ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 99404
  • ۰۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۳:۰۷
  • 89 بازدید
  • ارسال توسط :
اتحادیه عرب، ایران و ترکیه را به دخالت در سوریه، یمن و لیبی متهم کرد

اتحادیه عرب، ایران و ترکیه را به دخالت در سوریه، یمن و لیبی متهم کرد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از گروه بین الملل خبرگزاری فارس، «احمد ابوالغیظ» دبیر کل اتحادیه عرب در حاشیه نشست مشترک رهبران عربی با اتحادیه اروپا در شرم الشیخ، ایران و ترکیه را به دخالت در سوریه، یمن و لیبی متهم کرد.  به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از گروه بین الملل خبرگزاری فارس، «احمد ابوالغیظ» دبیر کل اتحادیه عرب در حاشیه نشست مشترک رهبران عربی با اتحادیه اروپا در شرم الشیخ، ایران و ترکیه را به دخالت در سوریه، یمن و لیبی متهم کرد. 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، ابولغیظ گفت: اتحادیه عرب به همراه اتحادیه اروپا نگرانی مشترکی در زمینه بحران در لیبی، سوریه و یمن و مداخله خارجی در این کشورها از سوی ایران و ترکیه دارند.

وی تاکید کرد که برای حل وفصل بحران در این سه کشور هیچ راه حل نظامی وجود ندارد. دبیرکل اتحادیه عرب همچنین خواستار حفظ یکپارچگی ارضی سوریه، یمن و لیبی شد.

اظهارات احمد ابولغیظ در حالی مطرح می‌شود که دو عضو اتحادیه عرب یعنی عربستان سعودی و امارات عربی عامل اصلی بروزبحران در یمن محسوب می‌شوند و حملات نظامی این کشورها در قالب ائتلاف سعودی علیه یمن منجر به کشتار هزاران غیرنظامی در این کشور شده است. همچنین کمکهای تسلیحاتی و مالی این کشورها به معارضان سوری از عوامل تشدید بحران در سوریه طی سالهای گذشته بوده است.

 نخستین اجلاس عربی- اروپایی از روز یکشنبه در شرم الشیخ مصر آغاز به کار کرده است و تا روز دوشنبه ادامه خواهد داشت. این اجلاس با شعار «سرمایه‌گذاری در ثبات» به بررسی چگونگی تحقق ثبات در منطقه، خطرات تروریسم، روند سازش در غرب آسیا، مهاجرت غیرقانونی و سرازیر شدن آوارگان به داخل اروپا خواهد پرداخت.

مقامات حدود 50 کشور عربی و اروپایی در این نشست حاضر هستند.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن