ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 97747
  • ۰۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۴
  • 90 بازدید
  • ارسال توسط :
حمله ائتلاف سعودی به سیلوهای غلات در غرب یمن

حمله ائتلاف سعودی به سیلوهای غلات در غرب یمن

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از مشرق، «یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن اعلام کرد ائتلاف عربی به فرماندهی عربستان سعودی، آسیاها و سیلوهای غلات در «الحدیده» را هدف قرار می‌دهد. وی افزود این «اقدام بزدلانه نشان‌دهنده میزان کینه ائتلاف عربی و بی‌توجهی آن به قوت روزانه مردم یمن» است. […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از مشرق، «یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن اعلام کرد ائتلاف عربی به فرماندهی عربستان سعودی، آسیاها و سیلوهای غلات در «الحدیده» را هدف قرار می‌دهد.

وی افزود این «اقدام بزدلانه نشان‌دهنده میزان کینه ائتلاف عربی و بی‌توجهی آن به قوت روزانه مردم یمن» است.

بیشتر بخوانید:

یمن از مرحله دفاعی وارد مرحله تهاجمی شد

در زمانی که یمن به دلیل محاصره در بسیاری از نقاط دچار قحطی است، شبکه «المیادین» به نقل از یحیی سریع گفت که در «عملیات گسترده ارتش و کمیته‌های مردمی یمن که ۱۵ پایگاه ائتلاف سعودی مابین شهرستان ” حرض” در حجه (شمال غرب) و منطقه الطوال در جیزان (شمال غرب) باز پس گرفته شد، ۱۵ مزدور ائتلاف کشته و ۳۰ نفر دیگر زخمی شدند که در بین آنها فرماندهان میدانی نیز دیده می‌شود».

از سوی دیگر؛ در پی حمله هوایی ائتلاف متجاوز به منزل یک خانواده آواره در شهرستان «مستبأ» در استان حجه (شمال غرب)، چهار غیرنظامی یمنی کشته شدند. جنگنده‌های مذکوز هفته حمله نیز به منطقه «الخبط» در شهرستان «الصفرا» واقع در استان صعده (شمال یمن) داشتند.

«لیز گراندی» مسئول امور انسانی سازمان ملل در امور یمن اعلام کرد برنامه جهانی غذا ( WFP / وابسته به سازمان ملل) در حال حاضر ۵۱ هزار تن گندم در این سیلوها دارد، این مقدار، یک چهارم گندم ذخیره شده در یمن است و برای اطعام هفت میلیون و سیصدهزار نفر طی یک ماه کافی است.

خانم گراندی در اشاره به از بین رفتن بخشی از این گندم‌ها طی حمله مذکور گفت: این گندم‌ها را در زمانی بشدت سخت از دست می‌دهیم زیرا ۲۰ میلیون یمنی –چیزی حدود ۷۰ درصد جمعیت این کشور- از گرسنگی در رنج هستند.

ائتلاف عربی از بهار ۱۳۹۴ به فرماندهی عربستان سعودی و همراهی چند کشور دیگر حملات خود به یمن را آغاز کرد و این حملات همچنان ادامه دارد.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن