ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 98978
  • ۳۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۹:۴۲
  • 475 بازدید
  • ارسال توسط :
جزئیات بازاستقرار نیروهای طرفین یمنی از الحدیده

جزئیات بازاستقرار نیروهای طرفین یمنی از الحدیده

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، یک منبع آگاه از نشست‌های کمیته هماهنگی آتش‌بس و بازاستقرار نیروها در الحدیده خبر داد، مرحله نخست توافق سوئد که اخیرا بر سر اجرای آن توافق شد شامل دو اقدام از سوی هیأت صنعا و ائتلاف عربی به رهبری عربستان […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، یک منبع آگاه از نشست‌های کمیته هماهنگی آتش‌بس و بازاستقرار نیروها در الحدیده خبر داد، مرحله نخست توافق سوئد که اخیرا بر سر اجرای آن توافق شد شامل دو اقدام از سوی هیأت صنعا و ائتلاف عربی به رهبری عربستان است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از وبگاه یمنی «النجم الثاقب»، این منبع با اشاره به توافق دو طرف بر سر اجرای مرحله نخست خروج نیروها از الحدیده گفت: نظامیان دولت نجات ملی از دو بندر الصلیف و راس عیسی تا پنج کیلومتر عقب‌نشینی می‌کنند و نظامیان ائتلاف متجاوز هم از مثلث «کیلومتر 7 به شرق مطاحن ( آسیاب‌های دریای سرخ)» یک کیلومتر عقب‌نشینی می‌کنند.

منبع مذکور گفت: کمیته مشترک تلاش می‌کند با اجرای مرحله اول توافق بازاستقرار نیروها در الحدیده، مجوز انتقال غلات از آسیاب‌های دریای سرخ و عبور کمک‌ها را ظرف  یازده روز به دست آورد.

منبع مذکور افزود: هیئت ملی یمن با اجرای کامل این مرحله توافق کرد اما نمایندگان ائتلاف عربی اجرای توافق را منوط به دستیابی به توافق بر سر قدرت محلی این منطقه پس از عقب‌نشینی دانستند، این در حالی است که رئیس کمیته ناظران تاکید کرده که حکومت محلی بر اساس توافق سوئد در حال حاضر وجود دارد.

این منبع گفت: مرحله دوم توافق استقرار مجدد نیروها در الحدیده مورد توافق اولیه دو طرف قرار گرفت؛ اما نمایندگان ائتلاف عربی مهلتی را برای رایزنی با رهبران خود در عربستان و امارات خود خواستند و تاکید کردند که آنها تنها ابزارهای ائتلاف بوده و تصمیم‌گیرنده نیستند.

این منبع یمنی به وجود اختلافاتی میان امارات و عربستان درباره پیشنهاد مربوط به مرحله دوم که از سوی سازمان ملل مطرح شده اشاره کرد و گفت: نمایندگان هیئت ملی با این پیشنهاد سازمان ملل موافقند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از فارس، هیأت صنعاء (دولت نجات ملی) و هیأت دولت مستعفی یمن اواسط آذر ماه گذشته، پس از دو سال توقف مذاکرات، سرانجام گفت‌و‌گوها با هدف رسیدن به صلح را در استکهلم سوئد آغاز کردند و به توافق رسیدند.

در جریان این مذاکرات قرار بود، نیروهای طرفین در هفتم ژانویه گذشته از «الحدیده» خارج شوند تا حمله‌ای به بندرگاه الحدیده صورت نگیرد و زمینه برای ادامه مذاکرات و در نتیجه پایان دادن به جنگ چهار ساله یمن فراهم شود که با کارشکنی‌های ائتلاف عربستان این توافق عملی نشد.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن