ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 98219
  • ۱۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۲
  • 518 بازدید
  • ارسال توسط :
اولین حرف ما در گفتمان جهانی باید توحید باشد

اولین حرف ما در گفتمان جهانی باید توحید باشد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، آیت‌الله العظمی عبدالله جوادی آملی با ارسال پیامی به مراسم اختتامیه «نمایشگاه تخصصی گفتمان علمی انقلاب اسلامی» که ظهر پنج‌شنبه در سالن همایش‌های غدیر برگزار شد، گفت: توقعی که نظام اسلامی و خون‌های پاک شهداء از حوزه علمیه دارند توقعی […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، آیت‌الله العظمی عبدالله جوادی آملی با ارسال پیامی به مراسم اختتامیه «نمایشگاه تخصصی گفتمان علمی انقلاب اسلامی» که ظهر پنج‌شنبه در سالن همایش‌های غدیر برگزار شد، گفت: توقعی که نظام اسلامی و خون‌های پاک شهداء از حوزه علمیه دارند توقعی جهانی است؛ چرا که مکتب ما جهانی است و اگر مطلب و زبان مشترک باشد اثرش را خواهد گذاشت.

وی در این پیام ادامه داد: واژه‌هایی مانند عدل آن مفاهیمی هستند که نمی‌توان گفتمان جهانی را بر مبنای آن‌ها بنا کرد؛ همه جهان، عدل را دوست دارند، اما در معنای آن اختلاف وجود دارد، سکولار‌ها می‌گویند جای اشیا را ما مشخص می‌کنیم، اما دین ما می‌گوید جای اشیاء را آفریننده اشیاء مشخص می‌کند پس اولین حرف ما در گفتمان جهانی باید توحید باشد.

این مفسر قرآن کریم در ادامه پیام اظهار داشت: آلودگی استکبار، استعمار و استثمار را تنها خون شهید از جامعه پاک می‌کند؛ حضرت علی (ع) فرمودند: ستم را جز ملت فرو مایه تحمل نمی‌کند. حال اگر کشوری پاک شد باید وظایفش را شناسایی کرده و در راستای جهانی کردن آن حرکت کند.

در ادامه پیام آیت الله جوادی آملی آمده است: حرف ما باید جهانی و عقلانی باشد وگرنه در همین منطقه دفن می‌شود؛ پیام خون شهدا را به سایر جوامع برسانید؛ امروزه به برکت انقلاب اسلامی حوزه از تک بعدی بودن درآمده و علوم دیگری همچون، فلسفه، تفسیر، کلام، حقوق و اخلاق در حوزه رشد کرده است.

وی در بخش دیگری از این پیام، تأکید کرد: علوم سکولار مانند مهمانان ناخوانده‌ای هستند که با صاحبخانه هماهنگ نیستند و به همین دلیل بشر امروز آرامش ندارد و در درون، دچار تشویش است.

این مرجع تقلید شیعیان در پایان ابراز امیدورای کرده که این علوم دینی و مسائل مربوط به انقلاب به دست فعالان حوزوی در ایران و خارج منتشر شود و اینجا را نجف ثانی قرار دهید و خون‌های پاک را به صاحبان اصلی اش برسانید.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن