ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 98555
  • ۲۲ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۰:۵۶
  • 92 بازدید
  • ارسال توسط :

تسویه‌حساب ریاض با مزدورانش در یمن

فارس: «عبد الناصر الامین» یکی از فرماندهان نظامی جنیش انصار الله یمن، فاش کرد: هواپیماهای دشمن سعودی شبه نظامیان منصور هادی را در منطقه فرضه نهم در استان مأرب هدف گرفت. نبرد فرضه نهم یکی از مهم‌ترین نبردهایی است که نیروهای متجاوز و مزدور عربستان آن را نبرد اشغال صنعا خواندند، اما ارتش و کمیته‌های […]

فارس: «عبد الناصر الامین» یکی از فرماندهان نظامی جنیش انصار الله یمن، فاش کرد: هواپیماهای دشمن سعودی شبه نظامیان منصور هادی را در منطقه فرضه نهم در استان مأرب هدف گرفت.

نبرد فرضه نهم یکی از مهم‌ترین نبردهایی است که نیروهای متجاوز و مزدور عربستان آن را نبرد اشغال صنعا خواندند، اما ارتش و کمیته‌های مردمی آنها را متحمل تلفات سنگین جانی و مالی کرده و چندین تن از سرکرده‌های حزب الاصلاح در این نبرد به هلاکت رسیدند.

فرمانده انصار الله گفت: در پی شکست نظامی و رسانه‌ای دشمن سعودی و مزدوران آن در فرضه نهم که با متلاشی شدن صفوف آنها همراه بود ریاض تصمیم گرفت برخی سرکرده‌های این عناصر تروریستی را سر به نیست کند اما این بار شیوه قتل آنها فرق می‌کرد.

وی افزود: دیروز چهارشنبه هفدهم فوریه 2016 جنگ شدیدی بین ارتش یمن و کمیته‌های مردمی با نیروهای منصور هادی که از پشتیبانی شبه نظامیان حزب الاصلاح برخوردار بودند در جبهه فرصه نهم در استان صنعا و همچنین جبهه صرواح در استان همجوار آن، مارب درگرفت این در حالی است که اختلاف بین متحدان ریاض نیز شدت گرفته است.

نیروهای منصور هادی همچنان در منطقه نجد منیف به سمت صرواح در محاصره هستند در حالی که ارتش و کمیته های مردمی مواضع خود را در ملح و تبه رشا، علاو محلی و المدفون در جبهه نهم تقویت کردند.

کمیته های مردمی همچنین نیرو و تجهیزات بیش‌تری را به جبل قرود و بلندی‌های تحت تصرف خود در جنوب شرق نقیل الفرضه فرستادند.

الامین گفت: هواپیماهای ائتلاف سعودی چندین خانه را در مناطق کوهستانی واقع در جنوب شرق فرضه نهم هدف گرفت که از جمله آن خانه‌های متعلق به مزدوران دشمن سعودی بود.

وی افزود: حدود 10 خانه مورد حمله جنگنده‌های سعودی قرار گرفت که از جمله آن خانه الشیخ راجح، محسن النعیمی در شیحان ملح بود که هدف دو موشک قرار گرفت.

بر اساس اعلام منابع یمنی هواپیماهای ائتلاف سعودی همچنین خانه «ناصر الهبیری»، عضو کمیته مرکزی حزب سوسیالیست در منطقه المدفون را بمباران کردند.

شش خانه هم در منطقه محجر النعیمات هدف گرفته شد که بیش‌تر آنها متعلق به شبه نظامیان طرفدار منصور هادی بود.

جنگنده‌های سعودی منل طارش النعیمی را بمباران کردند که با کشته شدن 2 تن و زخمی شدن بیش از 10 تن دیگر همراه بود که بیش‌ترشان زن و کودک بودند که پس از ساعت ها از زیر آوار بیرون کشیده شدند.

بر اساس اعلام منابع یمنی طارش النعیمی از طرفداران منصور هادی است که خانه او هدف بمباران جنگنده‌های سعودی قرار گرفت.

این منابع گفتند : بمباران مناطق برخی طرفداران منصور هادی بر اساس تسویه حساب ریاض با شخصیت‌هایی است که آنها را دیگر عنصر نامطلوب می‌بیند.

منابع یمنی افزودند: اختلاف شدید بین هاشم الاحمر و محمد المقدشی در درگیری‌های جبهه نهم اوج گرفت به گونه‌ای که هر کدام از آنها می خواستند فرماندهی نبرد و حق تصرف در تجهیزات نظامی و اموالی را که عربستان برای این نبرد اختصاص داده بود داشته باشند.

این منابع تاکید کردند: جنگنده‌های سعودی از سه شنبه گذشته منازل برخی از سرکرده‌های مزدوران در جبهه فرضه نهم را هدف گرفتند.

منابع مذکور افزودند: روستاهای علاو محلی، المدفون، ملح، شیحان، المحجر و المخداد تحت سیطره انصار الله قرار گرفته است مزدوران سعودی پیش از این با نفوذ به این روستاها از آنجا برای حمله به فرضه نهم استفاده می کردند.

این منابع گفتند: ارتش و کمیته‌های مردمی به سوی جاده مأرب،-صنعا و بلندی‌های واقع در پشت منطقه فرضه نهم به سوی شهر ارحب پیشروی کردند.

منابع مذکور تصریح کردند: منطقه فرضه نهم و پادگان نظامی 312 زرهی این منطقه کاملا تحت سیطره ارتش و کمیته های مردمی است و رزمندگان ارتش و کمیته های مردمی در بلندی‌هایی که پادگان و منطقه فرضه نهم را در احاطه خود دارد، مستقر هستند.

این منابع گفتند : هم اینک درگیری‌ها به سوی بلندی‌های بین فرضه نهم و مأرب انتقال یافته جایی که نیروهای منصور هادی و شبه نظامیان حزب الاصلاح به آنجا عقب‌نشینی کرده‌اند.

منابع مذکور گفتند: پیشروی‌های ارتش یمن و کمیته‌های مردمی به سوی مناطق جدید پس از تکمیل تامین امنیت مناطق تحت سیطره و ایجاد حلقه امنیتی در اطراف آن صورت گرفته تا عدم نفوذ نیروهای منصور هادی به آنجا تضمین شده باشد.

در جبهه صرواح دیروز چهارشنبه درگیری‌های شدیدی در سه جبهه به سوی کوفل، المشجح، نهم و المخدره جریان داشت.

نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی با گشودن جبهه المخدره مانع پیشروی نیروهای منصور هادی به سوی وادی الخانق شدند جایی که در شمال آن به سوی فرضه نهم درگیری‌هایی بین کمیته‌های مردمی با شبه نظامیان حزب الاصلاح جریان دارد.

در مسیر المودی به الطلعه الحمراء در غرب شهر مأرب هم درگیری‌های شدیدی در مناطق وادی دیره، آل هزال و بلندی‌های مشرف به الطلعه الحمراء جریان دارد.

درگیری‌های پراکنده‌ای هم در اطراف چندین بلندی مشرف به پادگان کوفل و دیگری در مناطق پراکنده از المشجح جریان دارد.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن