ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 99108
  • ۰۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۹:۲۶
  • 113 بازدید
  • ارسال توسط :
ازسرگیری فروش تسلیحات به عربستان به تحولات یمن بستگی دارد

ازسرگیری فروش تسلیحات به عربستان به تحولات یمن بستگی دارد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از افکارنیوز، آلمان سال گذشته میلادی (۲۰۱۸)، پس از قتل وحشیانه جمال خاشقجی، روزنامه نگار منتقد محمد بن سلمان، ولیعهد سعودی در کنسولگری عربستان واقع در شهر استانبول ترکیه، فروش تسلیحات به رژیم سعودی را به حال تعلیق در آورد. هایکو ماس در این باره […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از افکارنیوز،

آلمان سال گذشته میلادی (۲۰۱۸)، پس از قتل وحشیانه جمال خاشقجی، روزنامه نگار منتقد محمد بن سلمان، ولیعهد سعودی در کنسولگری عربستان واقع در شهر استانبول ترکیه، فروش تسلیحات به رژیم سعودی را به حال تعلیق در آورد.

هایکو ماس در این باره گفت: موضع دولت فدرال (آلمان) این است که در مقطع کنونی ما به عربستان سعودی سلاح نخواهیم فروخت. تصمیم گیری‌های آتی در این باره به روند پیشرفت در (حل) مناقشه یمن، اجرای توافق به دست آمده در جریان گفتگو‌های صلح در استکهلم و وجود یک روند ثابت که در نهایت به صلح در یمن بینجامد، بستگی دارد.

وزیر خارجه آلمان همچنین تصریح کرد تصمیم دولت این کشور برای توقف فروش تسلیحات به عربستان سعودی به دلیل قتل خاشقجی و جنگ ائتلاف متجاوز سعودی علیه یمن بوده است.

اظهارات هایکو ماس پس از آن بیان می شود که جرمی هانت، وزیر امور خارجه انگلیس، امروز در نامه‌ای به همتای آلمانی خود، از برلین به دلیل تبعات تحریم تسلیحاتی عربستان انتقاد کرد و مدعی شد از تاثیر تصمیم آلمان بر صنعت تسلیحاتی انگلیس و اروپا و توانایی اروپا در عمل به تعهدات خود در برابر ناتو نگران است.

جرمی هانت همچنین در این نامه، به هایکو ماس هشدار داد اقدام آلمان در توقف صادرات تسلیحاتی به رژیم سعودی، صادرات طرح‌های مشترک اروپا -از قبیل جت‌های تورنادو و یک مدل یوروفایتر تایفون- را تحت تاثیر قرار می‌دهد و وجهه آلمان را به عنوان شریکی مورد اعتماد خدشه دار می‌کند. 

 

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن