ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 99847
  • ۱۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۶:۰۶
  • 127 بازدید
  • ارسال توسط :
ترامپ و نوچه هاییش، فرعون مابانه عربستان و امارات را شبانه روز تمسخر و تحقیر می کنند

ترامپ و نوچه هاییش، فرعون مابانه عربستان و امارات را شبانه روز تمسخر و تحقیر می کنند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، امیر دریابان علی شمخانی نماینده مقام معظم رهبری و دبیر شورای عالی امنیت ملی در همایش ملی تاریخ شفاهی دفاع مقدس که صبح امروز (یکشنبه) در کتابخانه ملی برگزار شد؛طی سخنانی با تبریک چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی به فرهیختگان […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، امیر دریابان علی شمخانی نماینده مقام معظم رهبری و دبیر شورای عالی امنیت ملی در همایش ملی تاریخ شفاهی دفاع مقدس که صبح امروز (یکشنبه) در کتابخانه ملی برگزار شد؛طی سخنانی با تبریک چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی به فرهیختگان و متولیان توسعه فرهنگی و اجتماعی جامعه اظهار داشت: بزرگترین و کهن ترین تمدن های بشری با کتابخانه ها و ثبت و ضبط وقایع و انعکاس دستاوردهای فرهنگی حفظ و به نسل امروز معرفی شده اند.
وی با بیان اینکه، در تاریخ تمدن اسلامی نیز پیشرفت مسلمانان با ظاهر شدن دانشمندان بزرگ، آثار و کتب آنها و ترجمه کتاب ها و تأسیس کتاب‌خانه های بزرگ در شهرهای اسلامی عملی شد؛ گفت:امروزه، کتاب و کتابخوانی در فرآیند توسعه فرهنگی و اجتماعی جوامع، بویژه توانمند سازی فکری آنان برای مواجهه مناسب و متناسب با انبوه اطلاعاتی که از طریق رسانه های نوین منتشر می شود دارای نقش مؤثری بوده که بدون در نظر گرفتن آن، ‌امکان دست‌یابی به توسعه و پیشرفت مطلوب،متوازن و مستمر وجود ندارد.
شمخانی، فرهنگ کتابخوانی و ثبت و ضبط میراث فرهنگی و معنوی کشور که امروز عمدتاً در قالب کتاب ارایه می شود را بخشی از امنیت ملی کشورمان توصیف کرد و افزود، هر چه مردم کتاب خوان تر،آگاه تر و داناتر باشند و از تاریخ و تمدن خود اطلاعات بیشتر و درست تری داشته باشند، پایبندی آنان به امنیت ملی و حوزه های اقتدارساز افزایش خواهدیافت. 
دبیر شورای عالی امنیت ملی،جنگ ادراکی برای تحریف وقایع و تاریخ را از راهبردهای اصلی دشمن ذکر کرد و افزود، خاکریز فرهنگی و تاریخی کشور امروز در کتابخانه هاست و باید با سیاست های هوشمندانه و خلّاقانه پای جوانان بیش از پیش به کتابخانه ها باز شود. 
وی تاکید کرد؛ بایداز هر فرصت و ظرفیتی برای گسترش فرهنگ مطالعه و در اختیار قرار گرفتن کتاب ها به ویژه کتاب های حوزه دفاع مقدس، انقلاب اسلامی، اخلاق، علم و تاریخ استفاده کرد. 
شمخانی در تبیین فرازی از تاریخ کشورمان خاطر نشان کرد، در طول تاریخ کهن ایران تنها رضا خان و پسرش دست نشانده مستقیم و وابسته به کشور خارجی بوده اند و اولین دستاورد انقلاب اسلامی این بود که روند خطرناک وابستگی به بیگانه و سرسپردگی به کشورهای خارجی را با سرنگونی رژیم پهلوی قطع کرد. 
    وی با بیان اینکه، اولین رهبری که محوریت امریکا در اداره عالم را به شکست کشاند امام خمینی(ره) بود؛ تصریح کرد؛ امام خمینی در ۲۲ بهمن سال ۵۷ این باور و اعتقاد را ایجاد کرد که اداره کشورها و حفظ و حراست از سرمایه های ملی مثل نفت ،بدون آمریکا شدنی است و به تدریج این تفکر را در میان ملت های دنیا نیز گسترش داد. 
دبیر شورای عالی امنیت ملی،اصلی ترین دلیل دشمنی مبنایی امریکا با ایران که قابل تغییر نیز نمی باشد را ناشی از همین زخم عمیق و غیرقابل درمان دانست. 
شمخانی در بخش دیگری از سخنانش گفت: دفاع مقدس که امروز شما کُتب و تاریخ شفاهی آن را رونمایی می کنید، پژواک منحصر بفرد و مستمر شکست آمریکا درمنطقه و جهان است.
شمخانی با اشاره به اینکه بزرگترین سرمایه فرهنگی یک کشور آزادی و استقلال آن است؛ اظهار داشت: طنین مداوم این فرهنگ ارزشمند امروز از سوریه، عراق و یمن هم به گوش می رسد. 
دبیر شورای عالی امنیت ملی گفت: هرچند آمریکا، غرب و کشورهای مرتجع منطقه عناصر تروریست و مزدور را به خدمت گرفتند تا ریشه مقاومت اسلامی را بخشکانند.اما جوانان مقاومت، ارتش سوریه، حشدالشعبی عراق و انصارالله یمن و مدافعان حرم نشان دادند که غرب محور عالم نیست ومجسمه کاغذی که ازقدرت آمریکا ساخته شده است به سادگی قابل فروپاشی است. 
شمخانی تصریح کرد، امروز جهان به این واقعیت پی برده است که در نبرد اراده ها، خون بر شمشیر پیروز است.
وی خاطر نشان کرد، پیام مهم امام خمینی به جهان این بود که همیشه ملت ها پیروز اصلی میدان منازعات هستند و این پیام امروز تبدیل به فرهنگ، برنامه عمل و استراتژی موفقیت ملتهای مستقل شده است. 
شمخانی افزود، مبتنی بر همین پیام بیش از 4 سال بمباران، جنایت و وحشی گری عربستان، آمریکا، رژیم صهیونیستی و کشورهای اروپایی برای تصرف یمن و به اسارت گرفتن مردم آن ناموفق بوده است. 
نماینده مقام معظم رهبری با اشاره به شکست جریان تروریست تکفیری در منطقه خاطرنشان کرد:، مهم ترین و پیچیده ترین تهدید جهان اسلام نیز که حاکم نمودن تروریست ها ی تکفیری بر سرزمین های اسلامی بود با جانفشانی جوانان تربیت یافته در فرهنگ مقاومت شکست خورده است.
وی افزود: امروزعلی رغم هزینه های هنگفتی که برای ایجاد امنیت در سرزمین های اشغالی می شود،راهبردهای آنها برای تامین امنیت مرزهای اسرائیل به بن بست رسیده و رژیم اشغالگرقدس در مرزهای خودش و حتی داخل مرزهایش احساس تهدید بیشتری می کند.
دبیر شورای عالی امنیت ملی گفت:اگر هنوز شک و تردیدی برای انسان های ضعیف النفس در شنیدن پیام استقلال جویی و آزادی خواهی امام خمینی وجود دارد، به طورقطع ملت ایران با شکست دادن ترامپ و سیاست های تحریمی او مجددا این پیروزی را اثبات و اعلام خواهد کرد.
شمخانی گفت:وظیفه بسیار مهم نهاد کتابخانه، مراکز علمی و آموزش و پرورش این است که ارزشهای حاصل از رویش تمدنی و فرهنگی انقلاب اسلامی را به نسل های جوان و ملت های تشنه ی معرفت در دنیا منعکس نمایند و این پیروزی های تاریخی و هزینه ها و مجاهدتهایی ها که برای آن صرف شده را در تاریخ ثبت کنند. 
نماینده مقام معظم رهبری در ادامه افزود، درحالی که انقلاب اسلامی تقویت کننده فرهنگ غیرت و شجاعت در میان مردم ایران زمین بوده است؛ ترامپ و حتی نوچه های او ،فرعون مابانه کشورهای عربستان و امارات را شبانه روز تمسخر و تحقیر می کنند که شما بدون ما چیزی نیستید و یک روز هم بدون حمایت امریکا توان مقاومت و ایستادگی ندارید. 
دبیر شورای عالی امنیت ملی، ناکامی های ترامپ در ایجاد ائتلاف ضد ایرانی در کنار توسعه اختلافات درونی مابین کشورهای عربی منطقه و شکست اجلاس ورشو برای ائتلاف سازی علیه ایران خارج از سازمان ملل و دهها موضوع مشابه دیگر را از مجموعه واقعیتهایی ذکر کرد که نشان می دهد که مسیری به غیر از ناکامی و شکست در انتظارامریکا و هم پیمانانش قرار ندارد. 
    وی تصریح کرد، پیش بینی ما در مورد متحدان امریکا در منطقه این است که اگر سیاست پناه بردن آنان به دشمنان اسلام ادامه یابد با خیزش شهروندان تحقیر شده اشان مواجه خواهند شد. 
شمخانی با بیان اینکه، بدون شک ورود امریکا و غرب به مذاکرات هسته ای و دست یابی به توافق نیز ناشی از نقش محوری ایران در ثبات سازی منطقه ای و توانمندی های رو به توسعه ایران در حوزه های صلح آمیز هسته ای بود؛ گفت: آنان به خیال خام خود در تلاش بودند که ضمن متوقف سازی توان هسته ای ایران ، دستاوردهای ارزشمند و قدرت بازیگری ایران را در منطقه مهار نمایند که با تدبیر رهبر معظّم انقلاب در هر دو مورد ناکام ماندند.
نماینده مقام معظم رهبری افزود، چهل سال است که به برکت انقلاب اسلامی پرچم سلطه گری امریکا و غرب در منطقه به زیر آمده و تا به امروز نبرد جانانه میان این دو جبهه با موفقیت رو به فزونی جبهه مقاومت جاری است. 
شمخانی گفت:پیش دستی و برتری جبهه ثبات خواهان و ثبات سازان دربرابر جبهه تروریست سازان وحامیان بی ثباتی، پیام آور این واقعیت است که سیاست های آمریکا مسیر روبه افولی را طی می کند. 
دبیر شورای عالی امنیت ملی در پایان تاکید کرد:تاریخ شفاهی دفاع مقدس بیان کننده این واقعیت است که بعد از چهل سال وقتی به نقشه سیاسی منطقه می نگریم ابزارهای سیاسی ونظامی امریکا چون صدام و داعش و دیگر عوامل مزدورش نابود شده و قدرت برآمده از فرهنگ مقاومت را رو به فزونی و پیشروی است.
گفتنی است در این همایش از ۱۰۰ کتاب تاریخ شفاهی رونمایی و از ۵ کتاب برتر تقدیر شد.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن