ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 99654
  • ۰۹ اسفند ۱۳۹۷ - ۹:۴۰
  • 137 بازدید
  • ارسال توسط :
شهیدان در کمال اخلاص و ایمان،جهاد تاریخی را رقم زدند/بزرگداشت شهداء پرداختن به بالاترین ارزش و معنویت است

شهیدان در کمال اخلاص و ایمان،جهاد تاریخی را رقم زدند/بزرگداشت شهداء پرداختن به بالاترین ارزش و معنویت است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  راه آرمان ؛صبح امروز اجلاسیه کنگره 6500 شهید استان کرمان با حضور سردار سلیمانی به همراه همرزمانش از عراق و لبنان و سوریه ، مسئولین ارشد استان در محل مصلی امام علی علیه السلام شهر کرمان […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  راه آرمان ؛صبح امروز اجلاسیه کنگره 6500 شهید استان کرمان با حضور سردار سلیمانی به همراه همرزمانش از عراق و لبنان و سوریه ، مسئولین ارشد استان در محل مصلی امام علی علیه السلام شهر کرمان برگزار شد.

شهیدان در کمال اخلاص و ایمان،جهاد تاریخی را رقم زدند

حجت الاسلام و المسلمین حسن علیدادی سلیمانی نماینده ولی فقیه در استان کرمان در مراسم اجلاسیه ی کنگره ی یادواره ۶۵۰۰ شهید استان کرمان ضمن عرض اردات به ۶۵۰۰ شهید استان کرمان گفت:خدا را شاکرم که تا امروز در فضایی نفس می کشم که عطر شهیدان در آن تجلی پیدا کرده است.
وی ادامه داد: دور هم جمع شده ایم تا از کاروانی ساده تجلیل کنیم که در کمال اخلاص و ایمان همراه با عمل جهادی تاریخی را رقم زدند که کربلایی کوچک در راستای کربلای حسینی به تصویر بکشیم.
علیدادی اظهار داشت: آنچه که در صدر اسلام در وصف انبیا خوانده ایم یاران امام آن را به وجود اورده اند ؛ در تکریم شهادت ،ایثار ،فداکاری ، جوانمردی بر نفس و ذکر مادران و پدران غم دیده را به نظاره کشیده ایم.
نماینده ولی فقیه در استان کرمان تاکید کرد: شهیدان ، مردان بی ادعا و اسلحه به دوشانی هستند که لاله های سرخ باز شدن مسیرها را دیده و با خود لمس کرده اند.
وی ادامه داد: امروز خانواده شهیدان رزمندگان و جانبازان دفاع مقدس و خانواده مدافعان حرم و امنیت در کنار مردم دیار کریمان به همراه شهید زنده سردار سلیمانی که فرماندهی ارشد هشت سال دفاع مقدس و فرماندهی جهانی علیه ظلم را دارد به تجلیل نشسته ایم.

علیدادی بیان داشت:  مردم کرمان، روحانیون، دانشجویان ،فرهیختگان ،دانش اموزان و معلمان فداکار، نیروهای مسلح ،کارگران زحمتکش به همراه مسئولین اجرایی و نمایندگان مجلس استان و ائمه جمعه با وحدت کامل حول محور زعامت امام خامنه ای(مدظله العالی) و با مدد از شهیدان گرانقدر با آرمان های شهدا بیعت نموده و تا پایان ایستاده ایم.

نماینده ولی فقیه در استان کرمان ابراز کرد: از همه عزیزانی که ماه ها زحمت کشیده اند تا این کنگره فاخر با حجم بالای کار فرهنگی با محوریت شهدا در این روزها شاهد ان باشیم به خصوص از سپاه ثارالله استان کرمان و فرماندهی آن کمال امتنان را داریم.

بزرگداشت شهداء پرداختن به بالاترین ارزش و معنویت است

محمد جواد فدایی استاندار کرمان در اجلاسیه ی کنگره ی ۶۵۰۰ شهدای استان کرمان اظهار داشت: این اجلاسیه کار بزرگی است هم از جهت اینکه این به موضوع مهم و با اهمیتی پرداخته و هم اینکه این مراسم بزرگداشت تنها نیست و با فعالیت هایی که در کنار کنگره صورت می گیرد تاثیر خوبی در استان و جامعه داشته و دارد.
وی ادامه داد: قرار است برنامه های این کنگره در چند سال آینده ادامه یابد و در جهت خدمت رسانی به مردم پروژه هایی  به نام شهدا و کنگره اجرا شود‌.
استاندار کرمان ابراز کرد: این کنگره به موضوع شهید و شهادت می پردازد که موضوع مهمی در فرهنگ ما است و طبق فرمایش پیامبر اسلام هر کاری که شما تصور کنید و انجام دهید بالاتر از آن هم وجود دارد تا زمانی که فردی در راه خدا شهید شود و دیگر بالاتر از آن هیچ کار نیکی نیست یعنی شهادت نهایت معنویت و نیکی است.
فدایی اظهار داشت: از خدا می خواهیم شهادت و معنویت نصیب ما شود بنابراین به بزرگداشت شهدا پرداختن، بالاترین ارزش و معونیت است و امیدواریم این کنگره بتواند در توسعه و گسترش فرهنگ و ایثار و شهادت موثر باشد.

اهم فعالیت های انجام شده در راستای کنگره ۶۵۰۰ شهید استان کرمان

سردار غلامعلی ابوحمزه فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان در مراسم اجلاسیه کنگره ۶۵۰۰ شهید استان کرمان گفت: اولین کنگره شهدای استان 20 سال قبل تشکیل شد و بعد از این مدت کنگره 6500 شهید استان کرمان در حال برگزاری است و در این کنگره از کمک همه عزیزان و دستگاه های حاکمیتی استفاده کردیم و از 58محور فرمایشات مقام معظم رهبری در 6 رویکرد تبلیغی ، فرهنگی و هنری ، تربیتی و آموزشی ، حفظ و نشر آثار دفاع مقدس ،خدماتی ، رفاهی واجتماعی ، پژوهشی و علمی استفاده شده است.
وی بیان کرد: از مهر سال 96 ، 20 کمیته در راستای 6 رویکرد یاد شده تشکیل شد و در نهایت 92 برنامه اجرایی در راستای رویکردها مشخص شد.رویکرد اول خدماتی اجتماعی و رفاهی بود که تهیه حدود ۸۴ جهیزیه برای زوج‌های جوان ، آزادسازی ۵۲ زندانی جرائم غیر عمد و تهیه ۶۵۰۰ بسته حمایتی بوده است در رویکرد علمی و پژوهشی در برنامه بحث پایان نامه کارشناسی ارشد و دکترا انجام شده است .

این مقام مسئول ادامه داد: همچنین در رویکرد فرهنگی هنری تبلیغی ویژه برنامه و تولید ۵ تا در خیابان ۱۲ اثر دفاع مقدس پویانمایی تهیه عکس در فضای مجازی و رایانه ها با محوریت خانواده انجام شده است در زمینه رویکرد آموزشی تربیتی جشنواره قصه گویی دیدار جوان نانبا جانبازان و ایثارگران در برگزار شده است و همچنین در زمنیه رویکرد گرامیداشت و یادمانی ۲۲ برنامه انجام شده و بازآرایی موزه دفاع مقدس کاشت ۶۵۰۰ نفر با پلاک شهدا در نظر گرفته شده است.

سردار ابوحمزه افزود: در زمینه حفظ و نشر آثار دفاع مقدس با ۶ برنامه که شامل ۶ هزار مصاحبه با خانواده شهدا بوده است و همچنین تدوین ۴۰ کتاب از سرداران دفاع مقدس و تدوین ۳۰ کتاب در خصوص خاطرات شهدا انجام شده و همچنین ۲۰ کتاب کودک با رویکرد شهدا تدوین شده است.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان بیان کرد: به غیر از این رویکردها ویژه برنامه هایی در جهت بسترسازی در سطح استان انجام شده که نمایشنامه  ماهی در خاک با محوریت عملیات والفجر هشت و کربلای ۴ و ۵ شهدا انجام شده که این نمایش با حضور 75 هنرور هر شب از ساعت 19 الی 21 برگزار می ش.

وی بیان داشت:  نمایشگاه کتاب دفاع مقدس با رویکرد قرآن و عترت،انقلاب اسلامی و دفاع مقدس  برگزار شد که مورد استقبال مردم قرار گرفته است وبن هایی به صورت رایگان در اختیار مردم دانشجویان، دانش‌آموزان قرار گرفته است.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان با اشاره به اینکه 6500 دانش آموز از موزه دفاع مقدس شهر کرمان بازدید کرده اند، ابراز کرد: ش یادواره شهدای رسانه،دانشجویی، زنان، روحانی و شهدای غدیر و گردهمایی رزمندگان و جانبازان طی این مدت برگزار شده است.

انتهای پیام

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن