ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 97995
  • ۱۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۶:۵۸
  • 426 بازدید
  • ارسال توسط :
درخواست شورای امنیت از طرف‌های درگیر یمن برای خروج فوری از الحدیده

درخواست شورای امنیت از طرف‌های درگیر یمن برای خروج فوری از الحدیده

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از ایسنا، استفان دوجاریک، سخنگوی دبیرکل سازمان ملل گفت، در راستای تلاش‌های سازمان ملل برای وادار کردن دو طرف جهت اجرای توافق‌نامه سوئد برای خروج نیروهای مستقر در الحدیده، نمایندگان طرف‌های درگیر  یمن برای دومین بار در یک کشتی در دریای سرخ دیدار کردند. وی […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از ایسنا، استفان دوجاریک، سخنگوی دبیرکل سازمان ملل گفت، در راستای تلاش‌های سازمان ملل برای وادار کردن دو طرف جهت اجرای توافق‌نامه سوئد برای خروج نیروهای مستقر در الحدیده، نمایندگان طرف‌های درگیر  یمن برای دومین بار در یک کشتی در دریای سرخ دیدار کردند.

وی تصریح کرد، دو طرف بار دیگر بر پایبندی خود به اجرای توافق‌نامه‌های استکهلم به ویژه بندهای مربوط به الحدیده تاکید کردند.

قرار بود طرف‌های درگیر در جنگ یمن نیروهای خود را تا هفتم ژانویه در چارچوب تلاش‌ها برای اجتناب از حمله به الحدیده از این شهر خارج کنند اما تاکنون طبق اعلام سازمان ملل از انجام آن شانه خالی کرده‌اند. با وجودی که آتش‌بس تا حد زیادی در الحدیده برقرار است اما طی هفته‌های گذشته درگیری‌ها شدت گرفته و اقدامات خشونت‌آمیز در دیگر مناطق یمن که نامشان در توافق‌نامه نیامده است، ادامه دارد.

شورای امنیت اعلام کرد، از طرف‌های درگیر در یمن خواسته فرصت را برای برقراری صلح پایدار از طریق خویشتن‌داری، کاهش تنش، احترام به تعهدات موجود در توافق‌نامه استکهلم و اجرایی کردن آن فرصت را غنیمت شمارند. این شورا همچنین از مارتین گریفیث، نماینده سازمان ملل در یمن خواست، شورای امنیت را در جریان تحولات قرار دهد تا جهت حمایت از حل و فصل سیاسی اقدامات دیگری اتخاذ کند.

این نهاد بین‌المللی همچنین در بیانیه‌ای که با موافقت همه اعضا صادر شد، نسبت به ادامه وضعیت انسانی نابسامان و نقض آتش‌بس در یمن ابراز نگرانی کرده و اقداماتی که توافق نامه استکهلم را در خطر قرار می‌دهد، محکوم کرد.

در ادامه این بیانیه اعضای شورای امنیت ضمن اعلام حمایت از اقدامات و تلاش‌های گریفیث در قبال تشدید اقدامات نظامی و متجاوزانه هشدار دادند که ممکن است اطمینان میان دو طرف و احتمالات برقراری صلح را تضعیف کند.

شورای امنیت بر حمایت از توافق‌نامه‌هایی که دولت مستعفی و انصارالله در ماه دسامبر درباره شهر الحدیده، بنادر سه‌گانه آن یعنی الحدیده،‌ صلیف و راس‌عیسی امضا کردند، مکانیزم اجرایی درباره توافق تبادل زندانیان و بیانیه تفاهم درباره استان تعز تعیین کرد.

براساس بیانیه مذکور، این شورا از طرف‌های ذی‌ربط خواست ضمن همکاری با رئیس کمیته هماهنگی استقرار مجدد نیروها در الحدیده وابسته به سازمان ملل، استقرار مجدد نیروهای متقابل در شهر الحدیده و بنادر آن را براساس تعهداتشان و بدون هیچ‌گونه تاخیری اجرایی کنند. همچنین از طرف‌ها در مناطق تحت کنترل خود به ویژه انصارالله که بر بنادر الحدیده کنترل دارند، خواست، امنیت و سلامت نیروهای هئیت سازمان ملل را تضمین، از عملیات آنها حمایت و نسبت به اجرای توافق‌نامه مبادله اسرا و تشکیل کمیته هماهنگی مشترک در تعز تلاش کنند.

شورای امنیت بر ضرورت پیشرفت در حل و فصل سیاسی جامع درگیری‌های یمن مانند آنچه که در قطعنامه‌ها و بیانیه‌های ذی‌ربط شورای امنیت آمده، براساس طرح شورای همکاری خلیج فارس و نتایج کنفرانس گفت‌وگوی ملی ضمن مشارکت کامل زنان و جوانان در روند سیاسی تاکید کرد.

اعضای این شورا در پایان بیانیه مذکور بر ضرورت اجرای کامل قطعنامه‌های این نهاد و بیانیه‌های آن از جمله قطعنامه ۲۲۱۶، قطعنامه ۲۴۵۱ و قطعنامه ۲۴۵۲ تاکید کردند و بار دیگر اعلام کردند که حسب اقتضا برای حمایت از اجرای همه قطعنامه‌های ذی‌ربط تدابیر بیشتری اتخاذ می‌کنند.

انتهای پیام

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن