ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 99062
  • ۰۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۹
  • 123 بازدید
  • ارسال توسط :
کلمه به کلمه بیانیه گام دوم رهبر معظم انقلاب حرف دارد/ دانشجویان مطالعه عمیق داشته باشند

کلمه به کلمه بیانیه گام دوم رهبر معظم انقلاب حرف دارد/ دانشجویان مطالعه عمیق داشته باشند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، حجت الاسلام رستمی، رییس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های کشور امروز در دوره نخبه پروری سیاسی شهید دیالمه سازمان بسیج دانشجویی کشور که در اردوگاه سیدالشهدا آبعلی در حال برگزاری است، گفت: هدف ملت ایران از انقلاب این […]

فکر مردم سالاری دینی تمدن غرب را به چالش کشیده/ دانشجویان مطالعه عمیق داشته باشند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، حجت الاسلام رستمی، رییس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های کشور امروز در دوره نخبه پروری سیاسی شهید دیالمه سازمان بسیج دانشجویی کشور که در اردوگاه سیدالشهدا آبعلی در حال برگزاری است، گفت: هدف ملت ایران از انقلاب این بود تا بتوانند شکل زندگی را که در آن احساس آرامش و رفاه می‌کنند رقم بزند؛ اما دشمن این اجازه را نداد و از همان ابتدا یقه انقلاب اسلامی را گرفت و آن را رها نکرد.   وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی آمریکا را با تمام داشته ها، نفوذ و قدرتی که داشت در منطقه با چالش مواجه کرد، افزود: اگر انقلاب اسلامی یک انقلاب مارکسیستی بود، چون این انقلاب در دامن شوروی قرار می‌گرفت، دیگر آمریکا جرات دست اندازی به آن را نداشت و این جمهوری اسلامی شعار نه شرقی و نه غربی را در کشور حاکم کرد؛ به گونه‌ای که پس از جنگ شوروی با افغان‌ها ضمن محکومیت این جنگ سلاح در اختیار نیرو‌های افغان قرار داد.

رستمی تصریح کرد: انتظار رهبر معظم انقلاب از شما دانشجویان به عنوان فرماندهان جنگ نرم این است که پیاده نظام و پیاده نباشید. کلمه به کلمه بیانیه گام دوم رهبر معظم انقلاب حرف دارد و این شما هستید که باید این بیانیه را تبیین کنید؛ با این وجود باید تمام کتاب‌هایی را که انقلابی‌ها و حتی ضدانقلاب‌ها نوشته اند؛ بخوانید و مسلط شوید تا دهان کسانی که یاوه گویی می‌کنند را ببندید.

رییس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری به اسناد به دست آمده در سفارت سابق آمریکا اشاره کرد و افزود: بیش از ۵۰ جلد کتاب در مورد اقدامات آمریکا در ایران منتشر شده؛ اما یک سیاست آمریکایی شدن باعث شده که این اسناد وارد کتاب‌های درسی نشود در هر حال آمریکا پس از انقلاب ما را رها نکرد.

وی تصریح کرد: ضربه سخت دیگری که آمریکا از انقلاب اسلامی خورد، این بود که منطقه نسبت به آمریکا حساس شد و با این حساسیت کشور‌های اسلامی به اسلام، جهاد و شهادت رجوع کردند؛ مثلا در آن مقطع شیعه بودن در لبنان آنقدر با حقارت همراه بود که شیعیان برای فرزندان خود نام مسیحی انتخاب می‌کردند و حتی تلاش می‌کردند تا با یک خانواده غیر شیعه ازدواج کنند؛ بنابراین شیعه با انقلاب اسلامی عزت پیدا کرد و تشیع در منطقه احیا شد.

رستمی به اقدامات آمریکا برای سرکوب شیعیان در منطقه اشاره کرد و افزود: در جنگ کویت آمریکا در عراق منطقه پرواز ممنوع اعلام کرد؛ اما وقتی که شیعیان عراق قیام کردند در راستای سرکوب شیعیان منطقه پرواز ممنوع در این کشور لغو شد.

رییس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری با اشاره به اینکه شعار بیرون کردن آمریکا از منطقه برای این کشور گران تمام شد، تصریح کرد: منطقه خاورمیانه به واسطه و جود منابع عظیم انرژی برای آمریکا از اهمیت بالایی برخوردار است؛ به گونه‌ای که این کشور به چین و اروپا هم اجازه نمی‌دهد که در این منطقه جولان بدهند. در هر حال امروز شاهدیم عراق به عنوان کشوری که آمریکا تلاش می‌کرد یک الگوی آمریکایی در آن شکل بگیرد؛ از دستشان خارج شده و یک الگوی ایرانی شکل گرفته است.

وی گفت: امروز تمام کسانی که با ایران در ارتباط بوده اند؛ رهبران عراق هستند حتی کسانی که مانند حیدرالعبادی می‌خواهند به آمریکا امتیاز بدهند در این کشور سقوط می‌کنند و به آن‌ها اجازه نمی‌دهند که نخست وزیر شوند.

رستمی با بیان اینکه امروز رییس جمهور آمریکا اگر بخواهد به پایگاه نظامی این کشور در عراق برود به صورت مخفیانه این کار را انجام می‌دهد؛ اظهار کرد: به گفته ترامپ آمریکا ۷ هزار میلیارد دلار در منطقه هزینه کرد، ولی وقتی که او می‌خواهد به پایگاه نظامی این کشور در عراق برود؛ باید به صورت مخفیانه و چراغ خاموش این کار را انجام دهد.

رییس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری تصریح کرد: آمریکا و متحدانش قرار بود یمن را ۸ روزه از شر حورثی‌ها خلاص کنند، اما امروز ۴۸ ماه است که در این کشور دست به عملیات می‌زنند و در نهایت مجبور به مذاکره با حورثی‌ها شدند تا از منطقه خارج شوند. اتفاقی که در یمن افتاده این است که ما شاهد رویش نیرو‌های مخلصی هستیم که اخلاص آن‌ها ۱۰ برابر بیشتر از حزب الله لبنان است با این وجود باید منتظر ظهور گروهی مستحکم‌تر از حزب الله باشیم.

وی اظهار کرد: اتفاقی که با پیروزی انقلاب اسلامی افتاد؛ این است که منطقه از دست آمریکا خارج شد و امروز پس لرزه‌های این انقلاب برای آمریکایی‌ها بسیار زیان بار بوده است.

رستمی با بیان اینکه مساله مهم به چالش کشیدن تمدن غرب است و شاید بیانیه گام دوم رهبر معظم انقلاب در این راستا بوده، تصریح کرد: امروز دعوا بر سر این است که آمریکا در منطقه بماند یا برود در واقع امروز دعوا بر سر حوزه نفوذ ایران و آمریکا در منطقه است.

رییس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری با بیان اینکه تفکر مردم سالاری دینی تمدن غرب را به چالش کشیده و به گونه‌ای که این تفکر نشان داد جمهوری اسلامی ایران با جمهوری پاکستان و موریتانی متفاوت است، اظهار کرد: نظام فکری و مردم سالاری دینی که در قالب جمهوری اسلامی ارایه شده، به دنبال یک تمدن جدید به عنوان رغیب تمدن غرب است پس از اگر این نظام بتواند در یک محیط آزمایشگاهی موفق باشد و الگو ارایه دهد می‌تواند خیلی خطرناک باشد.

وی با اشاره به اینکه حکومت اسلامی موظف است که مردم را به سمت بهشت هدایت کند به همین دلیل اگر نظام به فکر سعادت اخروی و دنیوی مردم نباشد ناکارآمد است، تصریح کرد: برخی‌ها به دنبال این دوگانه هستند؛ مثلا به خاطر فضای ولنگاری که در جزیره هرمز به وجود آمده؛ برخی می‌گویند اگر مردم می‌خواهند درآمد زیاد شود و گردشگر به این منطقه بیاید؛ نباید با این مسائل کار داشته باشند؛ با این وجود با این حرف‌ها مردم را سر دوراهی قرار می‌دهند که آیا سر اعتقادات خود بمانند و یا شاهد ولنگاری‌ها و دنیا طلبی باشند.

رستمی با بیانکه انقلاب اسلامی یک نواندیشی دینی بود و توانست دین اسلام را که پیش از انقلاب یک دین خمود بود به یک دین حاکم در جامعه تبدیل کند؛ تصریح کرد: تمدن نوین اسلامی تکلیف و هدفگذاری که رهبر معظم انقلاب برای جوان مومن انقلابی تعیین کرده با این وجود بعد از دولت اسلامی باید به فکر جامعه اسلامی باشیم و برای این کار باید آتش به اختیار حرکت کنیم تا تمدن اسلامی در یک جامعه اسلامی ایجاد شود.
ادامه دارد…

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن