ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 99811
  • ۱۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۸
  • 126 بازدید
  • ارسال توسط :
یاد شهدا، تقویت گفتمان معنویت و تقواست

یاد شهدا، تقویت گفتمان معنویت و تقواست

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از پایگاه خبری تحلیلی قدس خبر، حجت السلام و المسلمین جوکار، امام جمعه شهرستان قدس در یادواره شهیدان خان محمدی، اظهار داشت: یکی  از بهترین راه های انتظار و خودسازی را می توانیم با حضور در مراسم […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از پایگاه خبری تحلیلی قدس خبر، حجت السلام و المسلمین جوکار، امام جمعه شهرستان قدس در یادواره شهیدان خان محمدی، اظهار داشت: یکی  از بهترین راه های انتظار و خودسازی را می توانیم با حضور در مراسم شهداء به دست آوریم. شهدایی که عاشقانه و با امید اینکه زمینه سازی برای ظهور حضرت مهدی (عج) کنند، به فرمان نائب آن حضرت لبیک گفتند و امام جامعه خود را شناختند و رفتند که در این راه خوب عمل کردند و امروز بار سنگینی را به دوش ما نهادند.

امام جمعه افزود: گر چه این مجالس ذکر و نام شهداء مطلوب همه نیست و بعضی ها به تعبیر اخیر مقام معظم رهبری به دنبال کم رنگ کردن نام و یاد شهدا هستند اما ما باید قدردان این توفیق باشیم از اینکه عده ای عاشق شهادت و عده ای هم جامانده از کاروان شهادت و همرزمان شهداء دو رهم جمع می شوند و کاروان راهیان منزل به منزل را تشکیل می دهند، این ها کارهای بسیار قشنگ، زیبا و اثر گذار است و البته چه خوب است که فرزندان خود را نیز در این مجالس بیاوریم تا با را ه شهادت و آرمان شهداء آشنا شوند.

وی بیان کرد: هر چه قدر این جلسات بیشتر شود گفتمان انقلاب، گفتمان معنویت و تقوا در جامعه تقویت می شود و با اشاره به جمله ای که رهبری در دیدار بادست اندرکاران کنگره شهدای کرمان فرمودند"دشمنان می خواهند یاد شهدا احیا نشود برای اینکه جاده شهادت کور شود، تجربه کردند که وقتی نام شهدا با عظمت برده می شود جوان امروز که نه دوران جنگ را دیده و نه دوره امام را وقتی می فهمد یک جایی در آن طرف منطقه با دشمن می جنگند پا می شود و می رود حلب و زینبیه و جنگند و به شهادت هم می رسد. دشمن از این ها می ترسد و می بیند که اگر امروز سوریه قهرمانانه ایستاده و رئیس جمهور سوریه قهرمان جهان عرب لقب می گیرد، همه این ها به واسطه آن روحیه مقاومت، جهاد، ایثار و شهادت است اگر دشمن موفق بشود که نخواهد شد این روحیه ایثار و شهادت طلبی را در جامعه کم رنگ کند مساوی است با تسلیم شدن و صحنه را باختن. اما امروز اگر جبهه مقاومت و امت اسلام پیروز میدان است به واسطه داشتن روحیه شهادت است و رمز ماندگاری روحیه شهادت احیاء نام شهید و راه شهید است.

امام جمعه تاکید کرد: آنچه که من از شما  تقاضا می کنم این است که این محافل خانگی ارزشمند ادامه پیدا کند و ارزش این جلسات کمتر از جلسات قرآن خانگی نیست، چون در همین جلسات آیات قرآن خوانده می شود، ترویج گفتمان دینی و آموزه های واقعی دین تبیین می شود.

وی در ادامه گفت: جوانان تلاش کنند در کنار شکل کار به اصل و محتوای کار بپردازند و لازمه حرکت کردن در راه بسیج، شهادت طلبی و ایثار گری متصل کردن با واقعیات است و فقط پوسته ظاهری نباشد. چون دشمن در پی آنست که اصل این راه را از ما بگیرد و اگر هم به این کار موفق نشود مغز و محتوای این ارزش را کم رنگ کند و آن را به یک پوسته ظاهری تبدیل کند که این نقطه آسیبی برای ما می شود و در این راه رسالت ما سنگین تر می شود.

حجت السلام والمسلمین جوکار خاطر نشان کرد: بزرگترها تا می توانند اخلاص و معنویت این محافل نورانی را بالا ببرند و در این مجالس  خط مشی شهدا تبیین شود و یکی از کارهایی که در این مجلس انجام داده شد، خواندن عین وصیت نامه شهید بود  و این وصیت نامه را بین خود مباحثه کنیم برای اینکه ببینم آنها به چه در جه ای از معرفت رسیده بودند.

وی بیان کرد: وصیت نامه شهداء باید تدریس شود. چون معرفتی که خدواند به آنها داده بود، الهام و اشراق است. علم واقعی این خواندن و نوشتن که ما انجام می دهیم؛ نیست، این ها ظاهر قضیه است. علم باطنی آن الهام و اشرافی است که به دل افراد می تابد و راهی که خداوند به انسان نشان می دهد غیر از راهی است که ما پیدا می کنیم. شهدا اهل جهاد بودند و جهاد آنها جهاد کامل بود و تا کسی موفق به انجام جهاد با نفس و جهاد اکبر نباشد، جهاد اصغرش به شهادت ختم نمی شود.

وی ادامه داد: شهدا موفق شدند این راه را طی کنند و خداوند آنها را خریداری کرد. آنها با تجلی اخلاص خود جهاد با نفس سرکش، نفس طغیان گر، نفسی که انسان را به تظاهر و تمایلات دنیوی، ریا کاری، خود نمایی، منیت و هوای نفس سوق می داد را در خود نابود کردند. اگر در وصیت نامه شهید خانمحمدی نگاه کنیم؛ می بینیم که فقط اخلاص در عمل را می گوید.

امام جمعه با اشاره به هفته مقام مادر گفت: شهداء احترام خاصی به پدر مادر و ولی امرشان، امام جامعه و رهبر جامعه خود قائل بودند. یکی از ارکان اصلی و ثابتی که در وصیت همه شهداء وجود دارد تبعیت از رهبری و ولی فقیه است. آنچه که امروز هدف دشمن است و اگر تهاجر به ما می کنند هدف اصلی آنها به اصل و ریشه است. چون در کنار سخن حق و پایبندی به ارزش ها یک عده انسان مخالف و معاند وجود دارند و هیچ گاه نباید از این ها ترسید که سخن قرآن است، انسان اگر در راه آرمان و هدف خود همان راهی که شهدا انتخاب کردند و آن راه انبیاء و ائمه هدی و اولیای خداست نه راه اراذل اوباش بشناسد و در مسیر آن حرکت کند طبق فرموده قرآن خداوند می فرماید:"شما دست پیروز و برترید".

حجت السلام و المسلمین جوکار تصریح کرد: همانطور که تمام دنیا در جبهه کفر که چند کشور بودند و سعی خود را کردند تا سوریه نباشد، یعنی جمهوری اسلامی ایران و آن خاکریز دفاعی نباشد، اما در نتیجه پیروزی با جبهه اسلام شد، چون خداوند با مومنین بوده و هست. در همه عرصه ها هم همینگونه است چه در عرصه نظامی و دفاعی و چه در عرصه فرهنگی هم اگر ما ایستادگی کنیم برد با ماست و پیروز واقعی حزب الله است. بهترین بازار در این روزها بازار محفل شهداست و اجر شما انسان هایی که برای برپایی این محافل و پررنگ کردن آن تلاش می کنید در نزد خداوند محفوظ و کمتر از شهادت نیست.

 

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن