ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 98625
  • ۲۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۹:۰۰
  • 101 بازدید
  • ارسال توسط :

مادر طاقت اشک‌هایت را ندارم / شهید مدافع حرم بی‌هوا بار سفر به کربلا بست

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از خبرگزاری فارس از قزوین، دل‌ها همه بارانی است و قطره‌های آن چشم‌های مادر را نوازش می‌کند؛ شهدا شوق پرواز داشتند و کبوتر دلشان به سمت عطر و بوی حرم پرمی‌کشید. دل‌های عاشقان گرد و غبار، آشوب و بحبوبه‌ ظلم‌های جهانیان را به جان خریده […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از خبرگزاری فارس از قزوین، دل‌ها همه بارانی است و قطره‌های آن چشم‌های مادر را نوازش می‌کند؛ شهدا شوق پرواز داشتند و کبوتر دلشان به سمت عطر و بوی حرم پرمی‌کشید.

دل‌های عاشقان گرد و غبار، آشوب و بحبوبه‌ ظلم‌های جهانیان را به جان خریده و حلقه قلبشان را به حرمین وصل کرده‌ است؛ آنان شهیدان هستند که از کاروان دوران دفاع مقدس جای مانده و اکنون مردانه به منزلگاه دمشق و سوریه پرمی‌کشند.

گویا طعم شهادت و عشق‌بازی با معشوق در مدافعان حرمین سر از پا نمی‌شناسد و خاک پاک مرقد مطهر حضرت زینب (س) و حضرت رقیه (س) را سرمه‌ چشمان خود قرار داده‌اند.

معنای عشق‌بازی را تنها عاشقی می‌داند که با قلبی خالص و بی‌ریا به معشوق دل ببندد و از غافله عشق جا نماند؛ می‌گویند شهیدان جایشان خالی است غافل از اینکه که در نظام تکوین هیچ جایی خالی وجود ندارد.

شهادت یعنی رفتن برای نماندن در این دنیا و دل نسپردن به آن، ما که غافل شدیم و ماندیم و نرفتیم اما خوش حال به آنانکه رفتند و عاشقانه پر کشیدند.

اگر غمت نباشد، بالت شکسته است؛ شهادت بال نمی‌خواهد، حال می‌خواهد؛ شهادت دل سپردن، سعادت و لیاقت می‌خواهد خوش به حالی شهیدی که دل سپرد و رفت و از قافله عشق جا نماند.

*شهید مدافع حرم حجت اسدی مردی از خطه شمال غربی کشور و اهل قزوین بود

حجت‌ اسدی طلبه شهیدی که تحصیلات خود را در ابتدا از رشته نقشه‌کشی صنعتی آغاز کرد و با علاقمندی به دروس حوزوی ادامه تحصیلات خود را در این بخش دنبال کرد.

شهید مدافع حرم از شخصیت‌های فرهنگی، ارزشمند و از بسیجیان قدیمی و با سابقه شهر قزوین بود که فعالیت‌های چشمگیری در اجرای برنامه‌های هیئت حسین‌جان این شهر و مدیریت یادمان‌های شهدا در جنوب کشور را انجام داده است.

 

حجت‌ اسدی از ذاکران اهل‌بیت (ع)، فعالان فرهنگی قزوین و از مسئولان هیئت مذهبی عاشورا و هیئت عزاداران حسین‌جان این شهر بشمار می‌رفت که نقش پررنگی در جریانات مذهبی قزوین ایفا کرده بود.

این شهید علاوه بر فعالیت‌های چشمگیر در استان قزوین به صورت داوطلبانه برای دفاع از حرم امام حسین (ع) و امام علی (ع) در زمان حمله آمریکا به شهرهای نجف و کربلا به عراق رفته و با متجاوزان جنگیده بود.

گفتنی است، شهید حجت‌ اسدی در شب شهادت حضرت زهرا (س) از ناحیه پهلو و بازو ترکش خورد و در جوار بارگاه حضرت‌ زینب کبری (س) به شهادت رسید.

این شهید از بسیجیان قدیمی و با سابقه شهر قزوین بود که در انفجارهای پی در پی چند روز گذشته در اطراف حرم حضرت زینب (س) به کاروان شهدای کربلای امام حسین (ع) پیوست.

محمدعلی اسدی پدر شهید حجت‌ اسدی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین اظهار کرد: حجت‌ متولد دهم آبان ماه سال 1360 بوده که برای بالا بردن سن، تاریخ تولد او در شناسنامه سی‌ام شهریور قید شده است.

وی افزود: حجت دارای سه فرزند پسر به نام‌های محسن، مجتبی و محمدحسین با سنین 11 ماهه، 7 ساله و 13 ساله بود.

اسدی ادامه داد: حجت دروس حوزوی خود را تا پایه دهم ادامه داد که در کنار تحصیل، فعالیت‌های مذهبی از جمله مداحی، فعالیت در هیئت حسین‌جان شهرک مینودر مسجد المهدی را انجام می‌داد.

پدر شهید مدافع حرم استان قزوین بیان کرد: حجت بسیار علاقمند به حضور در حوزه بود چراکه به مدت 20 سال در آن حضور داشته و در بخش دیگری به عنوان رئیس هیئت حسین‌جان قزوین فعالیت داشت.

وی در بخش دیگری به هدف حضور حجت‌ اسدی در منطقه دمشق و سوریه پرداخت و گفت:‌ این شهید علاقه خاصی به شهادت داشت و به مدت دو ماه در دوره آموزشی صاحب‌الامر (عج) استان قزوین شرکت کرد تا بتواند به منطقه یاد شده اعزام شود.

اسدی تصریح کرد: حجت عشق، علاقه و ارادت خاصی به حضرت زهرا (س) داشت و همچنین احترام ویژه‌ای نسبت به پدر و مادر قائل می‌شد. 

پدر شهید مدافع حرم با بیان اینکه شهادت در راه خدا سعادت می‌خواهد، خاطرنشان کرد: شکرگزار خداوند متعال هستم که فرزند خود را در مسیر الهی و پیروی از ائمه اطهار (ع) تربیت کرده‌ام و شهادت حجت‌، نعمتی ارزشمند برای خانواده است.

در ادامه این گفت‌وگو مادر شهید حجت‌ اسدی با اشاره به شهادت این شهید بزرگوار عنوان کرد: پسرم شهادت و حرکت در مسیر الهی و اعزام به منطقه سوریه و دمشق را با مصلحت خود انتخاب کرد و فرد خاصی او را اجبار به اعزام نکرد.

وی با اشاره به مهمترین ویژگی‌های بارز شهید مدافع حرم شهید حجت‌ اسدی بیان کرد: توجه به آرمان‌های امام خمینی (ره) یکی از دغدغه‌ها و خصوصیت‌های بارز حجت‌ بود؛ این شهید اهل ریا نبود و بسیار به کودکان عشق می‌ورزید.

صدیقه سیاهپوش با بیان اینکه عشق و اراده به ائمه به ویژه حضرت زهرا سلام‌الله علیه و امام حسین (ع) در شخصیت حجت‌ مشاهده می‌شد، اضافه کرد: این شهید با آغاز مداحی در سنین 15 و 16 سالگی، هیئت مذهبی را تشکیل داد و افراد را به سمت فعالیت‌های مذهبی و فرهنگی تشویق می‌کرد.

مادر شهید حجت‌ اسدی یادآور شد: این شهید تا مقطع دبیرستان تحصیل کرد که بعد از آن به مدت یک سال در رشته دانشگاهی نقشه‌کشی صنعتی ادامه تحصیل داد که سه تا چهار ماه بعد از انصرافی در دانشگاه، وارد حوزه علمیه شد.

وی به نقش همسر فرزند شهیدش در موفقیت‌های زندگی اشاره کرد و افزود: همسر شهید پا به پای حجت‌ در مسیر زندگی حرکت کرده و این شهید را حمایت می‌کرد.

* مادر طاقت اشک‌هایت را ندارم…

سیاهپوش در خصوص آخرین دیدار خود با شهید حجت‌ اسدی مطرح کرد: این شهید قبل از اینکه به منطقه سوریه و دمشق اعزام شود، بنده را به منزل خود دعوت کرده و گفت، مادر طاقت اشک‌هایت را ندارم.

 

*شهادتت مبارک حجت جان

خوشا به حال آن کبوتر سفیدی که عاشقانه آغوش محبوبش را لبیک گفت و پر کشید…

خوشا به حال آنکه حرمین محبوب چنان عاشقش کرد که دلسوزی‌ها و گریه‌های مادرانه را بهانه‌ای برای غافل ماندن از دعوت حق نکرده و عاشقانه پرواز کرد…

خوشا به حالت ای شهید با پر کشیدنت غبار آلودگی‌های ظلم را از حرمین حضرت زینب (س) و حضرت رقیه (س) زدودی و با هدیه کردن جان خود فضای آنجا را معطر ساختی…

خوشا به سعادتت حجت جان به منزلگاهی رفتی که دردانه دختر و خواهر امام حسین (ع) میزبان تو هستند…

به راستی ای شهید پروازت به نزد طفل سه ساله امام حسین (ع) و خواهر گرامیش، بیانگر واقعه روز عاشورا است…

خوشا به حالت شهید حال که میزبان فرزندان مظلوم‌ترین شهید عالم هستی، سلام ما را به نازدانه امام حسین (ع) و رگ‌های بریده این امام و گلوی بریده علی‌اصغر‌ش (ع) برسان…

خوشا به حالت شهید که از عروجت خبر داشتی و وصیت خود را این گونه بیان کردی:

 

*خدا کند که صدایم فقط رضای تو باشد

خوشا به نفس گرمت که یاد حرم را در دل‌ها زنده می‌کند…

*******

گفتنی است، تشییع شهید حجت اسدی، به زودی به کشور ایران منتقل می‌شود که مراسم استقبال از پیکر شهید مدافع حریم اسلام حجت اسدی امروز ساعت 17:30 در خیابان نوروزیان، مقابل صدا و سیمای مرکز قزوین برگزار می‌شود.

همچنین مراسم شب وداع با پیکر شهید مدافع حرمین اسلام حجت اسدی امشب ساعت 21 در شهرک مینودر، مسجد جامع‌المهدی برگزار می‌شود.

مراسم تشییع پیکر مطهر شهید حجت اسدی پنج‌شنبه ششم اسفند ماه جاری رأس ساعت 15 در امامزاده اسماعیل (ع) شهر قزوین به سمت گلزار شهدای این شهر صورت می‌گیرد.

*****************

گزارش از رقیه کشاورز

*****************

انتهای پیام/77018/س40

http://fna.ir/4YIZYD

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن