ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 98361
  • ۱۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۰:۵۲
  • 96 بازدید
  • ارسال توسط :

تمدید گفتگوی طرف‌های یمنی در پایتخت اردن

العالم – یمن نمایندگان دولت نجات ملی یمن (مستقر در صنعاء) و دولت مستعفی مورد حمایت ائتلاف سعودی (مستقر در عدن) بر سر تمدید گفت‌وگوهای این کشور در «أمان»، پایتخت اردن به توافق رسیدند. شبکه الجزیره شامگاه جمعه (۱۹ بهمن) گزارش داد که طرف‌های درگیر در یمن موافقت کردند که این گفت‌وگو فردا (شنبه) نیز […]

العالم – یمن

نمایندگان دولت نجات ملی یمن (مستقر در صنعاء) و دولت مستعفی مورد حمایت ائتلاف سعودی (مستقر در عدن) بر سر تمدید گفت‌وگوهای این کشور در «أمان»، پایتخت اردن به توافق رسیدند.

شبکه الجزیره شامگاه جمعه (۱۹ بهمن) گزارش داد که طرف‌های درگیر در یمن موافقت کردند که این گفت‌وگو فردا (شنبه) نیز ادامه پیدا کند و مذاکرات فردا بر سر نحوه تبادل اسرا خواهد بود.

«عبدالقادر المرتضی»، رئیس کمیته اسرای در دولت نجات ملی با تأیید تمدید گفت‌وگوهای یمن در أمان گفت که این تمدید سه روزه خواهد بود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از شبکه المسیره، او گفت که طی این گفت‌وگوها در اردن، گفت‌وگوهایی نیز در خصوص تبادل اسرا بر حسب لیست‌های ارائه شده از هر دو طرف شد.

مرتضی گفت که توافق همه جانبه بین دو طرف در مقطع کنونی به دلیل سنگ‌اندازی طرف مقابل (دولت مستعفی) سخت است و موافقت شد که اجرای این توافق به صورت مرحله صورت گیرد.

طرف‌های یمنی نزدیک به یک هفته است که به میزبانی اردن دور جدید گفت‌وگوها را حول اجرای توافق‌های به عمل آمده در توافق استکهلم سوئد آغاز کرده‌اند.

همزمان با اجرای این گفت‌وگوها، سازمان ملل متحد که در این گفت‌وگوها نقش میانجی و ناظر را ایفا می‌کند، از دست‌یابی طرفین به توافق اولیه جهت اجرای توافق استکهلم خبر داد.

«استفان دوگاریک»، سخنگوی این سازمان ساعات پایان شب گذشته گفت که طرف‌های یمنی بعد از سه روز نشست و گفت‌وگو بر روی کشتی «فوس آپولو» سازمان ملل در بندر الحدیده، متعهد به اجرای توافق آتش بس شده‌اند.

او گفت که دو طرف به صورت اولیه بر سر آغاز آرایش نیروهای خود در الحدیده و گشایش گذرگاه‌های انسانی به توافق رسیده‌اند ولی این توافق همچنان با چالش‌هایی روبه‌رو است.

دوگاریک گفت که اعضای «کمیته هماهنگ کننده آرایش نیروها» که متشکل از نمایندگان دو طرف است، طی یک هفته آینده بار دیگر برای تداوم بحث بر سر نهایی کردن جزئیات توافق در هم جمع خواهند شد.

طرف‌های یمنی ۱۸ دسامبر گذشته در سوئد بر سر توقف آتش بس در استان الحدیده، تبادل اسرا و تداوم گفت‌وگوها توافق کردند.

با این حال، دولت مستعفی یمن اظهارات دوگاریک در مورد حصول توافق اولیه در خصوص آرایش نیروها را تکذیب کرد و گفت که همچنان در حال بررسی پیشنهاد تیم ناظران بین‌المللی است.

در جبهه میدانی نیز نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی در دولت نجات ملی موفق شدند پنج موشک بالستیک از نوع زلزال یک را به محل تجمع «مزدوران» ارتش سعودی در نجران، واقع در جنوب عربستان سعودی شلیک کنند.

این نیروها همچنین توانستند دراین منطقه یک پهپاد جاسوسی سعودی را در نزدیکی منطقه الصوح ساقط کنند.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن