ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 98582
  • ۲۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۳:۳۱
  • 95 بازدید
  • ارسال توسط :

روایت عکس‌ها از سردار راهیان نور که شهید مدافع حرم شد

 گروه جهاد و مقاومت مشرق – سردار رضا فرزانه متولد سال 1343 و فرمانده سابق  لشکر 27 محمد رسول الله(ص) بود که داوطلبانه راهی سوریه شد و در روز پنج شنبه 22 بهمن ماه 94 طی عملیات مستشاری توسط تروریست‌های تکفیری به شهادت رسید. شهید فرزانه متولد تهران بود که بعد از گذشت 40 روز […]

 گروه جهاد و مقاومت مشرق – سردار رضا فرزانه متولد سال 1343 و فرمانده سابق  لشکر 27 محمد رسول الله(ص) بود که داوطلبانه راهی سوریه شد و در روز پنج شنبه 22 بهمن ماه 94 طی عملیات مستشاری توسط تروریست‌های تکفیری به شهادت رسید. شهید فرزانه متولد تهران بود که بعد از گذشت 40 روز حضور داوطلبانه در سوریه به کاروان شهدای مدافع حرم پیوست. او بعد از بازنشستگی در ستاد مرکزی راهیان نور به انجام فعالیت‌های مختلف و تاثیرگذاری پرداخت. شهید فرزانه معاون بازرسی ستاد مرکزی راهیان نور و فرمانده قرارگاه مشترک راهیان نور بود. این شهید مدافع حرم از جانبازان هشت سال جنگ تحمیلی هم بود. در سال 63 در منطقه عملیاتی مجنون از ناحیه کتف، در سال 65 در منطقه عملیاتی شلمچه از ناحیه سر و گوش و در سال 67 در محور دربندیخان شیمیایی شده و به درجه رفیع جانبازی نائل شده بود.

سردار نادر ادیبی دبیر ستاد مرکزی راهیان نور کشور در این خصوص شهید می‌گوید: شهید سردار حاج رضا فرزانه یکی از قدیمی‌ترین رزمندگان و فرماندهان لشکر 27 محمد رسول الله(ص) بود که از زمان فرماندهی حاج احمد متوسلیان در این لشکر حضور فعال داشت. مدت زمان بسیار زیادی را در طول سال‌های دفاع مقدس در جبهه سپری کرد و در همین مدت هم به مقام جانبازی نائل شد. در این سال‌ها مسئولیت‌های اثرگذاری داشت. از کارشناسان زبده نظامی در حوزه تخصصی ادوات نظامی و فرماندهی بود که در طول حیات بابرکتش در عملیات‌های مختلف برون مرزی و عملیات‌های مختلف دفاع مقدس شرکت داشت.

او در ادامه می‌گوید: مسئولیت‌های مختلفی همچون فرماندهی گردان ادوات، فرماندهی گردان عملیات، فرماندهی اطلاعات – عملیات و… را بر عهده داشت و یکی از رزمندگانی بود که در عملیات‌های مختلف برون مرزی در دروان دفاع مقدس حضور پیدا می‌کرد. بعد از اتمام دوران هشت سال دفاع مقدس هم فعالیت‌های مختلف و تاثیرگذاری در حوزه‌های مختلف داشت. در خنثی سازی جریان فتنه هم بسیار موثر بود. به سِمَت فرماندهی لشکر عملیاتی 27 محمد رسول الله(ص) منصوب شد و در زمان فرماندهی خود تلاش‌های بسیاری در این سِمَت داشت.

تعدادی از تصاویر به جامانده از این شهید که خاطراتی را از سال‌های دفاع مقدس، روایتگری راهیان نور و روایت روزهای اخیر تداعی می‌کند؛ در ادامه منتشر می‌شود:

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن