ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 98532
  • ۲۲ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۲
  • 393 بازدید
  • ارسال توسط :

اولین کنگره ملی شهدای دانشجوی مدافع حرم در قم برگزار می‌شود

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از خبرنگار مهر، سید محمد مقیمی ظهر پنج‌شنبه در نشست مطبوعاتی با اصحاب رسانه که در دانشگاه پردیس فارابی دانشگاه تهران برگزار شد، اظهار داشت: این دانشگاه در زمان دفاع مقدس شهدایی را به انقلاب تقدیم کرده است. وی با بیان اینکه در زمان دفاع […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از خبرنگار مهر، سید محمد مقیمی ظهر پنج‌شنبه در نشست مطبوعاتی با اصحاب رسانه که در دانشگاه پردیس فارابی دانشگاه تهران برگزار شد، اظهار داشت: این دانشگاه در زمان دفاع مقدس شهدایی را به انقلاب تقدیم کرده است.

وی با بیان اینکه در زمان دفاع مقدس از این دانشگاه ۱۳ دانشجو و یک کارمند به شهادت رسیدند، گفت: افتخار می‌کنیم که یکی از شهدای گمنام در این دانشگاه به خاک سپرده شده که برکات زیادی برای ما داشته است.

رئیس پردیس فارابی دانشگاه تهران تصریح کرد: طی چند روز گذشته یکی از دانشجویان این دانشگاه در دفاع از حرم حضرت زینب(س) به شهادت رسیده است.

وی افزود: حمیدرضا اسداللهی از دانشجویان کار‌شناسی ارشد این دانشگاه در سوریه به شهادت رسید و گرامیداشت مراسم یادبود این شهید جرقه‌ای شد برای برگزاری کنگره ملی شهدای دانشجوی مدافع حرم.

مقیمی ادامه داد: نخستین کنگره ملی شهدای دانشجوی مدافع حرم با محوریت اربعین شهید اسداللهی دوم اسفند‌ماه برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: تلاش شد تا دیگر شهدای بسیجی و دانشجویی که در این راه و در سوریه به شهادت رسیدند شناسایی شوند و در حال حاضر ۴۰ دانشجوی شهید مدافع حرم شناسایی شده که از خانواده‌های آن‌ها در این کنگره دعوت به عمل آمده است.

رئیس پردیس فارابی دانشگاه تهران با بیان اینکه در این کنگره از مسئولان کشور، استانی، ائمه جمعه و مدیران کل دعوت به عمل آمده است، گفت: امیر سرتیپ فرزاد اسماعیلی فرمانده پدافند ارتش جمهوری اسلامی و نیز سید ضیا هاشمی معاون فرهنگی وزارت علوم از میهمانان ویژه این مراسم هستند که به ایراد سخنرانی خواهند پرداخت.

وی با اشاره به اینکه مراسم‌ یادبود شهدا و ارتباط با خانواده‌های این شهدا که از رویکردی وسیع برخوردارند می‌تواند موجب ایجاد تحولاتی در ما شود، افزود: امیدواریم بتوانیم ارزش‌هایی که در این شهدا وجود دارد را بشناسیم و در فعالیت‌های سازمانی و زندگی خود از آن‌ها بهره ببریم.

وجود تعداد بالای دانشجویان کار‌شناسی ارشد و دکترا ظرفیت بزرگ تحقیقاتی برای کشور است

مقیمی در بخش دیگر از سخنان خود به فعالیت پردیس فارابی دانشگاه تهران اشاره کرد و عنوان کرد: این دانشگاه که در سال ۱۳۴۹ تأسیس شد، به عنوان کهن‌ترین مرکز آموزش عالی استان قم است و تا کنون چندین مرتبه تغییر نام داده است و در ابتدا با نام مدرسه عالی امور قضایی و اداری شروع به فعالیت کرد.

وی با بیان اینکه پردیس فارابی دانشگاه تهران از ۴ دانشکده الهیات، مدیریت و حسابداری، حقوق و مهندسی برخوردار است، گفت: نزدیک به ۶ هزار دانشجو در این دانشگاه مشغول به تحصیل‌ هستند که بیشتر آن‌ها در مقطع کار‌شناسی ارشد و دکترا هستند.

رئیس پردیس فارابی دانشگاه تهران از وجود حدود ۶۰ رشته گرایش در این دانشگاه خبر داد و گفت: برخی از رشته گروه‌های دانشگاه در کشور دارای رتبه هستند و اکنون این ادعا را داریم که دانشکده مدیریت و حسابداری ما از جامع‌ترین دانشکده‌ها در کشوراست.

وی تعداد بالای دانشجویان دکترا را ظرفیت خوب و بزرگ تحقیقاتی برای استان و کشور دانست.

مقیمی گفت: رئیس پردیس فارابی دانشگاه تهران به موجب حکمی از طرف وزارت علوم به عنوان رئیس هیئت نظارت و ارزیابی آموزش عالی استان قم معرفی شده است و از طرف دیگر مسئولیت کمیسیون موارد خاص آموزش عالی استان قم بر عهده این دانشگاه است.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن