ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 99126
  • ۰۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۸:۱۴
  • 118 بازدید
  • ارسال توسط :

قم| روحانیت شیعه هرگز در دام جنگ‌های فرقه‌ای و مذهبی نمی‌افتد

– اخبار استانها – به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از خبرگزاری تسنیم از قم، آیت‌الله علی‌رضا اعرافی پیش از ظهر امروز در دومین کنگره بین‌المللی 140 شهید روحانی مدافع حرم که در تالار بیداری جامعه الزهرا(س) برگزار شد اظهار داشت: شهدای روحانیت در عصر جدید پیام آزادی‌بخش اسلام را با ایثار […]

– اخبار استانها –

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از خبرگزاری تسنیم از قم، آیت‌الله علی‌رضا اعرافی پیش از ظهر امروز در دومین کنگره بین‌المللی 140 شهید روحانی مدافع حرم که در تالار بیداری جامعه الزهرا(س) برگزار شد اظهار داشت: شهدای روحانیت در عصر جدید پیام آزادی‌بخش اسلام را با ایثار و مجاهدت خود به جهان معاصر منتقل کردند.

وی افزود: 140 شهید روحانی از 5 کشور اسلامی با خون خود خط سطح شهادت را ترسیم کردند، صبر خانواده‌های شهدای حرم به جبهه مقاومت اسلامی صفا و رونق بخشیده است، خانواده شهدا پیشگامان خط روشن شهادت و صبر هستند.

رئیس دومین کنگره بین‌المللی 140 شهید روحانی مدافع حرم گفت: علامه امینی دریکی از کتاب‌های فاخر خود، از قرن چهارتا قبل از انقلاب اسلامی نام 130 شهید روحانی را ذکر و بیان کرده است، به برکت انقلاب اسلامی هزاران شهید برای اجرای احکام اسلامی تقدیم درگاه متعالی خداوند متعال کرده است.

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور با اشاره به نقش مهم شهدای روحانی مدافع حرم ابراز کرد: شهدای روحانی گل‌های سرسبد شهدای مدافع حرم هستند، جهاد و شهادت در منطق اسلام ناب و دکترین مقاومت دارای یک منطق روشنی بوده که با جهاد و شهادت داعش و تکفیری‌ها کاملاً متفاوت است.

دومین کنگره بین‌المللی 140 شهید روحانی مدافع حرم در قم آغاز شدپیام همسر شهید مدافع حرم به خانواده شهدای حادثه تروریستی زاهدانکرمان| پیکر مطهر شهید مدافع حرم وارد سیرجان شد

اعرافی گفت: جهاد و شهادت راستین در جبهه مقاومت دارای مؤلفه‌های روشن و عقلانی داشته که آن را از سایر منطق‌های دروغین جدا می‌کند، عقلانیت، مبانی استوار فکری و فلسفی از مهم‌ترین مؤلفه‌های فرهنگ شهادت در جبهه مقاومت اسلامی است.

وی خاطرنشان کرد: دفاع در برابر ظالمان و ستم‌پیشگان از مؤلفه‌های دیگر جهاد و شهادت راستین است، شهادت شهدای جبهه مقاومت اسلامی دقیقاً منطبق با مؤلفه دفاع از سرزمین‌های اسلامی است، جهاد و شهادتی را می‌توان را جهاد راستین نامید که بر اساس فرماندهی فرمانده واجدالشرایط باشد که این عنصر مهم نیز در فرماندهی اصلی جبهه مقاومت اسلامی در جریان است.

رئیس دومین کنگره بین‌المللی 140 شهید روحانی مدافع حرم با اشاره به چهارمین مؤلفه جهاد و شهادت راستین اضافه کرد: جهاد و شهادت راستین باید مبتنی بر حفظ خطوط قرمز انسانی است، داعش و گروهک‌های تکفیری با اقدامات وحشیانه و مشمئزکننده درصدد لوث کردن فرهنگ گران‌بهای جهاد و شهادت راستین هستند.

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور بیان کرد: حضور نظامیان ایران در کشورهای همسایه در قالب منطق مستشاری، فرهنگ‌سازی و بر اساس دعوت دولت‌های متبوع بوده و از این نظر روحانیت شیعه هرگز در دام جنگ‌های مذهبی، فرقه‌ای و نیابتی نخواهد افتاد، جهاد و شهادت شیعه همیشه مبتنی بر عقل و منطق بوده است. در آینده تابناک اسلام اسرائیل جایگاهی نداشته و در آن آینده تابناک تمدن نوین اسلامی شکل‌گرفته و عزت به ملت‌های اسلامی بازخواهد گشت.

اعرافی عنوان کرد: سلسه جنبان گروهک‌های تکفیری صهیونیست‌ها و آمریکا بوده و امروز این مسئله برای همه مردم روشن‌ شده است، اگر جریان مقاومت اسلامی در برابر داعش و گروه‌های تکفیری ایستادگی نمی‌کرد چهره اسلام امروز کاملاً تغییر کرده و انقلاب اسلامی نیز رو به محاق رفته بود. حوزه جمهوری اسلامی همواره انقلابی مانده و هرگز از این آرمان‌های بلند کوتاه نخواهد آمد. حوزه علمیه به بیانیه گام دوم انقلاب آماده برداشتن گام‌های بلندتر و ترمیم خلأهای موجود است.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن