ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 98114
  • ۱۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۷:۳۷
  • 88 بازدید
  • ارسال توسط :
عفو بین‌الملل: امارات شبه‌نظامیان یمنی را به سلاح مجهز می‌کند

عفو بین‌الملل: امارات شبه‌نظامیان یمنی را به سلاح مجهز می‌کند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از افکارنیوز، «پاتریک ویلیکن» پژوهشگر سازمان عفو بین‌الملل در زمینه جلوگیری از گسترش سلاح‌ها و امور حقوق بشر در این سازمان ضمن انتقاد از آمریکا، فرانسه، انگلیس و دیگر کشورهای اروپایی به دلیل تسلیح نیروهای ائتلاف عربی، گفت که خطر بزرگ دیگر اقدام امارات به […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از افکارنیوز،

«پاتریک ویلیکن» پژوهشگر سازمان عفو بین‌الملل در زمینه جلوگیری از گسترش سلاح‌ها و امور حقوق بشر در این سازمان ضمن انتقاد از آمریکا، فرانسه، انگلیس و دیگر کشورهای اروپایی به دلیل تسلیح نیروهای ائتلاف عربی، گفت که خطر بزرگ دیگر اقدام امارات به تجهیز شبه‌نظامیان یمنی است.

وی افزود: «یمن به سرعت به پناهگاه امنی برای شبه‌نظامیان تحت حمایت امارات تبدیل شده، شبه‌نظامیانی که مجازات آنها ممکن نیست.»

به نوشته روزنامه «العربی‌الجدید» چاپ لندن، ویلکین افزود: «نیروهای اماراتی سلاح‌هایی به ارزش میلیاردها دلار از غرب و دیگر کشورها دریافت می‌کنند و آن را به شبه‌نظامیان در یمن تحویل می‌دهند، شبه‌نظامیانی که به ارتکاب جنایت‌های جنگی شناخته شده هستند اما مجازات نمی‌شوند.»

در این گزارش آمده است که «ألویة العمالقة»، «الحزام الأمنی» و «قوات النخبة» از جمله شبه‌نظامیانی هستند که از امارات سلاح دریافت می‌کنند.

بر اساس این گزارش، این گروه‌ها به خصوص در جریان اجرای عملیات نظامی در شهر الحدید واقع در غرب یمن مرتکب جنایت جنگی شده‌ و حتی در شبکه «زندان‌های سری» تحت حمایت امارات در جنوب یمن و شکنجه بازداشت‌شدگان دست داشته‌اند.

استرالیا، بلژیک، بلغارستان، چک، فرانسه، آلمان، آفریقای جنوبی، کره جنوبی، ترکیه، انگلیس و آمریکا از جمله کشورهایی هستند که امارات را به سلاح مجهز می‌کنند.

این گزارش عفو بین‌الملل در حالی منتشر می‌شود که روز قبل نیز شبکه سی ان ان آمریکا اعلام کرد که عربستان سعودی و متحدان آن، سلاح‌های ساخت آمریکا را به گروه تروریستی القاعده و شبه‌نظامیان در یمن ارسال می‌کنند.

طبق این گزارش، تحقیقات نشان می‌دهد که عربستان سعودی و امارات با ارسال این سلاح‌ها سعی کرده‌اند رضایت شبه‌نظامیان و قبایل یمنی را به منظور اثرگذاری بر صحنه سیاسی پیچیده یمن، کسب کنند.

 

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن