ما را می خورد و ظاهری باشد یا پنهانی، باز هم گناه است. نماینده ولی فقیه در فارس اعلام کرد: فردی که از این گناهان دوری می کند شخصا عادل است و می تواند مدیر عادلی باشد.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن