ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 99423
  • ۰۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۷:۵۱
  • 88 بازدید
  • ارسال توسط :
کاشت نهال به نیت شهدای حادثه تروریستی زاهدان در همدان

کاشت نهال به نیت شهدای حادثه تروریستی زاهدان در همدان

وحید علی‌ضمیر، معاون خدمات شهری شهرداری همدان، در گفت‌و‌گو با ایکنا از همدان، با بیان اینکه 15 تا 22 اسفندماه به‌عنوان هفته منابع طبیعی نامگذاری شده است، تصریح کرد: به مناسبت هفته منابع طبیعی و روز درختکاری، شهرداری فضا و زمینه را برای مشارکت و همکاری شهروندان در توسعه فضای سبز ایجاد کرده است که […]

کاشت نهال به نیت شهدای حادثه تروریستی زاهدان در همدانوحید علی‌ضمیر، معاون خدمات شهری شهرداری همدان، در گفت‌و‌گو با ایکنا از همدان، با بیان اینکه 15 تا 22 اسفندماه به‌عنوان هفته منابع طبیعی نامگذاری شده است، تصریح کرد: به مناسبت هفته منابع طبیعی و روز درختکاری، شهرداری فضا و زمینه را برای مشارکت و همکاری شهروندان در توسعه فضای سبز ایجاد کرده است که امسال نیز با توزیع 8000 نهال بین شهروندان ‌درصدد است تا مشارکت شهروندان را در این امر مهم افزایش دهد.
وی با اشاره به پویش نهال به جای سبزه در راستای مشارکت عمومی و حضور سبز شهروندان، افزود: از 2 تا 9 اسفند ماه بذر درخت افرا و کود کمپوست به صورت رایگان در محل پارک مردم، مرکز تحقیقات آموزش و مشاوره فضای سبز بین مدارس، مساجد و عموم شهروندان با همکاری شورای هماهنگی سمن‌های محیط زیست و منابع طبیعی استان همدان توزیع می‌شود تا به جای سبزه عید، نهال‌های کوچکی در سفره هفت سین سال 98 داشته باشیم و در 2 اردیبهشت‌ماه سال 98 که روز زمین پاک است، آنها را بکاریم.
علی‌ضمیر بیان کرد: شهروندان برای ثبت‌نام باید از 10 تا 14 اسفند‌ماه از طریق سایت سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری ثبت نام و نهال خود را با ارائه کد ثبت‌نام از 15 تا 20 اسفندماه به صورت رایگان در پارک مردم تحویل بگیرند.
وی ادامه داد: روز چهارشنبه، 15 اسفندماه کاشت نهال توسط کودکان در پارک ترافیک، روز پنج‌شنبه، 16 اسفندماه کارناوال دوچرخه سواران در پیاده‌راه بوعلی و راه‌اندازی پویش حفظ درختان برگزار می‌شود.
معاون خدمات شهری شهرداری همدان با اشاره به روز 22 اسفند روز بزرگداشت شهداء، افزود: روز شنبه، 18 اسفندماه طی مراسمی با حضور خانواده معزز شهدا، سمن‌ها و دانش‌آموزان مدارس در سالن ابن‌سینا ضمن گرامیداشت شهدای حادثه تروریستی زاهدان و شهدای گرانقدر که مظهر عزت و شجاعت کشورند نهال غرس می‌شود.
وی افزود: همچنین 19 اسفندماه پویش کاشت درخت در پارک جنگلی اکباتان با همکاری فعالان محیط زیست، گروه‌های مردم‌نهاد، دانش‌آموزان و … راه‌اندازی می‌شود.
علی‌ضمیر به پویش مردمی با شعار «درختی بنشانیم به نشانه مهر پدر» در هفته منابع طبیعی اشاره کرد و گفت: هدف از انتخاب این شعار علاوه بر اهمیت خاص درخت و درخت‌کاری برای حفظ بقا و تضمین سلامت جامعه، توجه ویژه به ولادت حضرت علی(ع) و روز پدر است.
وی با اشاره به فرهنگ‌سازی کاشت و نگهداری درختان در سطح شهر، ادامه داد: از 5 تا 16 اسفند ماه آموزش فضای سبز به 1500 دانش‌آموز مدارس ابتدایی دخترانه که به سن تکلیف رسیده‌اند در تالار قرآن انجام می‌شود.
معاون خدمات شهری شهرداری همدان تأکید کرد: امید است که هر شهروند با کاشتن یک نهال، شهری زیبا و آباد را برای خویش مهیا سازد و در این راستا شهرداری همدان با برنامه‌ریزی ویژه برای کاشت نهال گام مؤثری در توسعه فضای سبز شهری برمی‌دارد که این مهم قطعا با همراهی، همیاری و مشارکت تمام شهروندان کامل خواهد شد.
انتهای پیام

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن