ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 99505
  • ۰۷ اسفند ۱۳۹۷ - ۷:۵۵
  • 87 بازدید
  • ارسال توسط :
سناتور‌های آمریکایی از توضیحات دولت ترامپ درباره قتل جمال خاشقجی قانع نشدند

سناتور‌های آمریکایی از توضیحات دولت ترامپ درباره قتل جمال خاشقجی قانع نشدند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، خبرگزاری رویترز نوشت: سناتور‌های آمریکایی روز دوشنبه اعلام کردند توضیحات دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهور، نظر‌ها را درباره لزوم واکنش در برابر عربستان سعودی در ارتباط با قتل جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار منتقد سعودی، و نیز اقدامات این کشور در […]

سناتور‌های آمریکایی از توضیحات دولت ترامپ درباره قتل جمال خاشقجی قانع نشدندبه گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، خبرگزاری رویترز نوشت: سناتور‌های آمریکایی روز دوشنبه اعلام کردند توضیحات دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهور، نظر‌ها را درباره لزوم واکنش در برابر عربستان سعودی در ارتباط با قتل جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار منتقد سعودی، و نیز اقدامات این کشور در جنگ یمن تغییر نداده است و پیش‌بینی می‌شود سنای آمریکا درباره پایان مشارکت نظامی این کشور در یمن به زودی رای‌گیری کند.

مقاماتی از وزارتخانه‌های دفاع و امور خارجه آمریکا روز دوشنبه با اعضای کمیته روابط خارجی سنا پشت در‌های بسته دیدار و درباره اوضاع یمن همزمان با خشم نمایندگان کنگره از عربستان گفتگو کردند.

کریس مورفی، سناتور دموکرات، در گفتگو با خبرنگاران گفت گمان نمی‌کنم آن‌ها بتوانند نمایندگان را با خود همراه کنند.

به نوشته رویترز، منتقدان ریاض از جمله برخی جمهوری‌خواهان هوادار ترامپ و نیز دموکرات‌ها مخالف حملات هوایی ائتلاف تحت فرمان عربستان در یمن هستند که شمار زیادی غیرنظامی قربانی آن شده‌اند. آن‌ها همچنین از قتل جمال خاشقجی در کنسولگری عربستان در استانبول که سال گذشته میلادی اتفاق افتاد و نیز کوتاهی دولت ترامپ در ارائه به موقع گزارشی به کنگره درباره اینکه آیا مقامات سعودی و اعضای خاندان سلطنتی عربستان از جمله محمد بن سلمان، ولیعهد این کشور، در قتل خاشقجی دست داشته اند یا خیر خشمگین هستند.

در عربستان ۱۱ مظنون در ارتباط با قتل خاشقجی متهم شناخته شدند و مقامات اتهامات مطرح شده درباره اینکه محمد بن سلمان دستور قتل خاشقجی را داده است، رد کرده اند.

سناتور جیم ریش، رئیس جمهوری‌خواه کمیته روابط خارجی سنای آمریکا، در این زمینه اظهار نظری نکرد، اما گفت دولت با وی درباره تحقیقات در خصوص قتل خاشقجی پیوسته در تماس بوده است.

وی افزود کمیته روابط خارجی سنا در نظر دارد این هفته نشست محرمانه جداگانه‌ای را با دولت با محوریت گفتگو درباره تحریم‌های بشردوستانه مرتبط با قانون مگنیتسکی و عربستان سعودی برگزار کند.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن