ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 98593
  • ۲۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۴:۱۰
  • 501 بازدید
  • ارسال توسط :

اعتراف صریح عربستان به ارتکاب جنایات جنگی در یمن

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از «شیعه نیوز»، عربستان از سازمان ملل و نهادهای بشردوستانه خواسته است که به کارکنان خود برای ترک برخی مناطق کمک کنند که احتمالا به ادعای حضور نیروهای الحوثی در آنجا بمباران خواهد شد. در همین راستا «اسراء الفاس» خبرنگار رادیو المنار در گفت‌وگو با […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از «شیعه نیوز»، عربستان از سازمان ملل و نهادهای بشردوستانه خواسته است که به کارکنان خود برای ترک برخی مناطق کمک کنند که احتمالا به ادعای حضور نیروهای الحوثی در آنجا بمباران خواهد شد.

در همین راستا «اسراء الفاس» خبرنگار رادیو المنار در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در بیروت اظهار داشت: درخواست آل سعود، اعتراف صریح این رژیم به درستی اظهارات اخیر نهادهای حقوق بشری و ناظران سازمان ملل درباره ارتکاب جرایم غیرانسانی از سوی عربستان در یمن است.

این خبرنگار تاکید کرد: درخواست عربستان از کارکنان سازمان ملل برای ترک برخی مناطق به این معناست که همه آنهایی که در این اماکن حضور دارند هدف گرفته می‌شوند، خواه غیرنظامی یا شبه نظامی و خواه کودک یا مرد باشند.

الفاس افزود: ماه مارس پیش رو تجاوز ائتلاف عربی به سرکردگی عربستان علیه یمن یک ساله می‌شود، تجاوزی که بر اساس تازه‌ترین آمار، تاکنون هفت هزار و 411 شهید و سیزده هزار و 846 مجروح برجای گذاشته، زیربناها را تخریب و بارزترین جلوه‌های تاریخی و دینی این کشور را نابود کرده است.

وی تاکید کرد: این در حالی است که جهانیان در برابر جنایات سعودی‌ها ساکت نشسته‌اند و همین قضیه، گستاخی آنها را در کشتار مردم بی‌گناه توجیه می‌کند.

خبرنگار رادیو المنار گفت: مشکل این است که هیچ کس دقتی روی این اظهارات عربستان نکرده و مشکل خطرناک‌تر اینکه یمن به دست عربستان افتاده تا هر جنایتی می‎خواهد در آن مرتکب شود، بدون اینکه طرفی خواهان توقف این جنایات شود.

الفاس گفت: بنابراین درخواست اخیر عربستان نشانه گستاخی وقیحانه عربستان در انتقام‌گیری جمعی از یمنی‌هاست و آنچه که به عربستان جرأت چنین افراط‌کاری را داده، سکوت جامعه بین‌المللی است.

وی ادامه داد : همه نهادهای و سازمان‌های حقوق بشری در جهان، عربستان را مرتکب جرایم جنگی در یمن توصیف کرده‌اند اما کیست آن طرفی که باید عربستان را مجازات کند.

خبرنگار المنار پرسید: با توجه به اینکه عربستان عضو کمیته بین المللی حقوق بشر است، آیا جامعه بین‌المللی اصلا مجازات عربستان را در دستور کار خود قرار داده است؟ به خصوص که جامعه بین‌المللی در خصوص آنچه که به یکی از سرسپرده‌های آمریکا و ابزارهای آن مربوط می‌شود یک بام و دو هوا رفتار می‌کند.

وی ادامه داد: علاوه بر جنایات عربستان در یمن، کارنامه فاجعه‌بار نقض حقوق بشر در داخل عربستان توسط آل سعود، حضور این رژیم و همچنین بحرین به عنوان اعضای کمیته حقوق بشر رسوایی و مضحکه است و به این رژیم‌ها برای تکمیل جنایات خود مشروعیت می‌دهد.

الفاس گفت: جرائم حقوق بشری عربستان تنها نمونه‌ای نیست که سیاست یک بام و دو هوای رژیم‌های غربی و سازمان ملل را فاش می‌کند.

وی افزود: اگر می‌بینیم جامعه بین‌المللی در برابر جنایات عربستان در منطقه و کمک‌های بی حد و مرز آن به تروریسم سکوت اختیار کرده به دلیل منافع قدرت‌های اجنبی است که از شعله ور کردن آتش جنگ در منطقه سود می‌برند و از نتایج آن بر اساس مصالح خود بهره‌برداری می‌کنند.

 

خبرنگار رادیو المنار با تاکید بر اینکه جنگ یمن از ابتدا با چراغ سبز آمریکا آغاز شد، گفت: غربی‌ها در اظهاراتی آشکار از کمک‌های لجستیک خود به نیروهای سعودی و دیگرانی که به ملت یمن تجاوز کردند، سخن می‌گویند.

وی افزود: آنچه که می‌خواهم بگویم این است که جنگ علیه یمن و همه جنایات علیه این کشور به خواسته آمریکا و تصویب کشورهای غربی صورت گرفت.

الفاس گفت: هنگامی که یمنی‌ها تجاوز علیه کشورشان را سعودی-آمریکایی می‌خوانند، شعار نمی‌دهند، بلکه کاملا دوست را از دشمن تشخیص می‌دهند.

خبرنگار رادیو المنار تصریح کرد: همه سیاست‌های جامعه بین‌المللی که مورد تأیید غرب و در رأس آن آمریکاست ثابت کرده که آنها هرگز حامی اراده ملت‌های منطقه نیستند.

وی در پایان سخنان خود گفت: رژیم‌های غربی منافع خود در منطقه را مد نظر می‌گیرند بنابراین غربی‌ها خواه با حمایت‌های خود و خواه با سکوت در بربر جنایات، عامل کشتار و نابودی ملت‌ها و کشورهای منطقه هستند.

انتهای پیام/ 852

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن