ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 99110
  • ۰۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۹:۳۱
  • 91 بازدید
  • ارسال توسط :
همایش تجلیل از مادارن شهداء قشم برگزار شد

همایش تجلیل از مادارن شهداء قشم برگزار شد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از خبرگزاری فارس از قشم، از سال 1392روز 13 جمادی‌الثانی در تقویم رسمی جمهوری اسلامی ایران به عنوان روز ملی«تکریم مادران و همسران شهدا» ثبت شده است. علت نامگذاری این روز به چنین عنوانی این است که سالروز وفات حضرت ام‌البنین(س) همسر حضرت امیرالمومنین علی(ع) […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از خبرگزاری فارس از قشم، از سال 1392روز 13 جمادی‌الثانی در تقویم رسمی جمهوری اسلامی ایران به عنوان روز ملی«تکریم مادران و همسران شهدا» ثبت شده است.

علت نامگذاری این روز به چنین عنوانی این است که سالروز وفات حضرت ام‌البنین(س) همسر حضرت امیرالمومنین علی(ع) و مادر چهار شهید از شهدای کربلا به ویژه حضرت ابوالفضل (ع) را می‌توان برترین روز تاریخ برای تجلیل از مادران و همسران شهدا به شمار آورد و با الگوسازی سیره آن حضرت(س)، تکریم این قشر را به فرهنگ عمومی و ماندگار جامعه تبدیل کرد.

با توجه به اینکه روزها در سال قمری هر ساله 10 روز نسبت به روزهای تقویم شمسی کمتر می‌شود، تاریخ روز تکریم مادران و همسران شهدا نیز به تبع آن تغییر می‌کند و در سال‌جاری این روز با سی‌ام بهمن‌ماه مصادف شد.

به همین مناسبت در حوالی این روز، همایش تجلیل از 12 مادر شهید قشم در محل مسجدالنبی این شهر برگزار و طی آن با اهداء لوح سپاس از مقام شامخ آنان تجلیل به عمل آمد. 

شهرستان قشم با یک‌هزار و 500 کلیومتر مربع و حدود 150 هزار نفر جمعیت شامل جزایر قشم، هرمز، هنگام و لارک است.

57 شهید از این سوی مادران این خطه از ایران اسلامی تقدیم انقلاب شده که در این بین 19شهید متعلق به جزیره قشم بوده و از این تعداد هفت مادر شهیدپرور به فرزندان شهیدشان پیوسته‌اند.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن