ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 99280
  • ۰۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۸:۱۶
  • 298 بازدید
  • ارسال توسط :

اینفوگرافیک‌ نمایشگر تصویری داده و اطلاعات است

مریم سلیمی مدرس دانشگاه در حاشیه برگزاری کارگاه ورک‌شاپ اینفوگرافیک که در سالن اجتماعات حوزه هنری اردبیل برگزار شد در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل، اظهار کرد: اینفوگرافیک‌ها نمایشگران تصویری اطلاعات و داده‌ها هستند که هدف آن‌ها ارائه سریع و ساده اطلاعات پیچیده است. وی در ادامه با ارائه تعاریفی ساده از اینفوگرافیک افزود: […]

مریم سلیمی مدرس دانشگاه در حاشیه برگزاری کارگاه ورک‌شاپ اینفوگرافیک که در سالن اجتماعات حوزه هنری اردبیل برگزار شد در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل، اظهار کرد: اینفوگرافیک‌ها نمایشگران تصویری اطلاعات و داده‌ها هستند که هدف آن‌ها ارائه سریع و ساده اطلاعات پیچیده است.

وی در ادامه با ارائه تعاریفی ساده از اینفوگرافیک افزود: به بیان ساده‌تر، اینفوگرافیک‌ها به کمک عناصر بصری نظیر عکس، نمودار، نقشه، دیاگرام سعی می‌کنند تا مجموعه‌ای از داده‌ها و اطلاعات پیچیده را به‌گونه‌ای به تصویر دربیاوردند که پیام به شیوه‌ای سریع و قابل‌فهم به مخاطب منتقل شود.

این مدرس دانشگاه افزود: امروزه اینفوگرافی کاربرد گسترده‌ای در بسیاری از زمینه‌ها از آموزش و فرهنگ‌سازی گرفته تا تبلیغات و بازاریابی دارا است و به دلیل همین مزیت‌ها باعث استقبال زیاد در استفاده از این روش در ارائه‌ی مفاهیم شده است.

یکی از نقاط قوت اینفوگرافی قابلیت انتشار ساده است

مولف کتاب گرافیک خبری و اطلاع‌رسان با اشاره به نقاط قوت اینفوگرافی بیان کرد: یکی از نقاط قوت اینفوگرافی قابلیت انتشار ساده و گرفتن تعداد زیادی بازدید، کامنت‌ و لینک‌ است.

سلیمی اضافه کرد: مزیت دیگر این است که بر اساس تحقیقات، فرایند انتقال داده‌های دیداری در مغز، به‌طور تقریبی شصت‌هزار برابر سریع‌تر از داده‌های متنی است ازاین‌رو سرعت یادگیری و ذخیره‌ی اطلاعات، در روش اینفوگرافی بهتر از وقتی است که از شیوه‌ی نوشتاری استفاده می‌شود و همین عامل سبب شده که به‌جای استفاده از شیوه‌ی نوشتاری، امروزه بیشتر از این روش استفاده شود. 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از خبرگزاری فارس از اردبیل، مریم سلیمی، متولد ۱۳۶۵ در تهران و دکترای علوم ارتباطات اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم تحقیقات، است.

وی مولف کتاب گرافیک خبری و اطلاع رسان(اولین کتاب اینفوگرافیک در ایران)، مسئول گرافیک‌خبری و اطلاع‌رسان خبرگزاری نسیم، دبیر اجرایی و داور جشنواره رسم سرخ است؛ تدریس در دانشگاه‌های آزاد، علمی کاربردی، سوره تهران، برگزاری بیش از ۶۳ کارگاه و دوره آموزشی در حوزه‌های گرافیک خبری و اطلاع‌رسان(اینفوگرافیک)، سواد بصری و رسانه‌ای، از جمله فعالیت‌های ایشان است.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن