ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 97732
  • ۰۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۱
  • 82 بازدید
  • ارسال توسط :
داعش تربیت‌شده اسرائیل بود/علت علاقه مردم عراق به سردار سلیمانی

داعش تربیت‌شده اسرائیل بود/علت علاقه مردم عراق به سردار سلیمانی

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ «مقاومت اسلامی نُجَباء» گروهی اسلامی ــ جهادی و مرکز آن در عراق است که به اصول اسلامی و ارزش‌های آن باور داشته و معتقد به حاکمیت مطلق اسلام بوده و با هدف دفاع از تمامیت ارضی، صیانت از حرم‌های اهل‌بیت(ع) […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ «مقاومت اسلامی نُجَباء» گروهی اسلامی ــ جهادی و مرکز آن در عراق است که به اصول اسلامی و ارزش‌های آن باور داشته و معتقد به حاکمیت مطلق اسلام بوده و با هدف دفاع از تمامیت ارضی، صیانت از حرم‌های اهل‌بیت(ع) و حفاظت از حریم مردم مظلوم عراق و بعدها سوریه تشکیل شده است. نام این گروه از "خطبه حضرت زینب کبری(س) در شام" الهام گرفته شده است: «…ألا فالعجب کل العجب لقتل حزب الله النُجَباء بحزب الشیطان الطلقاء…».

نُجَباء در سال 2004 میلادی گروه مقاومت ساده‌ای بود که سال‌ها قبل با شمار محدودی از نخبگان انقلابی آغاز به کار کرد تا اینکه گسترش یافت و اکنون ده‌ها هزار رزمنده را در مناطق مختلف عراق تحت فرمان قرار داده است. این گروه مقاومت اسلامی در همۀ زمینه‌های فرهنگی، اجتماعی، رسانه‌ای و سیاسی نیز فعالیت دارد. دبیرکل نُجَباء، حجت‌الاسلام والمسلمین «اکرم الکعبی» است که پس از مسئولیت‌های متعدد جهادی، تشکیلات نظامی دیگری به‌نام نُجَباء را با جذب رزمندگان شجاع و دلیر عراقی ــ که سال‌های سال، قبل و بعد از سقوط «صدام حسین» دیکتاتور معدوم، سوابق جهادی فراوانی از خود به‌نمایش گذاشته بودند ــ تأسیس کرد. نام کامل این تشکّل «حرکة حزب الله النُجَباء» است که در اکثر رسانه‌های انگلیسی‌زبان دنیا به Hezbollah Al-Nujaba شهرت یافته است.

 

سید هاشم الموسوی، سخنگوی جنبش النجباء  به سؤالات خبرنگاران  پاسخ گفت. بخش اول این گفت‌و‌گو را در اینجا بخوانید و بخش دوم این گفت‌و‌گو در ادامه می‌آید:

*جنبش النجباء پس از شکست تروریست های داعش در عرصه فرهنگی چه فعالیت‌هایی را در شهرهای عراق به‌ویژه آنهایی که از چنگ تکفیری‌ها آزاد شده‌اند، انجام می‌دهد؟

اولاً ما مؤسسه‌ها و نهادهای فرهنگی و فکری و مراکزی در این زمینه داریم که در آن، کادر و نخبگان ما مورد آموزش و تعلیم و تربیت قرار می‌گیرند، همچنین نهادهای رسانه‌ای و دینی کنار مرکز حوزه و همچنین مرکز امام خمینی(ره) در عراق داریم. به‌علاوه یک شبکه ماهواره‌ای نیز داریم و در عرصه‌های دیگر رسانه‌ای نیز فعالیت می‌کنیم. از سوی دیگر مساجدی نیز در اختیار داریم که در آن برنامه‌هایی اجرایی می‌گردد و این مساجد منفعل و ساکت نیست بلکه مساجد جامع هستند که در آن علاوه بر آموزش قرآن، دروس و کنفرانس‌ها و نشست‌هایی نیز داخل این مساجد برگزار می‌شود تا تفکر جامعه تغییر و رشد یابد. این افکار معمولاً خالی از آگاهی، و ناپخته هستند. ما روابطی مستحکم با مؤسسات دینی و اجتماعی و فکری و رسانه‌ای و سیاسی داریم، زیرا معتقدیم این‌گونه روابط و فعالیت‌ها و برنامه‌هاست که موجب می‌شود مسئولیت‌ها را به‌عهده گیریم و به مردم خدمت کنیم تا مانع از انحراف جامعه شویم. همچنین جامعه را از ارتش‌های اینترنتی که از طریق شبکه‌های اجتماعی و اخباررسانه‌ای اهداف خاصی را دنبال می‌کنند، حفظ نماییم.

 

فرهنگ و فکر ما اعتدال و دوری از فرقه‌گرایی است

 

ما درصدد حفظ مبنای فکری و فرهنگی برای این امت از هر طریق و وسیله‌ای هستیم. فرهنگ و فکر ما اعتدال و دوری از فرقه‌گرایی از هرنوعی است و در برابر دعوت‌کنندگان به فرقه‌گرایی نیز می‌ایستیم. ما با نژادپرستی و قومیت گرایی نیز مخالفیم و تلاش می‌کنیم تا نقش انسانی را احیاء کنیم، زیرا اسلام اساس انسانیت است و اسلام دین انسانیت است، این در حالی است که کشورهای غربی و حتی کشورهایی که با رژیم صهیونیستی روابط خود را عادی‌سازی می‌کنند، امروز درصدد تخریب چهره اسلام از طریق حمایت از برخی گروه‌های تروریستی و جنایتکاری هستند که با نام اسلام قتل و کشتار می‌کنند. هدف اصلی آن‌ها نیز فقط شیعه و سنی نیست بلکه به‌دنبال هدف قرار دادن دین اسلام هستند. همان‌گونه که امروز می‌شنوید، در جهان به حرکت و جایگاه نبی اکرم(ص) با رسم کاریکاتور و ساخت فیلم‌های موهن تعدی می‌شود. برخی را نیز برای تکفیر اسلام دعوت می‌کنند. ما می‌گوییم که اسلامی استکباری وجود دارد که آمریکا آن را ترویج می‌کند و در برابر آن نیز اسلام ناب محمدی(ص) وجود دارد که حقوق کودک، زن، گیاهان و… را رعایت می‌کند.

اسلام دین امنیت است نه دین قتل و کشتار و تعدی. این بخشی از فرهنگ خارجی ما می‌باشد که نسبت به وضعیت جهان اسلام اهتمام و توجه داشته باشیم، حتی در حوزه جهان غرب نیز ما ابراز تأسف می‌کنیم وقتی عملیاتی تروریستی در اروپا رخ می‌دهد و آن را محکوم می‌کنیم، زیرا با هدف قرار گرفتن انسان توسط تروریست‌ها مخالفیم و دین و مذهب برای ما اولویت نیست. زمانی به دولت‌های اروپایی می‌گفتیم که "ثمره حمایت از تروریست‌ها را خواهید چید و نتیجه آن به خود شما بازمی‌گردد". امروز مشاهده می‌کنیم که برخی اوقات عملیات‌های تروریستی در کشورهای اروپایی رخ می‌دهد و این به‌خاطر سیاست‌های این دولت‌ها بود که کشتار را برایشان به‌همراه داشته است.

بخشی از فرهنگ ما نیز توجه به ابعاد فکری و تاریخی است، زیرا ما معتقدیم که محافظت از میراث فرهنگی، کاری مهم برای آشنایی نسل های مختلف با تاریخ عظیم کشور است. ما کتاب هایی را در این زمینه داریم که منتشر کرده ایم و داخل جنبش النجباء نیز برنامه هفتگی داریم که مسائل سیاسی را در آن توضیح می دهیم. به همین دلیل بر این باوریم که اقدامات فرهنگی و رسانه ای ما در همین حد باقی نمی ماند و آمادگی کامل داریم با دیگر نهادها و موسسات فرهنگی به ویژه در ایران تعامل کنیم تا از تجربه آنها در زمینه مستندسازی برای شهدا و آثار آنها و همچنین در زمینه آثار فلسفی مانند کتب علامه طباطبایی و شهید مطهری استفاده کنیم.

 

حتی در بعد ادبی نیز از آثار مرحوم علی شریعتی استفاده کنیم. ما خاطرات بسیاری از شهدا و رزمندگان در اختیار داریم و نیاز شدیدی داریم که موسسه ها و نهادهایی در این زمینه با ما تبادل اطلاعات کنند. دست ما برای همکاری در زمینه فکری و فرهنگی جهان اسلام دراز است و قلبا از آن استقبال می کنیم.

*دشمنان برنامه ها و فعالیت های گسترده ای برای ایجاد شکاف و تفرقه میان کشورهای محور مقاومت دارند. به نظر شما برای خنثی کردن این نقشه ها به ویژه در حوزه رسانه ای چه باید کرد؟

طبیعتا ما در وهله نخست انگلیس را در این زمینه متهم می کنیم. زیرا شبکه های رسانه ای و خبری را در این خصوص ایجاد و حمایت می کند تا بدین صورت از جریان وهابیت و برخی افرادی که خود را منتسب به جریان شیعی می‌کنند، پشتیبانی کند. ما معتقدیم که این دو جریان، هر دو وابسته به استعمار و استکبار جهانی هستند و انگلیس به دنبال ایجاد خلال و شکاف در جامعه اسلامی است. امروز جامعه باید به اندازه توان خود مسئولیتش را برعهده گیرد و به این سخنرانی ها از سوی این جریانات توجهی نکند. زیرا مردم و ملت ها شیعه و سنی را اولویت قرار نمی دهند و کنار هم زیر سایه و نام اسلام زندگی می کنند. جریان رسانه ای آمریکا و غربی و عربی نیز اهتمام و همت و توجه خود را در خصوص نخبگان قرار داده است و در جهان کنونی کسی به این موضوع توجهی ندارد و رسانه را در مرحله آخر رده بندی ابزارها و انواع جنگ قرار می دهند. من سوال مهمی را مطرح می کنم؛ آمریکا هر جنگی که علیه کشوری دیگر به راه انداخت، در افغانستان، در عراق و یا ویتنام سالانه حدود 300 فیلم در این زمینه ها تولید کرد. آیا کشورهای عربی قادر به تولید فقط چند عدد انگشت شمار فیلم در این زمینه ها هستند؟ یا در این زمینه فکر و ایده وجود ندارد و یا اینکه افراد فعال و تولیدکننده فیلم موجود نیست.

 

باید خطاب و سخن خود را متمدنانه ارائه دهیم

 

ما نیاز داریم که فیلم های سینمایی یا مستند و یا سریال در این خصوص تولید کنیم و باید خطاب و سخن خود را متمدنانه ارائه دهیم. لازم است این سخن و خطاب را در مرحله و سطح مقابله و مواجهه رشد دهید و آن را در حد خودمان و افکارمان محدود نکنیم. اگر این رسانه و افکار در سطح مواجهه و مقابله قرار گیرند، ما در سطح عالی و قله قرار خواهیم گرفت.

من مثالی ساده در این خصوص بیان می کنم؛ آمریکا به دروغ از مواد شیمیایی در سوریه سخن گفت و متخصصان و دوربین و … را به منطقه آورد و در کنار آن نیز اتاق اطلاعات تشکیل داد تا بتواند موضوع را مدیریت کند. همچنین در سطح رسانه ای نیز برای تغییر افکار عمومی، فعالیت رسانه ای کرد تا بدین صورت بمباران سوریه را توجیه کند. آیا در نزد ما کاری برای مقابله با آن در عرصه رسانه ای شکل گرفت؟ ما در عرصه عربی از ضعف شدیدی در این خصوص رنج می بریم. صریحا اعلام می کنم که الآن وقتی درگیری هایی در مرز نوار غزه و سرزمین های اشغالی و یا در مرز لبنان با اراضی اشغالی رخ می دهد، مجری یا خبرنگار در تلویزیون می گوید حمله به اسرائیل. کلمه «اسرائیل» در حقیقت به وجود کشوری به همین نام مشروعیت می دهد و سرزمینی به نام اسرائیل وجود دارد. ما از جایی که خودمان حس نمی کنیم، وجود اسرائیل را تبلیغ می نماییم. بنابراین باید در ابزارهای فکری و رسانه ای خود، در این خصوص مراقبت کنیم. کلمه ای به نام تل آویو وجود ندارد و باید اراضی اشغالی فلسطین بگوییم. وقتی از تل آویو سخن می گوییم، یعنی دولت و کشوری وجود دارد. ما باید به جای اراضی اسرائیلی، اراضی اشغالی فلسطینی بگوییم.

 باید همه کسانی که این رسانه ها و شبکه های اجتماعی را مدیریت می کنند، بدانند نباید دولت و کشوری به نام اسرائیل را تبلیغ کنند. کشوری اسرائیل خیالی و خرافی است و وجود ندارد. اسرائیل عبارت از گروه های تروریستی است که سرزمینی را با خشونت و قدرت اشغال کرده اند. آنها در ابتدا از سوی غربی ها و اکنون توسط عرب ها حمایت می شوند. زمانی که نتانیاهو به عمان و یا بحرین می رود و یا درصدد رفتن به عربستان سعودی است، این عادی سازی روابط بخشی از به رسمیت شناختن اسرائیل است. ما این موضوع را رد می کنیم. زمانی که دولت آمریکا سفارت خود را به قدس منتقل کرد، این در واقع به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی بود.

ما به عنوان جنبش چیزی به عنوان خاورمیانه را به رسمیت نمی شناسیم بلکه وطن عربی درست است. زیرا اگر خاورمیانه بگوییم، این کلمه را سفارت و وزارت خارجی آمریکا برای حفاظت از وجود اسرائیل گسترش داد و ترویج کرد. بنابراین باید محور مقاومت در عرصه رسانه ای این اصطلاحات و مفاهیم را اصلاح کند تا برخی چیزها را خودمان صادر و ترویج نکنیم. آنها هر روز وقتی اخباری مبنی بر درگیری ها یا حضور اسرائیلی ها در مرز با لبنان یا فلسطین را منتقل می کنند، این موضوع غیرممکن است.

 

باید این اراضی را همانند سال 48 میلادی نامگذاری کنیم و حقی برای اسرائیل قائل نباشیم. تغییر شهرها و امکان فلسطین در حقیقت پایان دادن به میراث فلسطین و وجود آن و حقانیت آنها در بازگشت به سرزمینشان است. نباید راهکار دودولت را به رسمیت شناخت و به رژیم نامشروع صهیونیستی مشروعیت داد.

جنایت تروریست‌های داعشی شبیه جنایت های بنی امیه است

*در بخش پایانی لطفا خاطرات عینی خود از شهدا به ویژه شهدای مدافع حرم ایرانی در مبارزه با داعش و همچنین جنایت های تروریست های داعش در عراق و سوریه را بیان کنید.

اولا در خصوص جنایت های تروریست های تکفیری وهابی داعش که به خاطر آن عرق شرم بر پیشانی انسان می نشیند، شبیه جنایت های بنی امیه است. زمانی که داعش با اعتقادات منحرف خود با ما می جنگید، ما بر این باور بودیم که حماسه کربلا تکرار می شود؛ در گذشته شنیده بودیم که حرمله، طفل شیرخوار را هدف تیر خود قرار داد و یا شمر اقدام به قتل و بریدن سر امام حسین علیه السلام کرد. امروز وقتی جنایت های داعش در کشتار مردم و تکه تکه کردن آنها و بریدن سر مردم و ذبح اطفال و تعرض به زنان را می شنویم، ذهن بشری تحمل آن را ندارد.

عناصر داعش به هیچ وجه ذره ای از انسانیت را نداشتند و از حیوانات نیز پست تر بودند. من وقتی می شنیدم که چگونه داعشی ها افراد زنده را آتش می زدند یا آنها را در قفس می گذاشتند و می سوزاندند و یا اینکه برای سرگرمی مردم را می کشتند و حتی به جنازه های آنها نیز رحم نمی کردند. چگونه آنها سرها را می بریدند؟ همه اینها نشان می دهند که این اقدامات داعشی ها به تاریخ سیاه این جریان بازمی گردد. کاری که آنها کردند قبل از خلقت ما نیز در واقعه کربلا رخ داده بود و به زن یا پیرمرد یا طفل شیرخوار رحم نکردند. آنها حتی به قبر حجر بن عدی از صحابه پیامبر نیز رحم نکردند. چرا؟ زیرا با حکومت معاویه بن سفیان مخالف بود. اینها نماینده اسلام و دین نیستند بلکه داعش تربیت شده اسرائیل بود. شما امروز می بینید جهان اسلام درگیر آشوب و ویرانی است اما اسرائیل در امنیت و سلامت به سر می برد. چرا تروریستها به سوی اسرائیل نمی رفتند؟ چرا وزیر اسرائیلی می گوید ما با دوستان خود و جبهه النصره توافق کرده ایم که گلوله ای سمت ما شلیک نکنند؟

امروز آنچه در یمن رخ می دهد و در صعده چگونه زنان و کودکان را در بازار و مدارس و … به قتل می رسانند و جنازه های آنها تکه تکه می شود. در واقع سعودی ها تفکر داعشی دارند و جبهه النصره حقیقی به تفکر وهابیت وابسته است. تفکر وهابیت باید تعطیل شود. زیرا از آن استفاده سیاسی و حکومتی می شود و آمریکا نمی خواهد علمای اسلامی، تفکر وهابیت را تکفیر کنند. زیرا این تفکر برای آمریکایی ها پروژه ای محسوب می شود برای آسیب رساندن به مسلمانان. بنابراین ما نیاز مبرمی داریم تا این کشورها و دولت ها و موسسه های رسانه ای توافقی بین المللی حتی در شورای امنیت و یا سازمان ملل امضا کنند مبنی بر اینکه تفکر وهابیت تفکری خطرناک و جنایتکارانه است و باید حامیان و رهبران و نهادهای آن تعطیل شوند. تفکر وهابیت حتی برای خود آمریکا و جامعه اروپا و جوامع انسانی خطرناک است. زیرا درصدد جنایت و کشتار است و زمانی که از عوامل انتحاری سوال می شود چرا به سوی ما آمدی؟ پاسخ می دهد به دلیل فتواهای صادرشده توسط مفتی سعودی.

 

از سوی دیگر مشاهده می کنیم که حضرت امام سید علی خامنه ای فتوایی در حرمت توهین به صحابه و حضرت عایشه ام المومنین صادر می کنند تا بدین صورت جهان اسلام را از طریق مجمع تقریب مذاهب متحد کنند. امروز شیخ اراکی دبیر مجمع تقریب وقتی سخن از وحدت می گویند و نشست ها و کنفرانس هایی برای معرفی اسلام معتدل و همکاری میان مسلمانان برگزار می کنند، در جهان اسلام موثر است. ما معتقدیم که تفکر وهابیت مانند غده سرطانی در میان جامع اسلامی است و باید آن را ریشه کن کرد تا امت اسلامی به این درد مبتلا نشود. من بر این باورم که ما امروز باید این تصویر را محو کنیم.

باید فرقه گرایی و نژادپرستی و قومیت گرایی و تعصب گرایی را از بین برد

آنچه علیه ایزدی ها در عراق رخ داد، نشانگر توحش و فکر انحرافی برای امت اسلامی است. ما در عراق کاری به شیعه و سنی و ایزدی ها نداریم بلکه مهم حفظ انسانیت است و ما برای انسانیت و نه چیز دیگری می جنگیم. باید فرقه گرایی و نژادپرستی و قومیت گرایی و تعصب گرایی را از بین برد. ما اکنون در آمریکا شاهد درگیری میان سفید و سیاه هستیم که این جرم و برخلاف سیاست های بین المللی است. چگونه بپذیریم کسی در میان خود ما بر طبل سنی و شیعه بکوبد. ما مسلمانان و مسیحیان و دیگر ادیان در جهان خواهان زندگی مسالمت آمیز و در امنیت هستیم و تنها راه ما تحریم و جرم تلقی کردن این فکر انحرافی است.

من زمانی که با برادرانم در جمهوری اسلامی بودم، بدون مبالغه عرض می کنم از آنها تواضع و شجاعت دیدم. مثلا در زمان درگیری ها، برادران ایرانی ما که جزء مستشاران عملیات بودند، به گونه‌ای رفتار می کردند که انگار فردی عادی هستند و در میان نیروها بودند و من خودم این را با چشمانم دیدم. در برهه ای از یکی از این مستشاران درباره سختی نبرد و شهدا و مجروحان خود پرسیدم. او دارای قلبی ثابت و آرام و عزمی راسخ بود و به من گفت نبرد ادامه دارد و همین خون ها هستند که پیروزی ها را درپی خواهند داشت. او لحظه ای استراحت نکرد و زمانی که عملیات تمام شد، باز هم استراحت نمی کرد و برای عملیات های بعدی آماده می شد. ما نیز مسئول محافظت از آن مستشار بودیم تا آسیبی به وی نرسد. زیرا باید از چنین مستشارانی محافظت کرد اما دیدم که آن فرمانده جلوتر از ما قرار داشت و فقط در اتاق عملیات نمی نشست بلکه در خط مقدم حضور داشت. همین نیز موجب تعجب جهانیان بود که فرمانده ایرانی در خط مقدم است.

 

هریک از مستشاران ایرانی خود مکتب و مدرسه ای برای یادگیری بود

 

به همین دلیل نیز تعداد زیادی از آنها شهید و مجروح شدند. چرا؟ زیرا ترس و هراس نداشتند. در یکی از عملیات ها از یکی از این مستشاران پرسیدم ممکن است شدت جنگ، نماز را به تاخیر اندازد اما دیدم شتابان نمازش را اقامه کرد و آثار رضایت در وجهه اش وجود داشت. سوال کردم آرزوی تو چیست؟ گفت من میخوام در راه اسلام و مقدسات شهید شوم. این معنویات بر روی ما نیز اثر گذاشت و مردم عراق و جریان های مقاومت اسلامی عراق از مستشاران ایرانی تاثیرات گسترده ای پذیرفتند.

 

علت علاقه مردم عراق به سردار سلیمانی

 

معتقدم که هریک از این مستشاران خود مکتب و مدرسه ای برای یادگیری بود. من تجربه ای درباره جمهوری اسلامی از سال ها پیش دارم. زمانی که با این مستشاران نشست و جلسه داشتم، تا این لحظه عاجز از بیان و نوشتن آنچه که دیدم هستم. دیدار من با آنها مانند دیدار فرزند با پدر بود و ما را از بالا به پایین نگاه نمی کردند. با ما به عنوان بخش جدانشدنی از خودشان رفتار می کردند. هنوز نیز مردم عراق حاج قاسم سلیمانی را به دلیل تواضع و اخلاصش دوست دارند و همدیگر را از هم می دانند.

منبع: تسنیم

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن