ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 98107
  • ۱۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۷:۰۰
  • 86 بازدید
  • ارسال توسط :
سازمان ملل از پیشرفت در مذاکرات روی “عرشه کشتی” خبر داد

سازمان ملل از پیشرفت در مذاکرات روی “عرشه کشتی” خبر داد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از ایسنا، پس از آنکه سازمان ملل اعلام کرد “طرف‌های یمنی امروز به دستیابی به توافقی درباره چگونگی استقرار دوباره نیروها در مرحله اول آن نزدیک شده‌اند” مذاکرات جاری روی عرشه کشتی در نزدیکی شهر الحدیده در غرب یمن ادامه خواهند یافت. این مرحله که […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از ایسنا، پس از آنکه سازمان ملل اعلام کرد “طرف‌های یمنی امروز به دستیابی به توافقی درباره چگونگی استقرار دوباره نیروها در مرحله اول آن نزدیک شده‌اند” مذاکرات جاری روی عرشه کشتی در نزدیکی شهر الحدیده در غرب یمن ادامه خواهند یافت.

این مرحله که در توافق‌نامه آتش بس امضا شده در اوایل دسامبر در سوئد نیز به آن اشاره شده است، بر عقب نشینی گروه اول نیروهای شورشی از بنادر الحدیده، الصلیف و راس عیسی با هدف تسهیل امدادرسانی به غیرنظامیان دلالت دارد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از سایت شبکه خبری الجزیره، طبق بیانیه منسوب به سخنگوی سازمان ملل، پس از چند هفته حضور مستمر رئیس کمیته هماهنگی برای استقرار دوباره نیروها و تیم همراهش در مذاکرات اکنون شاهد نتایج آن هستیم و امروز طرف‌های یمنی در آستانه دستیابی به توافقی درباره راه‌های استقرار دوباره نیروها در مرحله اول هستند.

این منبع افزود: طرف‌های یمنی مذاکراتی طولانی و فشرده را برای دستیابی به راه‌حل‌هایی مشترک و قابل قبول برای دو طرف و نیز جدول زمانی اجرای بندهای توافق‌نامه سوئد درباره الحدیده آغاز کرده‌اند.

منبع یاد شده در ادامه گفت: طرف‌های یمنی با موانع و مشکلات مربوط به توقف درگیری‌ها میان نیروهای متقابل و استقرار تدریجی سلاح‌های سنگین، خودروهای زرهی و نیروهای پیاده نظام به سختی برخورد می‌کنند.

طبق این بیانیه، ژنرال کامرت، رئیس کمیته هماهنگی از طرف‌های یمنی بابت حسن نیت و تعامل مثبت با این مساله جهت اعتمادسازی، دستیابی به راه حل‌های قابل اجرا و در نهایت خلع سلاح بنادر و شهر الحدیده و نیز تسهیل امدادرسانی‌ها تقدیر کرد.

کامرت با اشاره به اینکه طرف‌های یمنی متوجه تمرکز جامعه جهانی بر تلاش‌های آنها برای اجرای توافق‌نامه الحدیده و پیامدهای آن بر روند برقراری صلح در یمن هستند، تاکید کرد: طرف‌های یمنی به مذاکرات خود زیر نظر ژنرال لولیسگارد ادامه خواهند داد.

انتهای پیام

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن