ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 98846
  • ۲۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۵:۰۰
  • 225 بازدید
  • ارسال توسط :
توافق بر سر مرحله نخست طرح استقرار مجدد نیروها در الحدیده یمن

توافق بر سر مرحله نخست طرح استقرار مجدد نیروها در الحدیده یمن

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از ایسنا، در بیانیه سخنگوی سازمان ملل آمده است، طرف‌های درگیر درباره طرح مایکل لولیسگارد در زمینه استقرار مجدد نیروها به توافق دست یافتند. طبق بیانیه سازمان ملل، دو طرف پیشرفت مهمی در زمینه استقرار مجدد نیروها رقم زدند اما هیچ زمانی برای آغاز خلع […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از ایسنا، در بیانیه سخنگوی سازمان ملل آمده است، طرف‌های درگیر درباره طرح مایکل لولیسگارد در زمینه استقرار مجدد نیروها به توافق دست یافتند. طبق بیانیه سازمان ملل، دو طرف پیشرفت مهمی در زمینه استقرار مجدد نیروها رقم زدند اما هیچ زمانی برای آغاز خلع سلاح مشخص نشد.

سازمان ملل اعلام کرد، دو طرف همچنین موافقت اولیه خود را درباره مرحله دوم استقرار نیروهای متقابل اعلام کردند اما همچنان باید مذاکرات بیشتری انجام شود.

سازمان ملل امیدوار است کاهش تنش در الحدیده اجازه امدادرسانی و انتقال مواد غذایی و دارویی را به میلیون‌ها یمنی که در این کشور در آستانه فقر نیاز مبرم دارند، بدهد.

قرار است دور جدید مذاکرات ظرف روزهای آینده به منظور دستیابی به جزئیات مرحله دوم طرح برگزار شود.

براساس گزارش‌های خبری، کمیته مشترک برای هماهنگی در زمینه استقرار مجدد نیروها در الحدیده به ریاست لولیسگارد به توافق درباره مرحله اول استقرار مجدد نیروها در شهر و بندر الحدیده و جزئیات مرحله دوم و سازوکاری نظارت و اجرای مرحله آینده دست یافت.

خبرگزاری سبأ در صنعا اعلام کرد، مهدی المشاط، رئیس شورای عالی سیاسی که انصارالله تشکیل داده روز گذشته با فرستاده سازمان ملل دیدار و با طرح ارائه شده از سوی لولیسگارد موافقت کرد.

او تاکید کرد، حوثی‌ها با اجرای مرحله نخست طرح موافق هستند.

المشاط طرف مقابل را مسؤول تداوم طفره روی از توافقات مربوط به نشست‌های سوئد و مانع تراشی و ادامه نقض‌ها و گسترش آن دانست.

مارتین گریفیث، فرستاده سازمان ملل به یمن نیز بر اهمیت گام برداشتن در مسیر اجرای توافقنامه سوئد و اهمیت استقرار مجدد نیروها در اسرع وقت طبق طرح ارائه شده، تاکید کرد.

یک منبع نظامی در الحدیده گفت، کمیته مشترک برای هماهنگی در راستای استقرار مجدد نیروها روز یکشنبه چهارمین دور از مذاکرات خود را که طی دو روز به ریاست لولیسگارد و با حضور نمایندگان انصارالله و دولت مستعفی یمن برگزار شده بود، پایان داد.

لولیسگارد رئیس کمیته مامور برای نظارت بر اجرای توافق آتش‌بس و خروج نیروهای دو طرف از الحدیده است.

انتهای پیام

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن