ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » شهید حججی
  • شناسه : 99421
  • ۰۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۷:۴۲
  • 121 بازدید
  • ارسال توسط :
کنگره شهدای دانشجوی چهارمحال و بختیاری برگزار شد

کنگره شهدای دانشجوی چهارمحال و بختیاری برگزار شد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از ایسنا، محمدحسین رجبی دوانی شامگاه یکشنبه پنج اسفندماه در دومین کنگره شهدای دانشجوی چهارمحال و بختیاری که در دانشگاه شهرکرد برگزار شد، با اشاره به اینکه بر اساس روایات شهادت بهترین مرگ و راه رسیدن به لقاء خداوند است، گفت: شهید چنان پیش خداوند […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از ایسنا، محمدحسین رجبی دوانی شامگاه یکشنبه پنج اسفندماه در دومین کنگره شهدای دانشجوی چهارمحال و بختیاری که در دانشگاه شهرکرد برگزار شد، با اشاره به اینکه بر اساس روایات شهادت بهترین مرگ و راه رسیدن به لقاء خداوند است، گفت: شهید چنان پیش خداوند عزیز است که در روز حشر هیچ حساب و کتابی ندارد.
وی با بیان اینکه در روز قیامت همه مردم به جایگاه شهدا حسرت می‌خورند و به دلیل قیامت «یوم الحسره» است، افزود: خداوند در قرآن می‌فرماید که بهشت خاص خود را برای شهدا در نظر گرفته و آرزوی امامان معصوم (ع) شهادت بوده است.
پژوهشگر تاریخ اسلام نتیجه برگزاری یادواره‌ها و کنگره‌های شهدا را رویش‌های جدید برای اسلام و تشیع خواند و اظهار کرد: شهید حججی و بسیاری از شهدا رویش‌های همین یادواره‌های شهدا هستند.
مورخ و مدرس دانشگاه با تاکید بر اینکه به برکت پیروزی انقلاب اسلامی راه‌های گوناگون سعادت و رسیدن به قرب الهی برای مردم گشوده شد، گفت: در همه کشورهای دنیا افرادی را در راه اهداف وطن کشته می‌شوند مورد احترام هستند اما در انقلاب اسلامی راه‌های گوناگون برای رسیدن به شهادت باز شد که در دنیا بی‌سابقه است.
رجبی‌دوانی شهدای انقلاب اسلامی، شهدای دفاع مقدس، شهدای ترور، شهدای فتنه‌ها، شهدای هسته‌ای، شهدای مدافع حرم، شهدای حملات تکفیری، شهدای خدمت و شهدای دانشجو را دسته‌های گوناگون شهادت در انقلاب اسلامی طی این چهل سال خواند.
وی با اشاره به اینکه شهیدی که عالم باشد مقام بالاتری نزد پروردگار دارد، خاطرنشان کرد: شهدای دانشجو که جوان بودند و پا بر تعلقات گذاشتند باید مورد احترام ویژه قرار گیرند تا آموزه‌های آنان را به نسل‌های بعد منتقل کنیم.
مدرس حوزه و دانشگاه با بیان اینکه بسیاری از شهدای ما در این سال‌های انقلاب از شهدای صدر اسلام بالاتر هستند، اظهار کرد: تعدادی زیادی از شهدای صدر اسلام با وجود همنشینی با پیامبر و امامان با آن‌ها مخالفت می‌کردند و ایمان و اعتقاد قبلی به آن‌ها نداشتند اما بسیاری از شهدای ما ارتباط عمیقی با امامان معصوم (ع) داشته‌اند.
رجبی‌دوانی با تاکید بر اینکه شهدا نمونه‌هایی از وجود خدا در بین ما هستند، اظهار کرد: باید شهدا و خانواده‌های شهدا را گرامی بداریم زیرا خانواده‌های شهدا مقام رفیعی نزد پروردگار متعال دارند و حجت‌های خداوند در میان ما هستند.
پژوهشگر تاریخ اسلام خاطرنشان کرد: در زمان ظهور تعدادی از مردم رجعت می‌کنند که همه شهدا در این دوران برمی‌گردند و توفیق یاری امام عصر (عج) را دارند.

انتهای پیام

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن