ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 98640
  • ۲۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۱
  • 68 بازدید
  • ارسال توسط :
کاش در کنفرانس ورشو  موضوع حل معضل فلسطین مطرح می شد

کاش در کنفرانس ورشو موضوع حل معضل فلسطین مطرح می شد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی درالعلوم اهل سنت زاهدان؛ مولوی عبدالحمید اسماعیل زهی در خطبه های نماز جمعه امروز اهل سنت زاهدان گفت: در کنفرانس ورشو که به درخواست آمریکا در لهستان و با موضوع «صلح خاورمیانه» برگزار شد، سخنرانی‌های زیادی علیه جمهوری اسلامی […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی درالعلوم اهل سنت زاهدان؛ مولوی عبدالحمید اسماعیل زهی در خطبه های نماز جمعه امروز اهل سنت زاهدان گفت: در کنفرانس ورشو که به درخواست آمریکا در لهستان و با موضوع «صلح خاورمیانه» برگزار شد، سخنرانی‌های زیادی علیه جمهوری اسلامی ایران صورت گرفت.
وی با اظهار تأسف از اقدامات آمریکا و قدرت‌های جهانی در زمینۀ برگزاری «صلح» در خاورمیانه، خاطرنشان کرد: ای کاش دولتمردان آمریکایی‌ درست فکر می‌کردند و می‌فهمیدند که تنها راه برقراری صلح در خاورمیانه بازگشت اسرائیل به مرزهای خود و آزادی فلسطین و احترام به ملت فلسطین است.
امام جمعه مسجد مکی اهل سنت زاهدان افزود: وقتی آمریکایی‌ها و قدرت‌های غربی از حقوق و کرامت انسان‌ها صحبت می‌کنند، مگر فلسطینی‌ها انسان نیستند و حرمت و کرامت و حقوق ندارند؟ آیا نباید عدالت در حق ملت فلسطین‌ اجرا شود و آنها نیز به میز مذاکره فراخوانده شوند و با آنان گفتمان صورت گیرد؟ آیا وقت آن نرسیده است که اسرائیل به اشغال بیت‌المقدس پایان دهد؟
مولوی اسماعیل زهی تصریح کرد: ای کاش قدرت‌های غربی متوجه می‌شدند که منشأ تمام مشکلات و افراط‌گرایی‌ها در جهان به موضوع اشغال فلسطین توسط اسرائیل برمی‌گردد. بسیاری از مسلمانان که متاسفانه دست به ترور و افراط‌گرایی زده‌اند، که البته این افراط‌گرایی از دیدگاه ما نیز مردود است، دلیلش اشغال فلسطین است.
مدیر حوزه علمیه دارالعلوم اظهار داشت: امروز افراط‌گرایی و «تروریسم» به یک پدیده و غول بسیار خطرناک تبدیل شده است که امنیت جهان را تهدید می‌کند. قدرت‌های جهانی اگر واقعا دنبال برقراری «صلح» و مبارزه با «تروریسم» هستند باید بدانند که راه مبارزه با این پدیدۀ خطرناک جنگ و بمباران و حملات زمینی و هوایی نیست، بلکه باید حقوق ملت‌های مظلوم ازجمله ملت فلسطین رعایت شود. صلحی که از طریق رعایت حقوق ملت‌ها برقرار شود پایدار و نتیجه‌بخش خواهد بود.
خطیب جمعه اهل‌سنت زاهدان تحریم‌های آمریکا علیه ایران را نیز «ظالمانه» توصیف کرد و گفت: تحریم آمریکا علیه ایران ظالمانه است و ملت ایران به‌خاطر تحمل مشکلات این تحریم مظلوم است.
شیخ‌الاسلام مولانا عبدالحمید «پایان استبداد و خودکامگی» را تنها راه برقراری صلح در خاورمیانه دانست و خاطرنشان کرد: تنها راه برقراری صلح در خاورمیانه آن است که دولت‌های مستبد، به استبداد پایان دهند. تا زمانی که در خاورمیانه حکومت‌های خودکامه و مستبد و دیکتاتور و حکومت‌های وابسته‌ای وجود داشته باشند که تصمیم‌گیری درمورد سرنوشت آنها از بیرون انجام می‌گیرد، برقراری صلح در خاورمیانه امکان‌پذیر نخواهد بود؛ اگر صلحی هم برقرار شود مقطعی و موقتی خواهد بود.
وی تاکید کرد: تمام کشورها و حکومت‌ها باید بدانند «جنگ» راه‌حل بحران‌های خاورمیانه نیست، بلکه راه‌حل در گفتمان و تشکیل حکومت‌های فراگیری است که منافع تمام ادیان، مذاهب و قومیت‌ها در آن حکومت تأمین شود.
خطیب جمعه اهل سنت زاهدان تصریح کرد: عربستان سعودی و مسئولان جمهوری اسلامی ایران بدانند که مشکلات یمن با جنگ و درگیری حل نمی‌شوند. در شرایط کنونی که مردم یمن با مشکلات متعدد دست‌وپنجه نرم می‌کنند و از گرسنگی می‌میرند، باید به جنگ پایان داده و آتش‌بس برقرار و در یمن یک حکومت فراگیر تشکیل شود که علاوه بر حقوق اکثریت مردم یمن، حقوق حوثی‌ها، مسیحیان و تمام اقلیت‌های موجود در این کشور به تناسب جمعیت‌شان تأمین شود.

**هرگونه ناامنی به ضرر مردم استان است و به مشکلات مردم می‌افزاید
امام جمعه مسجد مکی اهل سنت زاهدان در بخش دیگری از خطبه های نماز جمعه با محکوم کردن اقدام تروریستی اخیر و شهادت شماری از نیروهای سپاه، هرگونه «کشتار» و «ناامنی» را به ضرر مردم استان سیستان‌وبلوچستان دانست و خاطرنشان کرد: حادثه‌ای که شیرینی حضور گستردۀ ملت ایران در راهپیمایی 22 بهمن را به کام همۀ ما تلخ کرد، حملۀ ناجوانمردانه به اتوبوس مرزبانان عزیز سپاه پاسداران بود. این حمله که منجر به شهادت جمعی از عزیزان سپاه گردید برای همۀ ما تلخ و ناگوار بود و ما این حمله را محکوم می‌کنیم.
وی تصریح کرد: ما با اصل کشتن مردم، به‌ویژه کشتن مسلمانان که کلمۀ طیبه را بر زبان می‌آورند مخالفیم. معتقدیم که کشتن مردم دشمنی و عداوت به‌بار می‌آورد. جنگ و کشتار و خشونت مشکلات مردم در استان محروم سیستان‌وبلوچستان را که با معضل بیکاری و فقر مواجه هستند بیشتر می‌‌کند.
امام‌جمعه اهل‌سنت زاهدان با اشاره به امنیت بی‌نظیر در استان سیستان‌وبلوچستان در سال‌های اخیر گفت: بنا بر اذعان مسئولین نیروی انتظامی؛ استان سیستان‌وبلوچستان امن‌ترین استان کشور در چند سال اخیر بوده است، اما متاسفانه حملۀ اخیر ضربۀ بزرگی به این استان زد.
وی افزود: در شرایطی که سرمایه‌گذاران می‌کوشند تا از طریق سرمایه‌گذاری در سیستان‌وبلوچستان در راستای اشتغال و رفع فقر در این استان تلاش کنند و ورود گردشگران نیز به استان افزایش یابد ایجاد هرگونه ناامنی در استان به ضرر مردم تمام می‌شود.
مولوی اسماعیل زهی خاطر نشان کرد: توصیۀ بنده به تمام کسانی که به منافع کشور و مردم این استان می‌اندیشند آن است که برای برقراری امنیت در استان همکاری و تلاش کنند. مردم حرف‌شان را بزنند، مشکلات خود را مطرح کنند و انتقاد سازنده داشته باشند، اما نباید ناامنی ایجاد شود.

**حضور پرشور مردم در راهپیمایی 22 بهمن بیانگر «بینش سیاسی» ملت ایران است
مدیر حوزه علمیه دارالعلوم مکی زاهدان «حضور پرشور» ملت ایران در راهپیمایی 22 بهمن را بیانگر «بینش سیاسی» ملت دانست و گفت: حضور پرشور ملت ایران اعم از شیعه و سنی و اقوام و مذاهب در راهپیمایی 22 بهمن که برای بسیاری از مردم دنیا تعجب‌برانگیز بود، بیانگر بینش بالای این ملت است.
وی خاطرنشان کرد: در راهپیمایی 22 بهمن مشخص شد که ملت ایران علی‌رغم تمام مشکلات و خواسته‌ها اما باز هم اصل انقلاب اسلامی را قبول دارد و از آن حمایت می‌کند. ملت ایران که در طول چهل سال عمر انقلاب با مشکلاتی مواجه بوده است، اکنون خواهان حل این مشکلات از طریق تغییر در ساختارها و سیاست‌هاست.
6081
انتهای پیام

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن