ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 98776
  • ۲۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۹:۲۳
  • 96 بازدید
  • ارسال توسط :
ازسرگیری مذاکرات درباره الحدیده پیش از نشست شورای امنیت با موضوع یمن

ازسرگیری مذاکرات درباره الحدیده پیش از نشست شورای امنیت با موضوع یمن

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از ایسنا، به نوشته روزنامه الشرق الاوسط، مایکل لولیسگارد، رئیس تیم ناظران سازمان ملل در الحدیده یمن تلاش می‌کند که در نشست‌های دور چهارم کمیته مشترک استقرار مجدد به پیشرفتی دست یابد. منابع یمنی مدعی‌اند که انصارالله با بازگشایی گذرگاه‌های انسانی و پیشنهادات کمیته درباره […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از ایسنا، به نوشته روزنامه الشرق الاوسط، مایکل لولیسگارد، رئیس تیم ناظران سازمان ملل در الحدیده یمن تلاش می‌کند که در نشست‌های دور چهارم کمیته مشترک استقرار مجدد به پیشرفتی دست یابد. منابع یمنی مدعی‌اند که انصارالله با بازگشایی گذرگاه‌های انسانی و پیشنهادات کمیته درباره مرحله اول استقرار مجدد مخالفت کرده است.

این درحالی است که قرار است فردا (دوشنبه) مارتین گریفیث، فرستاده سازمان ملل به یمن گزارشی را به شورای امنیت ارائه کند. در جلسه شورای امنیت درباره اجرای توافق‌نامه‌های سوئد صحبت خواهد شد.

لولیسگارد هفته گذشته طرح اولیه خود درباره ایجاد گذرگاه‌های انسانی برای کمک رسانی را به رئیس ستاد ارتش وابسته به دولت مستعفی یمن ارائه کرده بود. دولت مستعفی یمن دو روز پیش به لولیسگارد اعلام کرد که نیروهای ارتش تمامی گذرگاه‌ها و مسیرهای جنوب و شرق شهر الحدیده را بازگشایی کرده‌اند.

از سوی دیگر، قرار است سازمان ملل ۲۶ فوریه در ژنو نشست بین‌المللی را برای بررسی بحران انسانی یمن برگزار کند.

فرحان حق، معاون سخنگوی دبیرکل سازمان ملل تأکید کرده که دولت‌های سوئیس و سوئد و تمامی کشورهای عضو سازمان ملل و همچنین رهبران نهادهای ذیربط منطقه‌ای و آژانس‌های سازمان ملل و صندوق‌ها و برنامه‌های بین‌المللی به این نشست دعوت شده‌اند.

حق گفت: حدود ۲۴ میلیون یمنی به کمک انسانی یا حمایت نیاز دارند. حدود ۸۰ درصد ساکنان نیز به کمک انسانی نیاز دارند و از جمله آن‌ها ۱۴.۳ میلیون تن نیاز شدید به کمک دارند. دامنه برنامه‌های انسانی سازمان ملل در سال گذشته میلادی توسعه یافت و به هشت میلیون نفر در ماه با کمک‌های مستقیم رسید. این بزرگترین عملیات انسانی در جهان محسوب می‌شود.

انتهای پیام

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن