ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 99041
  • ۰۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۷:۳۴
  • 85 بازدید
  • ارسال توسط :
کشته شدن ۱۵ نظامی سعودی در درگیری‌ با انصارالله ظرف هفته اخیر

کشته شدن ۱۵ نظامی سعودی در درگیری‌ با انصارالله ظرف هفته اخیر

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از ایسنا، رسانه‌های عربستانی اعلام کردند، سه سرباز این کشور در درگیری با افراد مسلح انصارالله در مرز جنوبی عربستان کشته شدند. پیش از این هم انصارالله از کنترل بر پایگاه‌های جدید و مورد هدف قرار دادن تجمع‌های ارتش عربستان روبروی نجران خبر داده و […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از ایسنا، رسانه‌های عربستانی اعلام کردند، سه سرباز این کشور در درگیری با افراد مسلح انصارالله در مرز جنوبی عربستان کشته شدند.

پیش از این هم انصارالله از کنترل بر پایگاه‌های جدید و مورد هدف قرار دادن تجمع‌های ارتش عربستان روبروی نجران خبر داده و گفت، موشک “زلزال۱” را به سمت تجمعات ارتش عربستان در این منطقه شلیک کرده است.

یک منبع نظامی انصارالله گفت، این جنبش بر تعدادی از پایگاه‌ها در جنوب جبل النار روبروی نجران کنترل یافته و تلاش برای نفوذ ارتش عربستان به سمت پایگاه‌های نجران را ناکام گذاشته است.

از سوی دیگر نیز، ترکی المالکی، سخنگوی نیروهای ائتلاف سعودی اماراتی مدعی شد، انصارالله تاکنون ۲۱۸ موشک بالستیک به عربستان شلیک کرده که آخرین آن دو موشکی بود که یکی از آنها داخل خاک یمن افتاد و دومی را یگان‌های نیروی هوایی عربستان رهگیری کردند. وی افزود، دو استان صعده و عمران هم همچنان نقطه تحرک و ذخیره موشک‌های بالستیک هستند.

در بخش سیاسی نیز مارتین گریفیث، نماینده ویژه سازمان ملل به یمن گفت، پیشرفت چشم‌گیری در اجرای توافق‌نامه شهر الحدیده میان دولت مستعفی یمن و انصارالله وجود دارد و همین مساله اجازه می‌دهد احتمال بررسی مرحله آتی، مسائل و دشواری‌های آن وجود داشته باشد.

وی طی گزارشی که روز سه شنبه در مقابل شورای امنیت ارائه کرد از طرف‌های درگیر یمنی خواست اجرای توافق خلع سلاح در الحدیده را آغاز کنند.

گریفیث افزود، بررسی‌ تدارکات سیاسی و امنیتی آتی گامی مهم برای نشان دادن نیت‌های هر دو طرف است.

پس از اینکه انصارالله اواخر سال ۲۰۱۴ دولت عبد ربه منصور هادی، رئیس جمهور مستعفی یمن را برانداخت، عربستان و امارات از سال ۲۰۱۵ ائتلاف نظامی را در تلاش برای بازگردان دولت به عرصه قدرت رهبری می‌کنند.
 
انتهای پیام

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن