ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 99339
  • ۰۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۷:۲۴
  • 118 بازدید
  • ارسال توسط :
با دستگیری پلیس و برخورد قضایی، جامعه با حجاب تر نمی شود/در زمان بنده هیچ فردی به خاطر بدحجابی شلاق نخورده و به حبس نرفته است

با دستگیری پلیس و برخورد قضایی، جامعه با حجاب تر نمی شود/در زمان بنده هیچ فردی به خاطر بدحجابی شلاق نخورده و به حبس نرفته است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از برنا از اراک ، سردار عزیزی در نشست هم اندیشی مسئولان انتظامی استان و مدیران مسئول رسانه ها ی استان مرکزی در ستاد فرماندهی در خصوص انتقاد به نظارت پلیس بر فضای مجازی گفت: در حال حاضر پلیس فتا نیازمندی های لازم در راستای […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از برنا از اراک ، سردار عزیزی در نشست هم اندیشی مسئولان انتظامی استان و مدیران مسئول رسانه ها ی استان مرکزی در ستاد فرماندهی در خصوص انتقاد به نظارت پلیس بر فضای مجازی گفت: در حال حاضر پلیس فتا نیازمندی های لازم در راستای دسترسی به فضای مجازی را در اختیار ندارد. مردم حق دارند اگر مورد هتک حیثیت قرار می گیرند و یا مورد بزه واقع می شوند، از پلیس و دستگاه قضایی توقع داشته باشند که به حق خود برسند و موارد آنها مورد پیگیری قرار بگیرد اما متأسفانه در فضای مجازی به اندازه فضای واقعی دستمان باز نیست که بتوانیم اقدامات خاصی را انجام دهیم.

در تلگرام می شود کانال هایی را ایجاد کرد که هیچ شخصی نتواند تشخیص دهد که ایجاد کننده و راهبر این کانال ها چه اشخاصی هستند. تقاضای پلیس و شورای عالی فضای مجازی و معاونت حوزه فضای مجازی دادستانی کل این است که هر شخصی می خواهد در این فضا فعالیت کند، باید با یک شماره واقعی و با کد ملی شخصی خود وارد شود و فعالیت کند. تا اگر روزی مرتکب هتک حیثیت افرادی شد و جرمی را انجام داد، در کسری از ثانیه پلیس آن را شناسایی، دستگیر و تحویل مراجع قضایی دهد.

مجلس شورای اسلامی باید سازوکاری را فراهم کند که این موضوع قانونمند شود و تا زمانی که این موضوع قانونمند نشده است با هرج و مرج همراه است.

افراد هدایت کننده کانال های تلگرامی در نهایت شناسایی می شوند و تحویل دستگاه قضایی نیز می شوند، اما با روند موجود، فرآیندی را که می توان در کمترین زمان انجام داد، در بسیاری از مواقع تا دو سال به طول می انجامد. هنرمندی پلیس و دستگاه قضایی این است که فاصله بین وقوع جرم تا کشف آن و دستگیری مجرمین و خاطیان در کمترین زمان ممکن رخ دهد و انجام گیرد تا مردم هر چه سریعتر به آرامش برسند. مردم تحت اختیار خود و خودسرانه اقدام به انتقام گیری نکنند. اگر پلیس و دستگاه قضا نتواند به موقع مجرمین را دستگیر کند و آنها را به دستگاه عدلیه و به مجازات قانون بسپارد، مردم ترغیب می شوند که خودشان اقدام به انتقام گیری کنند.

در حوزه رسانه به حدی رسیده ایم که محرمانه ترین اخبار در کمترین زمان منتشر می شود

ما به عنوان پلیس و به خصوص پلیس فتا از دو طریق در این حوزه وارد موضوع می شویم. یک طریق بحث اینکه شخص شاکی خصوصی باشد و از جراید یا خبرگزاری یا روزنامه و یا کانال خاصی و … شکایت و مرجوعه قضایی داشته باشد و پلیس نیز برای پیگیری ورود پیدا می کند. یک طریق دیگر بحث اینکه مدعی العموم شخص دادستان یا معاونین وی تشخیص بدهد که جراید یا خبرگزاری یا روزنامه و یا کانال خاصی و … هر آنچه اقدامی که انجام می دهد باعث تشویش اذهان عمومی و یا تخریب اشخاص اعم از حقیقی و حقوقی است و از طریق ضابطین خود که پلیس فتا نیز جزء این ضابطین است به مسئله ورود پیدا می کنند. در خصوص کلانتر مرکزی هر دو طریق آن در حال پیگیری است. با یاری خداوند زمانی که به نتیجه نهایی برسد و از طریق پلیس یا دستگاه قضایی رسانه ای خواهد شد. در همین جا اعلام می کنیم که در زمان حاضر هیچ موضوعی وجود ندارد که غیرشفاف باشد و اطلاعات درج خواهد شد.

نشتی اخبار و درز اطلاعات از هر طریقی رخ خواهد داد و نمی توان هیچگونه مواردی را پنهان کرد. به هر حال هر شخصی می تواند از هر طریقی و با هر نام و نشانی و یا هر گرایشی این موضوعات را بیان کند. امروز در حوزه شهروندرسانه به حدی رسیده ایم که محرمانه ترین اخبار نیز در کمترین زمان در اختیار رسانه قرار می گیرد و انتشار می یابد. این موضوع برای کنترل اجتماع و نظارت اجتماعی در حوزه های مختلف یک امر بسیار خوبی است که البته باید با شرط رعایت اخلاق شکل بگیرد. شخصی که می خواهد فعالیت رسانه ای انجام دهد نباید عامل توهین به سایر اشخاص باشد حتی اگر انتقاد شدید به آن شخص حقیقی، حقوقی و جریان فکری و یا سیاسی داشته باشد. باید تمامی فرایندها در چارچوب اخلاق شکل بگیرد.

با دستگیری پلیس و برخورد قضایی، جامعه با حجاب تر نمی شود

عزیزی در خصوص نحوه برخورد با متخلفان عفاف و حجاب در سطح شهر تصریح کرد: ماده قانونی صراحت دارد که بدحجابی جرم است و جریمه ، شلاق، و تا سه ماه حبس نیز دارد.. نیروی انتظامی به عنوان ضابط دستگاه قضایی وظیفه دارد هر جا که جرم مشهود باشد بدون اذن قاضی می تواند ورود پیدا کند و با خاطیان و مجرمین برخورد داشته باشد. این جرم مشهود می تواند بدحجابی و یا هر جرمی دیگر اعم از نزاع و درگیری، سرقت و … باشد. اما در خصوص بحث حجاب معتقد هستیم که با دستگیری پلیس و برخورد قضایی، جامعه با حجاب تر نمی شود. نیاز است که در این خصوص فعالیت ها و فرآیندهای فرهنگی بلندمدت انجام شود. اگر حجاب در جامعه کمرنگ می شود، باید فعالیت ها و فرایندهای فرهنگی در این خصوص افزایش یابد. شاید فرایندها و فعالیت های فرهنگی تا 20 سال هم به درازا بکشد.

این موضوع که چه لباسی قانونی است و چه لباسی قانونی نیست، خود افراد می توانند آن را تشخیص دهند. زمانی که فردی بخواهد حجاب را رعایت کند و لباس مناسب بپوشد تمامی مغازه ها را زیر پا می گذارد تا بتواند یک لباس کاملاً مناسب پیدا کند. اما افرادی که نمی خواهند حجاب را رعایت کنند، هر لباسی را انتخاب کرده و می پوشند. پلیس می گوید اگر فردی حجاب مناسب را رعایت نمی کند، چون مصادیق بدحجابی و شل حجابی است، پلیس باید ورود پیدا کند.

در زمان بنده هیچ فردی به خاطر بدحجابی شلاق نخورده و به حبس نرفته است

البته تذکرات تنها مربوط به بانوان نمی باشد و به مردان نیز تذکرات لازم داده می شود، چرا که مردان نیز در بسیاری موارد موازین و موضوعات مختلفی که عرف یک جامعه ایرانی و اسلامی است را رعایت نمی کنند. چه زنان و چه مردان اگر با تذکر لسانی رعایت لازم را در پوشش و لباس خود نکنند و با لجاجت پاسخ دهند از آنها تعهدات لازم اخذ می شود و بعد از آن در مراتب بالاتر با خانواده ها آنها وارد مذاکره خواهیم شد. در نهایت اگر به هیچ صراطی مستقیم نشوند و هیچگونه صراحتی را نپذیرند، تشکیل پرونده خواهیم داد و به دستگاه قضایی تحویل خواهیم داد و برابر قانون با خاطیان برخورد خواهند کرد.

در مدتی که بنده به عنوان فرمانده انتظامی استان مرکزی فعالیت کرده ام، هیچ فردی به خاطر بدحجابی شلاق نخورده و به حبس نرفته است. اما بالاخره افرادی معدودی بودند که جریمه شده اند.

در بحث عفاف و حجاب 27 سازمان مسئولیت دارند و یکی از این سازمان ها نیروی انتظامی است. درست است که قرعه بد و سخت این فرایند به نیروی انتظامی افتاده است و آن هم برخورد مستقیم با مردم می باشد. اما بایستی سایر سازمان ها نیز پای کار بیایند و کمک کنند تا در حوزه عفاف و حجاب شاهد این موضوع باشیم که در جامعه هنجارهای اجتماعی رعایت شود.

بعضی سرعت کاه ها در سطح شهر غیراستاندارد است

عزیزی در بحث استانداردسازی سرعت کاه ها در سطح شهر اراک گفت: شهرداری ها و راهداری ها این سرعت کاه ها را نصب می کنند، اما ایجاد و نصب سرعت گیرها استانداردهای ویژه خود را دارد. سرعت کاه در داخل شهرها از یک سانتی متر شروع می شود و در نهایت باید تا 7 و نیم سانتی متر ارتفاع داشته باشد و عرض این سرعت گیرها نیز حداقل 170 سانتی متر باید باشد. این استاندارد به این دلیل است که اگر خودرویی روی این سرعت کاه ها رفت و پایین آمد دچار نقص فنی نشود و به جلوبندی خودرو آسیبی وارد نشود.

سرعت کاه ها باید تنها در این حد باشد که راننده ملزم شود سرعت خود را کاهش دهد و عابر پیاده نیز به راحتی بتواند از آن محدوده تردد کند. اما متأسفانه بعضاً این استانداردها رعایت نمی شود و حجم سرعت کاه ها غیراستاندارد است، به گونه ای که هنگام تردد خودرو و عبور از این سرعت کاه ها، خودرو دچار نقص فنی می گردد و یا اصلاً تعادل راننده از دست خارج می شود. در این راستا باید با همکاری پلیس راهور و و پلیس راه دغدغه های افراد جامعه در این زمینه پیگیری شود و همکاران شهرداری و شورای ترافیک نیز موظف شوند تا اگر قرار است سرعت کاه خاصی در سطح شهرها ایجاد و نصب گردد، استانداردهای لازم در خصوص آنها رعایت شود.

با توجه به طراحی آرامستان پلیس بیشتر از این میزان نمی تواند فعالیت خاصی را انجام دهد

فرمانده نیروی انتظامی استان مرکزی در پاسخ به سوال دیگری افزود: ساماندهی مزار شهداء در روزهای پنج شنبه یکی از دغدغه های پلیس هم هست. شاید به جرأت می توان گفت که یک سوم تمام پرسنل پلیس راهور شهرستان اراک را در روزهای پنج شنبه مورد ساماندهی قرار می دهیم و مأمور می کنیم تا مردم در روزهای پنج شنبه به جهت عبور و مرور در آرامستان و مزار شهداء دچار مشکلات کمتری شوند. اما با توجه به طراحی که مزار شهداء و آرامستان در حال حاضر دارد، پلیس بیشتر از این میزان نمی تواند فعالیت خاصی را انجام دهد. زمانی که برای دسترسی به مزار شهداء و آرامستان تنها یک معبر کوچک وجود دارد و تمامی شهروندان باید از یک دوربرگردان عبور کنند تا به این مکان دسترسی یابند همچنان این مسائل و مشکلات وجود خواهد داشت. مگر اینکه یک پل زیرگذر یا روگذر برای تردد و دسترسی بهتر شهروندان به این منطقه احداث و ایجاد شود. امیدواریم در این راستا نیز همکاران شهرداری و حوزه شهری اقدامات لازم را انجام دهند تا با مشکلات کمتری در این خصوص روبرو شویم.

بیش از 85 درصد افرادی که اعتیاد را ترک می کنند، دوباره مصرف مواد مخدر را آغاز می کنند

در بحث اعتیاد نیز با این موضوع که به صورت مرتب آمار ارائه دهیم که در سطح جامعه چه میزان اعتیاد وجود دارد و چه میزان مواد مخدر کشف شده است، واقعاً معضل خاصی برطرف نمی شود و به جامعه نیز کمک نخواهد شد. بیش از 70 درصد افرادی که در جامعه دچار اعتیاد می شوند سن آنها بین 17 تا 25 سال است و جوانی که بایستی موتور محرکه و قوه تولید و خدمات در جامعه باشد، به دام اعتیاد گرفتار می شود.

تا زمانی تقاضا برای مواد مخدر باشد، عرضه از طرق مختلف نیز به وجود می آید. بسیاری از کشورها در بین مرزهای خود دیوارهای بسیار مرتفع و مستحکم ساخته اند و سیستم پایشی بسیار قوی را ایجاد کرده اند و حتی پلیس مرزی خود را چندین برابر کرده اند و اختیارات پلیس خود را بیش از حد افزایش داده اند. اما متأسفانه قاچاق مواد مخدر به کشورهای آنها نه تنها کمتر نشده بلکه افزایش نیز یافته است. در مرز کشور ایران نیز چنین فرایندی ایجاد شده است. مرزهای شرقی را به طور کامل مسدود کرده ایم، به وسیله کانال ها، سیم های خاردار، برجک های نگهبانی، دوربین اقدامات بسیاری انجام داده ایم. حتی نیروهای نظامی مرز را افزایش دادیم و تعداد بسیاری پلیس مستقر کردیم، اما متأسفانه علیرغم تمام این اقدامات موجود، قاچاق مواد مخدر تغییر مسیر داد و تجارت خود را از مرزهای خاکی به مرزهای آبی منتقل کرد. در حوزه مواد مخدر در کشور ما 24 سازمان مسئولیت دارند و بایستی تمامی این سازمان ها با یکدیگر همبستگی ایجاد کنند و در حوزه کاهش تقاضا در جامعه گام بردارند. ترک اعتیاد یک فرد معتاد هنرمندی نیست. به عنوان یک پلیس که در این حوزه سالها فعالیت کرده ام و تجربه دارم، بدون اغراق می توانم بگویم در استان مرکزی بیش از 85 درصد افرادی که اعتیاد را ترک می کنند، مجدداً لغزش کرده و مصرف مواد مخدر را دوباره آغاز می کنند. هیچگونه دلخوشی وجود ندارد که یک فرد معتاد به طور قطعی اعتیاد را کنار گذاشته و به آغوش خانواده و زندگی خود بازگردد و یک شغل آبرومند پیدا خواهد کرد.

خبرنگار: شایسته سلامی

 

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن