ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 99907
  • ۱۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۲
  • 101 بازدید
  • ارسال توسط :
هانت از «عدم اجرای توافق استکهلم» در یمن ابراز نگرانی کرد

هانت از «عدم اجرای توافق استکهلم» در یمن ابراز نگرانی کرد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «جرمی هانت» وزیر خارجه انگلیس که امروز همزمان با سفر (یکشنبه) بی‌سر و صدا به شهر «عدن» که تحت کنترل دولت مستعفی یمن قرار دارد، در پیامی ویدئویی از احتمال تشدید درگیری در این کشور ابراز نگرانی کرد. وی در […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «جرمی هانت» وزیر خارجه انگلیس که امروز همزمان با سفر (یکشنبه) بی‌سر و صدا به شهر «عدن» که تحت کنترل دولت مستعفی یمن قرار دارد، در پیامی ویدئویی از احتمال تشدید درگیری در این کشور ابراز نگرانی کرد.

وی در این ویدئو در حالی که جلیقه ضدگلوله به تن دارد و کنار ساحل عدن ایستاده، می‌گوید: «من اولین وزیر خارجه غربی هستم که از چهار سال پیش که درگیری در یمن آغاز شد، به این کشور سفر کرده‌ام. به اینجا آمده‌ام، چون این آخرین فرصت برای صلح است و ۸۰ روز از توافق استکهلم می‌گذرد و اما دو طرف هنوز آن را اجرایی نکرده‌اند.»

حدود سه ماه پیش انقلابیون یمن و دولت مستعفی این کشور در دیداری که در شهر استکهلم سوئد برگزار شد، برای کاهش درگیری در بندر «الحدیده» توافق کردند. از آن زمان، عربستان سعودی و متحدانش با نقض مکرر این توافق، بارها مواضع نیروهای مردمی یمن را هدف حمله هوایی و توپخانه‌ای قرار داده‌اند.

وزیر خارجه انگلیس در ادامه ویدئو گفت: «بسیار مهم است که بندر الحدیده را از شبه‌نظامیان و نیروهای نظامی تخلیه کنیم. اگر این اتفاق ظرف چند هفته آینده رخ ندهد، ممکن است که توافق [استکهلم] از بین برود. ۲۰ میلیون نفر در معرض قحطی قرار دارند و همین حالا هم ۸۰ هزار کودک از گرسنگی جان خود را از دست داده‌اند. در بین تمام تحولاتی که در جهان در جریان است، این بدترین بحران بشری است که الان با آن روبرو هستیم، به همین دلیل هست که ضروری است که دو طرف ریسک‌های لازم را بپذیرند و ظرف چند روز آینده توافق استکهلم را بار دیگر به مسیر اجرا بازگردانند.»

او پس از ترک عدن، در توییتر هم نوشته است که اگر توافق استکهلم اجرایی نشود، ممکن است درگیری‌ها در یمن «به سرعت بار دیگر به جنگی تمام عیار» تبدیل شود.

انگلیس یکی از مهمترین حامیان ائتلاف نظامی تحت رهبری عربستان سعودی و دولت مستعفی یمن است و بخش بزرگی از جنگ‌افزارها و مهمات مورد نیاز ریاض برای ادامه حمله به یمن را تأمین می‌کند. در سال‌های گذشته با وجود کشتار ده‌ها هزار نفر از مردم یمن در حملات عربستان سعودی و همچنین قتل «جمال خاشقچی» روزنامه‌نگار منتقد عربستانی در کنسولگری سعودی در استانبول، لندن درخواست‌های مکرر گروه‌های حامی حقوق بشر برای توقف فروش تجهیزات نظامی به عربستان سعودی را رد کرده است.

بر اساس آمار رسمی دولت انگلیس، لندن در سال ۲۰۱۷ بیش از ۱.۱ میلیارد پوند جنگ‌افزار به عربستان سعودی فروخته است. این رقم در مقایسه با سال ۲۰۱۶ تقریبا دو برابر شده است.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن