ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 98443
  • ۲۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۲:۱۹
  • 322 بازدید
  • ارسال توسط :
آخرین تحولات میدانی استان حجه یمن/ هلاکت فرمانده گروه ویژه تیپ اول مزدوران سعودی در بخش راهبردی «حرض» + نقشه میدانی

آخرین تحولات میدانی استان حجه یمن/ هلاکت فرمانده گروه ویژه تیپ اول مزدوران سعودی در بخش راهبردی «حرض» + نقشه میدانی

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از مشرق، جدیدترین خبرها از تحولات میدانی شمال استان حجه یمن حاکیست، عملیات نیروهای ارتش و رزمندگان مقاومت انصارالله در محور شمال شرق و شرق بخش «حرض» علیه مزدوران سعودی برای بازپس گیری مناطق اشغالی همچنان ادامه دارد. براساس اطلاعات به دست آمده، نیروهای یمنی […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از مشرق، جدیدترین خبرها از تحولات میدانی شمال استان حجه یمن حاکیست، عملیات نیروهای ارتش و رزمندگان مقاومت انصارالله در محور شمال شرق و شرق بخش «حرض» علیه مزدوران سعودی برای بازپس گیری مناطق اشغالی همچنان ادامه دارد.

براساس اطلاعات به دست آمده، نیروهای یمنی در تازه‌ترین عملیات ویژه خود در محور شرقی بخش «حرض» موفق شدند «احمد محمد یحیی ابوهادی»، فرمانده گروه ویژه تیپ اول مزدوران سعودی را به هلاکت برسانند.

بیشتر بخوانید:

آخرین تحولات میدانی جنوب یمن / نقره‌داغ شدن مزدوران ائتلاف غربی – عربی – صهیونیستی در استان تعز + نقشه میدانی

به گفته منابع میدانی، ابوهادی در سال‌های گذشته مسئول و فرمانده عملیات در جبهه‌های «مآرب، بخش نهم صنعاء و الجوف» و بازوی راست «محمد الحجوری» فرمانده عملیات در بخش «حرض» در شمال استان حجه بود.

نیروهای یمنی مواضع خود را در مناطق تازه آزاد شده تثبیت کرده اند و خود را برای انجام عملیات‌های جدید به منظور عقب راندن مزدوران سعودی و باز کردن مسیرهای شمال شرق و جنوب شرق بخش «حرض» آماده می‌کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از مشرق، تلفات مزدوران سعودی در بخش «حرض» بسیار بالا گزارش شده و فقط در محور کوه «النار» در شمال استان حجه حدود ۱۰۰ تن از آنان به هلاکت رسیده اند و ۱۶۰ تن دیگر نیز زخمی شده اند.

با مجموع عملیات دقیق نیروهای یمنی و پاکسازی های صورت گرفته در یک هفته گذشته، بخش راهبردی «حرض» در شمال استان حجه از شبه محاصره مزدوران سعودی خارج شده است.

مزدوران سعودی در یک ماه گذشته حملات سنگینی را با پشتیبانی ائتلاف غربی – عربی -صهیونیستی در شمال استان حجه انجام دادند و بخش «حرض» را از سه محور محاصره کردند اما در نهایت با مقاومت نیروهای یمنی ناکام ماندند.

در حال حاضر، ۱۰ درصد از مساحت استان حجه از جمله صحرای میدی و بخش وسیعی از مناطق «حیران و طوال» به اشغال نیروهای مزدور سعودی درآمده اما نیروهای یمنی بیش از ۹۰ درصد از خاک این استان از جمله مناطق «شمالی، مرکزی، جنوبی و غربی» در کنترل دارند.

استان حجه در شمال غرب کشور یمن واقع شده و از محور غربی با دریای سرخ، از شمال با استان جیزان عربستان و از محور جنوبی با استان الحدیده و از محور شرقی با استان عمران هم مرز است.

از جنوب شرق استان جیزان عربستان خبر می‌رسد، نیروهای ویژه یمنی در جریان یک عملیات دقیق موفق شدند اطلاعات کاملی را در خصوص تجمع مزدوران سعودی در شرق کوده «الدود» به دست آورند و در اختیار یگان‌های عملیاتی قرار دهند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از مشرق، یگان‌های توپخانه و موشکی انصارالله پس از دریافت اطلاعات، تجمع مزدوران سعودی را در شرق کوه الدود به شدت هدف قرار دادند و خسارت‌های سنگینی را به تجهیزات نظامی آنان وارد آوردند.

یگان توپخانه انصارالله همچنین تجمع نظامیان رژیم سعودی را در بلندی «الحمراء در شرق کوه «جحفان» در جنوب شرق استان جیزان هدف قرار دادند و شماری از آنان را در این محور کشته و زخمی کردند.

براساس اطلاعات به دست آمده، مزدوران سعودی در یک ماه گذشته حملات گسترده‌ای را علیه نیروهای یمنی در جنوب شرق استان جیزان انجام دادند اما عملیات‌های متوالی آنان برای کنترل دوباره مناطق از دست رفته به نتیجه‌ای نرسید.

در حال حاضر، نیروهای ارتش و رزمندگان مقاومت انصارالله بخش‌های از جنوب شرق استان جیزان عربستان را در کنترل دارند و با حملات مستمر و هدفمند زمینی، موشکی و توپخانه ای موفق شده اند صدها تن از مزدوران و نظامیان سعودی را کشته و زخمی کنند.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن