ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 98515
  • ۲۲ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۶
  • 105 بازدید
  • ارسال توسط :

انتقاد سیاستمدار حزب سبز اتریش از ارسال تسلیحات به امارات

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از روزنامه اتریشی "استاندارد"، "پیتر پیلز" از سیاستمداران حزب سبز اتریش انتقاد شدیدی را به وزارت کشور و وزارت امور خارجه اتریش وارد کرد. مسئله مورد انتقاد تسلیحاتی است که از اتریش به امارات تحویل داده شده […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از روزنامه اتریشی "استاندارد"، "پیتر پیلز" از سیاستمداران حزب سبز اتریش انتقاد شدیدی را به وزارت کشور و وزارت امور خارجه اتریش وارد کرد. مسئله مورد انتقاد تسلیحاتی است که از اتریش به امارات تحویل داده شده است.

بر اساس اطلاعات وزارت کشور اتریش از سال 2006 حدود 285.376 نارنجک، 16.128 مین ضد تانک، و 399 قبضه سلاح به این کشور ارسال شده است.

به گفته پیلز تصویب این ارسال تسلیحات در نقطه زمانی رخ داده است که هیچ تردیدی وجود نداشت که امارات یک دولت جنگ طلب و متخاصم است. همچنین وزارت امور خارجه اتریش که باید بر این صادرات تسلیحات نظارت داشته باشد هیچ اقدامی برای مقابله با آن انجام نداده است.

بر اساس قوانین ادوات جنگی و تسلیحات اتریش نباید هیچ گونه ارسال سلاحی به مناطقی تصویب شود که یک درگیری مسلحانه در آن حاکم است و چنین صادراتی تهدید به تشدید تنش های خطرناک یا نقض حقوق بشرهی مکرر را زمینه سازی می کند.

در سال 2011 ارتش امارات در سرکوب شورش ها در بحرین مشارکت کرد. از ماه می 2014 نیز این کشور به صورت مشترک با عربستان در درگیری های مسلحانه در یمن مشارکت می کند.

به گفته "پیلز" صادرات تسلیحات به امارات در زمانی از طرف دولت اتریش به تصویب رسید که کاملا مشخص بود که این کشور در جنگ قرار دارد.
به گفته این سیاستمدار بلند پایه حزب سبز اتریش، بخصوص مسئله اعطای مجوز به صادرات تسلیحات در سال 2015 از طرف اتریش سوال برانگیز است. ظاهرا در نهم جولای صادرات حدود 150 هزار نارنجک به امارات متحده عربی تصویب شد که این آشکارا نقض قوانین تسلیحات است. وی مسئولیت سیاسی چنین اقدامی را بر عهده وزارت کشور و وزارت امور خارجه اتریش  و آن را یک رسوایی ارزیابی کرد.

"پیتر پیلز" همچنین روز گذشته  از کاربرد تسلیحات اتریشی در درگیری های یمن پرده برداشته و اعلام کرد که اسناد بیشتری را در این باره فاش خواهد کرد.

وی عکس هایی را توئیت کرده است که سربازان عربستان سعودی را با تفنگ های ساخت اتریش در دست در عملیات یمن نشان می دهد. همزمان بیش از صد هزار نارنجک با مجوز وزارت کشور اتریش در این عملیات دیده می شود.

انتهای پیام/

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن