ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 97840
  • ۰۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۵
  • 83 بازدید
  • ارسال توسط :

تجمع مادران یمنی در عدن علیه شکنجه‌گاه‌های امارات در این شهر

اظهارات «علی ناصر لخشع» معاون وزیر کشور دولت مستعفی یمن در نشست شورای حقوق بشر (جمعه گذشته) که اعلام کرد زندان مخفی یا شکنجه‌گاه در یمن وجود ندارد و تمام زندان‌های موجود تحت نظارت رسمی قرار دارند! موج خشم خانواده‌های بازداشت‌شدگان در شهر «عدن» (جنوب یمن) را در پی داشت. بر اساس گزارش روزنامه «القدس […]

اظهارات «علی ناصر لخشع» معاون وزیر کشور دولت مستعفی یمن در نشست شورای حقوق بشر (جمعه گذشته) که اعلام کرد زندان مخفی یا شکنجه‌گاه در یمن وجود ندارد و تمام زندان‌های موجود تحت نظارت رسمی قرار دارند! موج خشم خانواده‌های بازداشت‌شدگان در شهر «عدن» (جنوب یمن) را در پی داشت. بر اساس گزارش روزنامه «القدس العربی»، «انجمن مادران ربوده‌شدگان» یکشنبه تجمعی در برابر منزل«احمد المسیری» وزیر کشور دولت مستعفی یمن برگزار و اعلام کرد، باید وضعیت نزدیکانشان که به اجبار ربوده‌ شده‌اند، مشخص شود.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از فارس، معترضان که بیشتر آنها مادران ربوده‌شدگان بودند، تصاویر فرزندان خود را در دست داشتند؛ علاوه‌بر آن با حمل دست نوشته‌هایی، اظهارات «لخشع» معاون وزیر کشور را «کذب» و وزارت کشور دولت مستعفی (منصور هادی) را مسئول مشخص نبودن وضعیت فرزندان خود اعلام کردند. سازمان‌های حقوق بشری اعلام کرده‌اند افرادی به صورت اجباری در زندان‌های «شلال، ابوالیمامه، یسران، صالح السید» یمن نگهداری می‌شوند و همه این زندان‌ها تحت نظارت امارات قرار دارد.
دو ماه پیش، «عادل الحسنی» یکی از رهبران مقاومت یمن که زمانی در زندان‌های امارات در جنوب یمن، در بند بود، از اقدامات هولناک ابوظبی در این زندان‌ها و شکنجه‌های کشنده خبر داد. وی گفت، فرماندهان اماراتی او را داخل سیاه‌چالی که به سیاه‌چال وحشت معروف بود، می‌انداختند و او به مدت 48 ساعت در این سیاه‌چال بدون آب و غذا و حمام با دستان، پاها و چشمانی بسته حبس بود و نزدیک بود که طی این مدت بمیرد. همچنین مردادماه گذشته، کمپین بین‌المللی تحریم امارات، از سازمان ملل خواست تا کمیته حقیقت‌یابی برای مشخص کردن سرنوشت بیش از هفت‌هزار یمنی در بند زندان‌های سری امارات که از سوی شرکت‌های امنیتی بین‌المللی اداره می‌شود، تشکیل دهد.
گفته می‌شود امارات 18 زندان سری در مناطق تحت کنترل خود در یمن دارد. عربستان نیز چند زندان سری در این کشور برای شکنجه دایر کرده است.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن