ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 98062
  • ۱۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۶
  • 110 بازدید
  • ارسال توسط :
آغاز نشست کمیته اسیران در امان و پیشنهاد انصارالله برای آزادی ۲۰۰ اسیر از هر دو طرف

آغاز نشست کمیته اسیران در امان و پیشنهاد انصارالله برای آزادی ۲۰۰ اسیر از هر دو طرف

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از ایسنا، عبدالقادر المرتضی، مسؤول کمیته امور اسیران در جنبش انصارالله گفت، اسیران عربستان تنها در صورت آزادی همه اسرای یمنی آزاد خواهند شد. به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، وی افزود، عربستان اولین و آخرین مسؤول درباره سرنوشت همه اسیران یمنی چه در داخل یمن […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از ایسنا، عبدالقادر المرتضی، مسؤول کمیته امور اسیران در جنبش انصارالله گفت، اسیران عربستان تنها در صورت آزادی همه اسرای یمنی آزاد خواهند شد.

به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، وی افزود، عربستان اولین و آخرین مسؤول درباره سرنوشت همه اسیران یمنی چه در داخل یمن و چه خارج از آن است.

المرتضی ادامه داد، سرنوشت اسیران سعودی کاملاً با سرنوشت اسرای یمنی مرتبط است و آزادی اسرای سعودی در گرو آزادی همه اسرای یمنی است چه اسرایی که در یمن هستند یا در عربستان و یا امارات قرار دارند.

هیئت انصارالله در مزاکرات کمیته اسیران در امان پیشنهادی با این مضمون ارائه کرد که شامل توافق بر سر ۲۰۰ اسم از هر دو طرف برای آزادی آنها بود.

امروز سه‌شنبه دور جدید مذاکرات دوجانبه بین طرفین درگیری تحت نظارت سازمان ملل و مشارکت صلیب سرخ برای اجرای توافق تبادل اسیران آغاز شد.

مارتین گریفیث، فرستاده سازمان ملل به یمن در افتتاحیه این دور از مذاکرات گفت: آمده‌ام تا بخشی از موانع در مسیر توافقنامه سوئد را بردارم.

وی نقش دولت اردن را برای دادن این فرصت جهت برگزاری دور تازه مذاکرات به منظور تکمیل لیست اسیران و گام‌های آتی یعنی آزادسازی اسیران مورد تقدیر قرار داد و گفت: فرصتی خواهیم یافت تا لیست‌ها را تکمیل، اسیران را آزاد و اجساد دو طرف را تبادل کنیم. موفقیت این توافق تنها برای آزادشدگان و خانواده‌هایشان مهم نیست بلکه برای پایان دادن به مشکلات سیاسی یمن هم مهم است.

انتهای پیام

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن