ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 98554
  • ۲۲ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۰:۴۵
  • 105 بازدید
  • ارسال توسط :

طرح ایجاد کشور وحشی‌ها و افراطی‌ها در سوریه شکست خورد

"بسام ابوعبدالله" کارشناس راهبردی و مدیر مرکز مطالعات بین‌المللی دمشق در مصاحبه با خبرنگار بین الملل خبرگزاری تسنیم به تشریح آخرین تحولات میدانی سوریه و همچنین تهدیدات چندین باره سعودی‌ها و ترکیه درباره مداخله زمینی در سوریه پرداخت. وی در این مصاحبه گفت: تهدیدات اخیر سعودی‌های درباره اعزام نیروی زمینی به سوریه به چندین موضوع […]

"بسام ابوعبدالله" کارشناس راهبردی و مدیر مرکز مطالعات بین‌المللی دمشق در مصاحبه با خبرنگار بین الملل خبرگزاری تسنیم به تشریح آخرین تحولات میدانی سوریه و همچنین تهدیدات چندین باره سعودی‌ها و ترکیه درباره مداخله زمینی در سوریه پرداخت.

وی در این مصاحبه گفت: تهدیدات اخیر سعودی‌های درباره اعزام نیروی زمینی به سوریه به چندین موضوع اشاره دارد. البته زمانی که می گوییم سعودی‌ها منظور از عربستان و ترکیه و در کل محور دشمن سوریه است. در واقع سعودی‌ها از پنج سال پیش از طریق مزدوران و گروه‌های تروریستی که به تامین آنها می‌پردازد در سوریه حضور دارد اما سعودی‌ها هم اکنون نتوانستند با این گروه‌ها به اهداف خود برسند و معتقدند در صورتی که به صورت مستقیم وارد نبرد شوند شاید بتوانند به اهداف خود برسند.

طرح عربستان و ترکیه در ایجاد کشور وحشی‌ها و افراطی‌ها در سوریه شکست خورد

مدیر مرکز مطالعات بین‌المللی دمشق اضافه کرد: اما آمریکایی‌ها محاسبات دیگری به غیر از محسابات سعودی‌ها و ترکیه دارند و آنها از مقابله با روسیه و ایران هراس دارند این در حالی است که تحولات جدیدی در سطح منطقه در حال بروز است که یکی از آنها برداشته شدن تحریم‌ها علیه ایران و بروز قدرت محور مقاومت در به شکست کشاندن محور دشمنان سوریه و شکست تروریست‌ها است که شکستی برای سعودی‌ها و ترکیه نیز به شمار می‌آید و البته طرح سعودی‌ها برای مستقر کردن افراطی‌ها و تروریست‌ها در سوریه نیز به شکست انجامید و همانطور که سید حسن نصرالله، دبیر کل حزب‌الله لبنان گفت طرح ایجاد دولت جاهلیتی، افراطی و وحشی در سوریه کاملا شکست خورد.

وی افزود: من معتقدم که سعودی‌ها قادر به محقق کردن تهدیدات خود نیستند بلکه این تهدیدات بازتاب یأس آنها از پیروزی‌هایی است که ارتش سوریه و همپیمانانش در حال محقق کردن هستند و این تهدیدات ناشی از آشکار شدن طرح آنها برای ایجاد دولت وحشی‌ها و شکست این طرح است.

عربستان در جنگ یمن غرق شده و حتی توانایی حمایت از مرزهایش را ندارد

بسام عبدالله اضافه کرد: عربستان هم اکنون در جنگ یمن غرق شده است و اگر عربستان توانایی محقق کردن تهدیداتش علیه سوریه را داشت می‌توانست امنیت مرزهایش و پایگاه‌های مرزی نزدیک یمن را تامین کند ارتش و کمیته‌های مردمی یمن هم اکنون کنترل اکثر مناطق مرزی عربستان را در دست گرفته‌اند و عربستان در حال حاضر حتی توانایی حمایت از مرزهایش را نیز ندارد و دوم اینکه عربستان اصلا ارتشی در اختیار ندارد بلکه نیروهای نظامی این کشور متشکل از مزدورانی است که به آنها پول پرداخت می‌کند و جنگ‌هایش را از طریق این مزدوران به پیش می‌برد و سوم اینکه عربستان که مدعی رهبری ائتلاف نظامی را دارد کاملا آشکار است که اعضای این ائتلاف اسلامی نظامی همگی با یکدیگر اتفاق نظر ندارند چون مصر و اندونزی کاملا دیدگاه‌هایی متفاوت با دیدگاه‌های سعودی‌ها داشتند و من فکر نمی‌کنم که کشورهای اسلامی نظیر اندونزی و پاکستان و دیگر کشورها عربستان را در ماجراجویی‌هایش همراهی کنند به خصوص آنکه اخیرا روابط عربستان با صهیونیست‌ها کاملا آشکار شده و محور سعودی-صهیونیستی- خلیجی به دنبال به چالش کشیدن منطقه هستند.

عربستان در سوریه مداخله کند فرصت تاریخی برای نابودی آل سعود بوجود می‌آید

وی اضافه کرد: معتقدم در صورتی که سعودی‌ها تهدید خود را عملی کردند یک فرصت تاریخی برای ما بوجود خواهد آمد تا آخرین میخ تابوت نظام سعودی‌ها را بزنیم. سعودی‌ها چندین دهه است که منافع و مصالح امت اسلامی و عربی را در راستای منافع صهیونیست‌ها  و سیطره آمریکایی‌ها بر منطقه نابود کرده‌اند.

رویای اردوغان برای ایجاد منطقه حائل در سوریه نابود شد

بسام عبدالله درباره آخرین تحولات میدانی در عرصه جنگ در سوریه گفت: هم اکنون یک تصمیم استراتژیکی درباره حلب وجود دارد و این تصمیم در سطح کشورهای محور مقاومت اتخاذ شده است و هر گاه که درباره سوریه صحبت می‌کنم در واقع درباره محور مقاومت صحبت می‌کنم و زمانی که درباره میدان نبرد صحبت می‌کنیم در واقع درباره میدان نبرد در حلب صحبت می‌کنیم. ارتش سوریه توانست کنسبا که آخرین پناهگاه تروریست‌ها در ریف اللاذقیه به شمار می‌آمد را به کنترل خود در بیاورد و این به معنای آن است که ارتش سوریه به چند کیلومتری استان ادلب رسیده است و این به معنای رسیدن به چند کیلومتری مرز سوریه با ترکیه است که این موضوع به شدت دولت "رجب طیب اردوغان" رئیس جمهور ترکیه را نگران کرده است چون طرح وی درباره ایجاد منطقه امن در داخل سوریه و هم مرز با ترکیه را از بین می‌برد و این به معنای شکست کامل آنها با شکست تروریست‌هایی است که طی 5 سال گذشته از آنها حمایت می‌کرده است.

وی در پایان گفت: من معتقدم که رویدادهایی که در عرصه میدانی در حال روی دادن است به تحولات استراتژیکی اشاره دارد و آن را در مراحل آتی به صورت گسترده مشاهده خواهیم کرد و زمانی که اعضای گروهی که از آن با عنوان "مخالفان سوری" نام برده می‌شود به کنست اسرائیل برای سخنرانی می‌روند این بدان معناست که این گروه‌ها برای خدمت به منافع اسرائیل ایجاد شده‌اند.

انتهای پیام/.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن