ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 99175
  • ۰۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۰
  • 85 بازدید
  • ارسال توسط :
جلسه توجیهی هیأت صنعاء با اتحادیه اروپا درباره آخرین وضعیت یمن

جلسه توجیهی هیأت صنعاء با اتحادیه اروپا درباره آخرین وضعیت یمن

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «هیأت ملی مذاکره‌کننده یمن» با سفر به بروکسل مقر اتحادیه اروپا، با اعضایی در این اتحادیه دیدار و درباره آخرین وضعیت سیاسی و نظامی یمن گفت‌وگو کردند. «محمد عبدالسلام» سخنگوی هیأت مذاکره‌کننده صنعاء در مذاکرات صلح با دولت مستعفی یمن، […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «هیأت ملی مذاکره‌کننده یمن» با سفر به بروکسل مقر اتحادیه اروپا، با اعضایی در این اتحادیه دیدار و درباره آخرین وضعیت سیاسی و نظامی یمن گفت‌وگو کردند.

«محمد عبدالسلام» سخنگوی هیأت مذاکره‌کننده صنعاء در مذاکرات صلح با دولت مستعفی یمن، در این خصوص گفت که هیأت اعزامی به بروکسل توضیحات کافی درباره راهکار سیاسی مطلوب برای حل بحران، نهادهای اجرایی، مرحله انتقالی آینده و شراکت ملی میان همه طرف‌ها در یمن به طرف اروپایی ارائه کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از پایگاه خبری «انصارالله»، عبدالسلام با بیان اینکه «کشورهای متجاوز به یمن سیاست فقیرتر کردن یمن را در پیش گرفته‌اند تا مردم را به زانو درآورند»، گفت، «شرح کاملی به همراه سند، عکس و نقشه» از فعالیت کمیته هماهنگی و بازاستقرار نیروهای یمنی در غرب یمن که مامور اجرای توافق استکهلم است، ارائه کردیم و طرف یمنی توضیح داد که مرحله اول توافق صلح استکهلم را اجرا کرده است اما «طرف متجاوز نقض آتش‌بس را ادامه داده… و در اجرای تعهدات خود تعلل می‌کند».

عبدالسلام گفت، طرف متجاوز به بهانه اینکه اول باید توافق الحدیده اجرا شود، از اجرای تعهدات خود درباره تعز طفره رفته و در کار اجرای توافق الحدیده نیز کارشکنی می‌کند.

سخنگوی هیأت مذاکره کننده یمنی در خصوص توافق درباره پروند اسرای دو طرف نیز گفت که لیست ارائه شده از طرف مقابل، نشان می‌دهد که آنان با گروه‌های تکفیری و تروریستی مثل القاعده و داعش ارتباط دارند زیرا خواستار آزادی برخی اعضای آنان شده‌اند.

هیأت صنعاء (دولت نجات ملی) و هیأت دولت مستعفی یمن اواسط آذر ماه گذشته، پس از دو سال توقف مذاکرات، سرانجام گفت‌و‌گوها با هدف رسیدن به صلح را در استکهلم سوئد آغاز کردند و به توافق رسیدند.

در جریان این مذاکرات قرار بود، نیروهای طرفین در هفتم ژانویه گذشته از «الحدیده» خارج شوند تا حمله‌ای به بندرگاه الحدیده صورت نگیرد و زمینه برای ادامه مذاکرات و در نتیجه پایان دادن به جنگ چهار ساله یمن فراهم شود. از سوی دیگر قرار بود کمک‌های بشردوستانه به استان تعز ارسال شود و طرفین لیست اسرای خود را به طرف مقابل بدهند تا تبادل اسرا انجام شود.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن