ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » شهید حججی
  • شناسه : 98881
  • ۲۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۸:۲۶
  • 96 بازدید
  • ارسال توسط :
دانشجویان باید پیشران نقش‌آفرینی در عرصه‌های مختلف باشند/ هنر استقامت و مجاهدت در عمل به تکلیف است

دانشجویان باید پیشران نقش‌آفرینی در عرصه‌های مختلف باشند/ هنر استقامت و مجاهدت در عمل به تکلیف است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، محمدجواد نیک روش، رئیس سازمان بسیج دانشجویی کشور امروز در مراسم افتتاحیه دوره شهید دیالمه که در اردوگاه سیدالشهدای آبعلی در حال برگزاری است، گفت: خداوند را شاکرم که امروز در بین شما افسران جوانی هستم که قرار است گام […]

هنر استقامت و مجاهدت در عمل به تکلیف است/ دانشجویان باید پیشران نقش آفرینی در عرصه‌های مختلف انقلاب باشند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، محمدجواد نیک روش، رئیس سازمان بسیج دانشجویی کشور امروز در مراسم افتتاحیه دوره شهید دیالمه که در اردوگاه سیدالشهدای آبعلی در حال برگزاری است، گفت: خداوند را شاکرم که امروز در بین شما افسران جوانی هستم که قرار است گام دوم انقلاب را بلند بردارید.

وی با بیان اینکه دوره شهید دیالمه یک دوره کشوری است که با حضور اساتید خوب و سرفصل‌های پیش بینی شده برگزار می‌شود، افزود: امیدواریم با توشه‌ای که در این دوره به دست می‌آوریم، برای اثرگذاری بیشتر عازم سنگر‌های خود در خط مقدم دانشگاه شویم.

نیک روش با اشاره به اینکه اولویت اول سازمان بسیج دانشجویی کادرسازی و تربیت نیرو‌های تراز انقلاب اسلامی است، گفت: این کادرسازی صرفا با برگزاری دوره و مطالعه محقق نمی‌شود؛ بلکه با عمل به تکلیف است که می‌توان تربیت شد و رشد یافت.

رئیس سازمان بسیج دانشجویی کشور با بیان اینکه جوانان فتح الفتوح انقلاب در بستر جنگ بودند که به تعبیر رهبر معظم انقلاب به ستارگانی تبدیل شدند که راه را می‌توان با این ستارگان پیدا کرد، افزود: بخشی از این جوانان در بستر عمل به تکلیف از خاک به افلاک رسیدند؛ با این وجود عمل به تکلیف باعث تربیت و رشد و رسیدن از خاک به افلاک و به دست آوردن توفیق شهادت می‌شود.

وی اضافه کرد: در بین همین جوانانی که در هشت سال دفاع مقدس با عمل به تکلیف به شهادت رسیدند برخی‌ها نیز از مسیر منحرف و برخی‌ها نیز بعد از جنگ مانند شهید احمد کاظمی‌ها به شهادت رسیدند. در هر حال امروز کسانی هم هنوز هستند که با همان فرمول عمل به تکلیف سپهسالار رهبر معظم انقلاب هستند و رهبری آن‌ها را در همین دنیا به مانند حاج قاسم سلیمانی به عنوان شهید قبول دارند.

نیک روش اظهار کرد: خوبی مسیر شهادت، مجاهدت و حق این است که گام نهادن در همین مسیر به منزله رسیدن است و وقتی که ما در این مسیر سر به راه شویم، مانند شهید حججی خواهیم شد. در هر حال نیروی تراز انقلاب با سر به راه شدن تربیت می‌شود.

رئیس سازمان بسیج دانشجویی کشور با تاکید بر اینکه ما باید ابتدا جایگاه راهبردی خود را در مسیر تمدن سازی پیدا کنیم و راجع به اقتضائات بومی خود تحلیل داشته باشیم، افزود: هنر استقامت و مجاهدت در عمل به تکلیف است و اساسا به کارگیری خلاقیت‌ها موجب تحقق تربیت می‌شود.

وی به بیانیه راهبردی اخیر رهبر معظم انقلاب اشاره کرد و افزود: باید با تکیه بر این بیانیه به برنامه ریزی بپردازیم.

نیک روش با اشاره به اینکه راهکار ما در سازمان بسیج دانشجویی تحقق الگوی هسته و شبکه است؛ از این رو به دنبال شکل دادن شبکه‌های مختلف هستیم، اظهار کرد: دانشجویان باید پیشران نقش آفرینی در عرصه‌های مختلف انقلاب اسلامی اعم از عرصه‌های عمومی، ملی، بین المللی و عرصه‌های تخصصی باشند. مثلا در دانشگاه فرهنگیان و یا در دانشگاه‌های زیر مجموعه صنعت نفت و انرژی چندین هزار دانشجو داریم که این دانشجویان باید با شبکه سازی به مسائل مرتبط با این حوزه‌ها ورود پیدا کنند؛ البته این شبکه‌سازی در برخی جا‌ها ایجاد شده است.

رئیس سازمان بسیج دانشجویی کشور با بیان اینکه امام خمینی (ره) در پیام خود برای تشکیل بسیج دانشجویی و طلبه نهاد علم را مورد خطاب قرار دادند؛ در حالی که بازاریان و همافران در انقلاب نقش داشتند، تصریح کرد: امام خمینی در این پیام از بسیج دانشجویی و طلبه به عنوان یکی از ضروری‌ترین تشکل‌ها نام بردند؛ با این وجود امروز نیز رهبر معظم انقلاب در بیانیه راهبردی خود جوانان را مورد خطاب قرار داده اند. در هر حال ایشان وزن خاصی برای با تجربه‌ها و پیشگامان انقلاب قائل هستند، ولی در بیانیه راهبردی خود صراحتا گفتند در گام دوم انقلاب جوانان باید شانه زیر بار مسئولیت قرار دهند.

وی با طرح این سوال که وقتی رهبر معظم انقلاب در بیانیه راهبردی خود از جوانان به عنوان پیشرو و پیشران نام می‌برند باید چه کنیم؟ تصریح کرد: ما حتما به دنبال قدرت هستیم و این قدرت برای امام و امت است. نسبت امت با امام قدرت آفرین است و راهکار این قدرت نیز این است که منظومه فکری، ولی را بشناسیم.

نیک روش با بیان اینکه منظومه فکری امام باید منظومه منسوب در سامانه اندیشه‌ای ما باشد، افزود: نظام مسائل انقلاب اسلامی باید دم دست شما دانشجویان باشد.

رئیس سازمان بسیج دانشجویی کشور با تاکید بر اینکه ما باید خود را با منظومه فکری امامین انقلاب بسازیم، افزود: ما از نگاه رهبر معظم انقلاب می‌توانیم امام خمینی را بشناسیم، چون رهبر انقلاب همان امام بروز بروز است.

وی با اشاره به اینکه باید توجه داشته باشیم که بسیج دانشجویی تنها متعلق به دانشجویان کارشناسی نیست از این رو باید دانشجویان تحصیلات تکمیلی نیز وارد این عرصه شوند، چون آن‌ها می‌توانند در زمینه کشف مسئله، مطالبه گری و اقدام به خوبی ورود پیدا کنند، تصریح کرد: البته شرط این کار این است که همه دست به دست هم دهند و برای این کار نیز باید اندیشکده‌ها و پژوهشکده‌های علمی راه اندازی شوند البته در ابتدا می‌توان در قالب هسته‌های علمی وارد عمل شد.

نیک روش گفت: نظام جامع تعلیم و تربیت سازمان بسیج دانشجویی طراحی شده است و در این نظام به دغدغه‌های دانشجویان پاسخ داده می‌شود.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن