ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 98335
  • ۱۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۰
  • 334 بازدید
  • ارسال توسط :
رژیم سعودی رهبران تحصن در استان المهره یمن را از ادای مناسک حج منع کرد ­

رژیم سعودی رهبران تحصن در استان المهره یمن را از ادای مناسک حج منع کرد ­

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از پایگاه اینترنتی روزنامه قطری الشرق، رژیم آل سعود به سران تحصن در استان المهره یمن اجازه ادای مناسک حج عمره نمی‌دهد. رژیم سعودی به سیاسی کردن شعائر و مناسک حج و عمره ادامه می‌دهد به طوری که […]

رژیم سعودی رهبران تحصن در استان المهره یمن را از ادای مناسک حج منع کرد ­به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از پایگاه اینترنتی روزنامه قطری الشرق، رژیم آل سعود به سران تحصن در استان المهره یمن اجازه ادای مناسک حج عمره نمی‌دهد.

رژیم سعودی به سیاسی کردن شعائر و مناسک حج و عمره ادامه می‌دهد به طوری که تنها به دلایل سیاسی، مسلمانان را از ادای مناسک حج و عمره منع می‌کند.

یک منبع آگاه فاش کرد: «رژیم آل سعود رهبران تحصن در استان المهره یمن را از ادای مناسک عمره در مکه مکرمه منع می‌کند. این رفتار مقامات سعودی تجاوز جدیدی به حقوق بشر و اقدامی در سیاسی کردن حج به شمار می‌رود و موسسات حقوقی و اسلامی بین المللی این اقدام رژیم عربستان سعودی را نمی‌پذیرند.»

این منبع آگاه تاکید کرد: «رژیم سعودی اسامی رهبران تحصن استان المهره و مخالفان رژیم را در فهرست افراد تحت تعقیب که باید بازداشت شوند و از زیارت بیت الله الحرام در مکه مکرمه محروم هستند، قرار داده است.»

وی همچنین افزود: «عربستان سعودی در حالی رهبران تحصن استان المهره را از ادای مناسک عمره منع کرده است که همواره از این شعائر دینی برای جذب شیخ‌ها و شخصیت‌های استان المهره استفاده می‌کند.»

از سوی دیگر السلطان عبدالله بن عیسی آل عفرار، رئیس شورای اهالی المهره و سقطری، از رژیم سعودی خواست بار دیگر محاسبات اشتباه خود را در استان المهره (شرق یمن) مورد بازنگری قرار دهد.

وی افزود: «ما همواره در سخنرانی‌ها به برادران خود در ائتلاف می‌گوییم که ما ضد شما نیستیم، ما در کنار عربستان سعودی و امارات هستیم، اما کسانی که زمام امور را در دو استان المهره و سقطری در دست دارند اشتباهاتی نیز مرتکب می‌شوند، به طوری که اقداماتی در راستای نظامی کردن این دو استان دیده می‌شود.»

رئیس شورای اهالی المهره و سقطری، افزود: «بیش از یک ماه با نمایندگان ائتلاف به ویژه طرف سعودی و با اماراتی‌ها نشست‌هایی داشتیم و به آن‌ها نصیحت کردیم و گفتیم هر اقدامی که از آن‌ها سر بزند و ما آن را اقدامی درست تشخیص ندهیم در برابر آن سکوت نخواهیم کرد و ما حرف حق را در برابر هر کس که باشد می‌زنیم، به همین سبب از این شرایط انتقاد کردیم، زیرا بی حرمتی‌هایی را از آنان در همایش ها، اظهارات و دیدار‌های مستقیمی که با آن‌ها داشتیم، مشاهده کردیم.»

وی گفت: «تقریبا یکسال است که اعتراضات مسالمت آمیز مردمی در استان المهره برگزار می‌شود. مردم معترض خواستار خروج نظامیان سعودی هستند که رژیم این کشور در اواخر سال ۲۰۱۷ به بهانه مبارزه با قاچاق به این استان اعزام کرد. معترضان می‌گویند مسئله قاچاق شایعه‌ای است که مقامات عربستان سعودی آن را برای گسترش نفوذ خود و تسلط بر یمن شرقی مطرح کرده اند.»

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن